۰۸ تير ۱۳۹۹ ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۹۶۰۱۷
دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی

رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی بیان کرد: در خصوص اسکان دانشجویان در ترم تحصیلی آینده، این امکان وجود دارد که دانشجویان در اتاق‌های تک و دو نفره اسکان پیدا کنند که ضریب بهداشتی آن بالاتر است.


به گزارش عطنا، حسین سلیمی دربارۀ سال تحصیلی جدید گفت: در سال تحصیلی جدید ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری را خواهیم داشت. اگر بیماری کرونا مانند شرایط امروزی بحرانی باشد، به احتمال زیاد نیمی از جلسات حضوری و نیمی از آنها مجازی برگزار می شود و نیمی از دانشجویان خوابگاهی در نیمه اول ترم و نیمی دیگر از آنها در دو ماه دوم ترم در خوابگاه مستقر می شوند که ظرفیت خوابگاهی دانشگاه را به نصف می رساند.


وی افزود: در خصوص اسکان دانشجویان این امکان وجود دارد که دانشجویان در اتاق های تک و دو نفره اسکان پیدا کنند که ضریب بهداشتی آن بالاتر است.


سلیمی تشریح کرد: در تمام خوابگاه ها و دانشکده ها تیم های پزشکی، نظارتی و بهداشتی مستقر خواهند بود که دانشجویان، استادان و کارکنان را مورد بررسی و تست سلامت قرار می دهند و اگر برای دانشجویی مشکلی پیش بیاید، به سرعت به آن رسیدگی می شود.


وی با بیان اینکه اگر کرونا مانند شرایط فعلی گستره نباشد، گفت: دانشگاه علامه طباطبائی آموزش مجازی را ادامه می دهد به صورتی که در هر درس ۱۲ جلسه به صورت حضوری و مابقی جلسات به صورت مجازی برگزار می شود. همچنین سعی می کنیم با تغییراتی که در آیین نامه ها ایجاد می کنیم، حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد خوابگاه نشینان کاهش پیدا کنند تا از فشردگی خوابگاه ها که عامل اصلی انتقال و شیوع ویروس و بیماری های اپیدمیک است، کاسته شود.


رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی درباره نحوه تغذیه دانشجویان بیان کرد: غذای دانشجویان نیز در ظروف یکبار مصرف و در فضایی بزرگ با رعایت فاصله اجتماعی سرو می شود و بهداشت کامل رعایت خواهد شد.


وی دربارۀ اینکه تست سلامت دانشجویان و استادان دانشگاه در سال تحصیلی جدید چگونه انجام می شود، توضیح داد: ما هم اکنون نیز در دانشگاه تست سلامت برای اساتید و دانشجویانی که برای انجام پایان نامه دانشگاه حضور پیدا می کنند، انجام می دهیم.


سلیمی افزود: در مجموعه های دانشگاه افراد در ابتدا کنترل کامل پزشکی می شوند و ماسک و وسایل ضدعفونی در اختیار آنها قرار می گیرد و سپس وارد دانشگاه می شوند که این رویه در سال تحصیلی آینده نیز ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
نظرات بینندگان
باشه
-
08/04/1399 - 12:33
0
0
یعنی تا دانشجو رو نکشند ول نمی‌کنند، خب دکتر خوابگاه خالی میشه دانشگاه و فضای کلاس چی آخه چرا اینقدر رویایی حرف می‌زنید
فاطمه
-
09/04/1399 - 10:03
0
0
سلام
به نظر بنده اگر همان اموزش مجازی ادامه پیدا کند خیلی بهتر است. دروس علوم انسانی اکثرا جنبه تئوری دارند و مجازی پیش بردن آن ها کهر دشواری نیست. فقط همکاری اساتید را می طلبد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار