۰۲ خرداد ۱۳۹۹ ۰۲:۵۳
کد خبر: ۲۹۵۰۲۰
حجت الاسلام صادق اکبری اقدم

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه‌طباطبایی بر ضرورت تلاش دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌ها برای پیگیری مطالبات دانشجویان تاکید کرد و گفت: صیانت از آرمان‌ها و مطالبه‌گری دانشجویان وظیفه اصلی انقلابیون در دانشگاه‌هاست و مجموعه نهاد نمایندگی حداکثر تلاش خود را برای تدقیق و تسهیل این روند به کار خواهد گرفت.


به گزارش عطنا و به نقل از ایسنا، حجت الاسلام صادق اکبری‌اقدم ضمن بیان این مطلب در خصوص دیدار اخیر دانشجویان با رهبری تاکید کرد: دیدار امسال ماه رمضان مقام معظم رهبری با فعالان دانشجویی جلسۀ بسیار مفیدی بود که نکات قابل تاملی هم از سوی رهبر انقلاب و هم از سوی دانشجویان در آن مطرح شد و تحلیل و بررسی همه موارد طرح شده در جلسه و طراحی راهکارهایی برای کاربردی کردن آنها نیاز به یک کار کارشناسی دقیق‌ دارد.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه‌طباطبائی اظهار کرد: شاید مهمترین منطق برای تشکیل چنین جلسه‌ای این بخش بود که فرمودند: این مطالبه‌گری را از دست ندهید، این آرمان‌خواهی را از دست [ندهید]. اینها آرمان‌خواهی است؛ ممکن است بعضی از این چیزهایی که شما مطالبه می‌کنید عملی نباشد که واقع قضیه هم همین است؛ یعنی وقتی انسان وارد عمل شد، مشکلات کار میدانی برای او بیشتر آشکار  شود، معلوم می‌شود که همه‌ی آن چیزهایی که می‌خواستیم، یا نمی‌توانسته عملی شود یا نمی‌توانسته به این زودی عملی شود؛ لکن خود این آرمان‌خواهی باارزش است؛ برای اینکه اگر آرمان‌خواهی وجود نداشته باشد راه را گم می‌کنیم؛ این آرمان‌خواهی موجب می‌شود که ما راه را گم نکنیم و وسط راه، کج و راست و به چپ و راست حرکت نکنیم.


وی خاطر نشان کرد: صیانت از آرمان‌ها و مطالبه‌گری دانشجویان وظیفه اصلی نیروهای انقلابی در دانشگاه‌ها است و مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها هم حداکثر تلاش خود را برای تدقیق و تسهیل این روند به کار خواهد گرفت.


به گفته مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه‌طباطبائی، مجموعه نکاتی که دوستان دانشجو از منظرهای مختلف در جلسه فوق مطرح کردند بعضاً ناظر به بحث‌های عمیق‌تر نظری است.


او گفت: اختلاف نظر در مفاهیم و البته روش ها آن هم در موضوعاتی مانند عدالتخواهی، مطالبه گری، جوان گرایی و غیره که مسائل اصلی فضای سیاسی، اجتماعی کشور است اتفاق مثبتی است، برای همگرایی بیشتر و رسیدن به یک فهم مشترک در این مسائل نیاز به گفتگو و تبادل نظر جدی تر در فضاهای دانشگاهی است و در معرض دیدگاه های مختلف قرار گرفتن حتما به پخته شدن دیدگاه ها کمک خواهد کرد.


اکبری اقدم اضافه کرد: مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها حتما در سال جاری تلاش کند که بیش از پیش زمینه را برای گفت و گو در خصوص مسائل فوق فراهم شود.


وی افزود: نشست فوق که هر ساله با استقبال دانشجویان و علاقه رهبری برگزار می شده حتی در شرایط خاص امسال هم برگزار شد و به نظرم میتوان این چند مطلب را ملاحظه نمود که اولاً رهبر انقلاب همیشه در راهبری جامعه اسلامی به مقوله امید و جوانان توجه جدی داشته‌اند و محتوای بیانیه گام دوم انقلاب و  این نشست‌ها تاکیدی عملی بر این مقولات هست.


اکبری اقدم اضافه کرد: امید در جوانان بیشترین حد ممکن نسبت به دیگر اقشار جامعه هست و این امید در جوانان طلبه و دانشجو همراه با ساحت‌ها و دغدغه‌های علمی همراه می‌باشد. در واقع توجه جدی رهبری و دیدار ایشان با نخبگان دانشگاهی و حوزوی بیان این را دارد که ساحت علمی باید بیشتر مورد توجه باشد و همچنان که در منظر و عمل رهبر انقلاب هست به نظرم ضرورت دارد در این نشست‌ها یا نشست‌های مشابه سهمی نیز برای هیات‌های اندیشه ورز یا همان اندیشکده‌ها در نظر گرفت.


او گفت: رهبر انقلاب فرمودند که پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را زمین نگذارید. مطالبه طبعاً با اعتراض همراه است، اما نگذارید این اعتراض، اعتراض به نظامِ اسلامی تلقی شود؛ جدّاً مانع شوید که دشمن این اعتراض را اعتراض به نظام تلقی یا القا ‌کند و این بیانگر بصیرت‌مندی و منطق دار بودن بیان انتقادات و مطالبه‌گری‌ها دارد و دانشجویان و طلاب باید به این توجه بیشتری داشته باشند و قدر روحیه مطالبه‌گری خود را بدانند و در عین حال مراقبت کنند دشمن با ضریب رسانه‌ای و فضای مجازی آنها را اعتراض به نظام تلقی یا القا ‌نکند.


وی افزود: رهبری در مورد مطالبه‌گری به نکته دیگری هم اشاره فرمودند که مطالبه‌گری را با ارائه‌ی پیشنهاد و راهِ‌حل قابل قبول همراه کنید. که به نظرم ضرورت توجه به جامعه نخبگانی و اندیشکده‌ها در کنار تشکل های سیاسی و مجموعه‌های فرهنگی دانشجویی دارد و به نظرم بنیاد ملی نخبگان و بسیج و پژوهشکده‌ها و اندیشکده‌ها ذیل راهبری نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی جامعی در این زمینه رقم زنند.


وی افزود: در این دیدارها مطالبی از سوی دانشجویان در محضر رهبر انقلاب مطرح می‌گردد که بیانگر امید وافر جوانان به آینده نظام دارد. همانی که حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری با اعتماد به وعده ها و نصرت الهی و اشراف رهبر انقلاب به تحولات منطقه ای و جهانی و توفیقات کشورمان به دست جوانان نخبه معتقد به ارزش ها، آن را قلباً قبول داشته و همیشه به آن تاکید داشته اند.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: دانشجویان در دیدارهای هر ساله با رهبر انقلاب معمولا نکاتی مرتبط با دستگاه های مختلف اجرایی، علمی وفرهنگی به زبان می‌آورند که جا دارد آن دستگاه‌ها و مجموعه‌ها از این فرصت بوجود آمده استفاده نموده و زمینه برگزاری جلساتی با دانشجویان و نخبگان را فراهم نمایند و آمادگی خویش در زمینه برگزاری جلسات دانشجویی را به نهاد رهبری در دانشگاه ها اعلام کنند.


اکبری اقدم در پایان تاکید کرد: در طی سالهای مختلف مقولات مختلف از سوی معظم له در ساحت علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجرایی کشور و همچنین دغدغه‌های مختلف در رابطه با نظام آموزشی مطرح شده است که ضرورت دارد با نگاه کارشناسی احصاء شده و زمینه تحقق و اجرایی شدن آن توسط مسئولین کشوری و مسئولین دانشگاهی فراهم شود و خود جوانان هم به آنها التزام داشته باشد. تاکید رهبری در نشست امسال پیرامون حیا و عفاف و حجاب را می‌توان از این دغدغه‌ها دانست.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار