۱۰ تير ۱۳۹۹ ۰۹:۴۵
کد خبر: ۲۹۶۰۷۳
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: افراد حق التدریس عنوانی مثل استاد یا هیئت علمی ندارند. آنها پول می‌گیرند و درس می دهند پس سابقه‌ای برایشان محسوب نیست.


به گزارش عطنا و به نقل از خبرگزاری دانشجو، منصور غلامی درباره رسیدگی به درخواست‌های استادان حق التدریس گفت: افرادی که در دانشگاه‌ها حق‌التدریس هستند هیچ عنوانی مثل اعضای هیئت علمی ندارند، چون جذب عضو هیئت علمی فرآیند‌های خاص خود را دارد که به تبع، آن‌ها برای تدریس در دانشگاه‌ها این مراحل را طی نکرده‌اند.


غلامی با بیان اینکه هیئت علمی حق‌التدریس نداریم، ادامه داد: در دانشگاه‌ها افرادی که از طریق فرآیند جذب وارد می‌شوند عنوان استاد یا هیئت علمی را کسب می‌کنند و افرادی که به ازای هر درس حق‌التدریس می‌گیرند، عنوان حق‌التدریسی دارند.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سوال که چرا سابقه تدریس این افراد برای فرآیند‌های جذب اعضای هیئت علمی اولویت و امتیازی محسوب نمی‌شود، اظهار داشت: این دسته از افراد پول می‌گیرند و درس می‌دهند بنابراین تدریس آن‌ها سابقه‌ای به حساب نمی‌آید.


وی عنوان کرد: آنچه در وزارت آموزش و پرورش به عنوان معلم حق‌التدریس وجود دارد در دانشگاه‌ها چنین بحثی تحت عنوان اساتید حق‌التدریس نیست و شرایط بیمه‌ای آن‌ها هم در همان حق‌التدریس دیده شده است.


غلامی تاکید کرد: افرادی در دانشگاه‌ها عضو هیئت علمی تلقی می‌شوند که از طریق فرآیند جذب وزارت علوم وارد شده باشند و کسانی که به صورت موقت یا موردی با دانشگاه‌ها همکاری می‌کنند استاد یا هیئت علمی شناخته نمی‌شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار