۰۴ خرداد ۱۳۹۹ ۰۱:۰۶
کد خبر: ۲۹۵۰۵۹
شجاع احمدوند، استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی

معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان اظهار کرد: «اراده ما در درون دانشگاه بر این است که به امتحانات شکل مجازی برگزار شود، منتهی باید از وزارت علوم نیز کسب تکلیف کنیم و در تماس هستیم تا تصمیم نهایی مشخص شود ولی مجموعه آموزش، ریاست دانشگاه و بخش‌های تخصصی دانشگاه علامه‌طباطبائی این آمادگی را دارند که امتحانات پایان ترم به شکل مجازی برگزار شود.»


به گزارش عطنا، معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی درباره مشکلاتی که در فرایند برگزاری امتحانات مجازی پیش روی دانشگاه است، گفت: «بیشترین مشکل ما نحوه تهیه سوالات در سیستم مجازی بود که اکنون در حال آموزش به استادان هستیم تا با این سیستم آشنا شوند. همچنین جلسه‌ای با هیئت رئیسه دانشگاه و دانشکده‌ها در زمینه آشنایی استادان با نحوه طراحی انواع سوالات تستی و تشریحی برگزار کردیم و این آمادگی را داریم که مجازی برگزار شود ولی مقرر کردیم تصمیم نهایی با استعلام از وزارت علوم باشد.»


وی همچنین درباره موافقت وزارت علوم برای برگزاری مجازی امتحانات پایان ترم گفت: «بعید است مسئولان وزارتخانه، مخالفتی با این سیستم داشته باشند. پس از استعلام نهایی از وزارت علوم ما نیز تصمیم نهایی خود را مبنی بر مجازی بودن یا حضوری بودن امتحانات اعلام خواهیم کرد.»


احمدوند افزود: «در تلاش هستیم تا استعلام نهایی از وزارت علوم انجام شود و فکر می‌کنم نظر قطعی امروز شنبه مشخص شود.»


معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی در پاسخ به این سوال که اگر برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت مجازی بود، آیا مشکلی برای دسترسی دانشجویان به سامانه امتحانات پیش نمی‌آید، گفت: «فکر نمی‌کنم. بالاخره تجربه جدیدی است. روزهای ابتدایی برگزاری کلاس‌های درس به صورت آنلاین نیز با همین سوال مواجه بودیم اما بیش از 97 درصد دانشجویان در سیستم آنلاین شرکت کردند. ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد چون برگزاری این شیوه، تجربه جدیدی است.»


وی تصریح کرد: «تمام تلاش ما این است که کمترین آسیب در فرایند برگزاری امتحانات وجود داشته باشد. ضمن اینکه اکنون اساتید به ساده‌ترین روش آموزش می‌بینند و همین آموزش را برای دانشجویان در نظر گرفتیم که با کمترین آسیب برگزار شود.»


احمدوند خاطرنشان کرد: «فکر می‌کنم امنیت آزمون‌های مجازی شاید از آزمون‌های حضوری نیز بیشتر باشد چون در این سامانه‌ها گزینه‌های مختلفی وجود دارد و استاد می‌تواند سوالات را تقسیم‌بندی کند، بنابراین سیستم کاملا منظم و علمی است که امیدواریم امتحانات با کمترین ضریب خطا برگزار شود.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار