۰۸ تير ۱۳۹۹ ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۹۶۰۲۳
دکتر غلامرضا لطیفی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: احتمالاً ظرفیت پذیرش دانشجو در مجتمع‌های خوابگاهی دانشگاه در نیمسال تحصیلی جدید به نصف کاهش بیابد. همچنین با توجه به شرایط و ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پذیرش دانشجویان محدود و بر اساس اولویت خواهد بود.


به گزارش عطنا، غلامرضا لطیفی با تاکید بر اینکه بحث بازگشایی خوابگاه های دانشجویی از نظر ما در تابستان  منتفی است، گفت: اسکان دانشجویان در خوابگاه ها تابع سیاست‌گذاری‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بر اساس نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا است.


وی با بیان اینکه تاکنون تصمیم نهایی در خصوص اسکان دانشجویان در سال تحصیلی جدید گرفته نشده است، افزود: در صورت تغییر شرایط، این تغییرات مورد بررسی قرار می گیرد و در هیئت رئیسه دانشگاه طرح موضوع می شود و چنانچه مجوزات لازم برای پذیرش دانشجویان در سال جدید تحصیلی اخذ شد، تصمیمات و مجوزات گرفته شده به اطلاع دانشجویان خواهد رسید.


لطیفی در ادامه به ارائه گمانه‌زني‌ها و استراتژي هاي احتمالي سال تحصیلی آينده پرداخت و افزود: احتمالاً ظرفیت پذیرش دانشجو در مجتمع های خوابگاهی دانشگاه در نیم سال تحصیلی جدید به نصف کاهش بیابد. همچنین با توجه به شرایط و ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پذیرش دانشجویان محدود و بر اساس اولویت خواهد بود. اولویت پذیرش در سه سطح تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با دانشجویانی است که در آستانه دفاع از پایان نامه خود قرار دارند و همچنین بخشی از این اولویت ها مربوط به دانشجویان جدید است.


وی در خصوص شیوه آموزش سال تحصیلی جدید گفت: طبق بیانیه‌های صادر شده از سوی وزارت علوم و معاونت آموزشی دانشگاه، نیمسال تحصیلی جدید، ترکیبی از سیستم حضوری و مجازی خواهد بود. ترم جدید به دو هشت جلسه تقسیم می شود. هشت جلسه نخست برای تعدادی از دانشجویان به صورت مجازی و برای عده ای دیگر حضوری خواهد بود و در هشت جلسه دوم مطابق با سیستم گردشی، دانشجویانی که به صورت مجازی بودند، حضوری می شوند و بالعکس، دانشجویانی که حضوری بودند، سیستم مجازی را تجربه می کنند. با این نحوه اجرا هم عدالت آموزشی رعایت می شود و هم از امکانات به نحو صحیح و بر اساس پروتکل های بهداشتی استفاده می کنیم.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه هنوز تصمیم‌گیری‌های لازم برای اسکان دانشجویان جدید بین‌الملل انجام نشده است، ادامه داد: دانشجویان بین المللی که به دلیل شرایط بحرانی نتوانستند به کشور خود بازگردند، مهمان ما هستند و علاوه بر اختصاص یک خوابگاه به دانشجویان دختر و بخشی از یک خوابگاه دیگر به پسران دانشجوی بین الملل، تمهیدات لازم برای حفظ سلامتی آنها در نظر گرفته شده است.


وی با اشاره به نگرانی خانواده ها برای سلامتی دانشجویان خود، افزود: تماس های بسیاری از طرف آنها مبنی بر عدم بازگشایی خوابگاه ها داریم. دانشگاه در حال حاضر تصمیم قطعی برای بازگشایی خوابگاه ها نگرفته و برنامه تعمیرات دوره ای خوابگاه های خود را آغاز کرده است. اگر اسکانی در ترم جدید اتفاق افتاد به طور حتم با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی انجام می شود که برای این کار به همکاری دانشجویان نیاز داریم تا شرایطی که نه تنها به کشور ما که به جامعه جهانی تحمیل شده است به حالت عادی بازگردد.


لطیفی در پایان گفت: اجرایی شدن تمام نکات گفته شده، مستلزم تصمیم هایی است که در هیئت رئیسه دانشگاه، با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفته می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار