۰۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۱۹
کد خبر: ۲۹۴۹۹۱
دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی

نشست مجازی رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی، کارکنان روابط عمومی و حوزه ریاست دانشگاه به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد.


به گزارش عطنا، حسین سلیمی، در این نشست طی سخنانی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران در ماه مبارک رمضان گفت: از همکاری کارکنان روابط عمومی و حوزه ریاست دانشگاه تشکر می کنم که با کمترین امکانات، اقدامات قابل توجه ای را به ثمر رسانده اند.


او ادامه داد: به طور کلی کار روابط عمومی دانشگاه، تغییر تصویر مخدوش دانشگاه علامه طباطبائی در اذهان عموم دانشگاهیان و جامعه است که طی سالیان گذشته شکل گرفته بود. روابط عمومی باید تصویری مناسب و در شان دانشگاه ایجاد کند تا در برابر جریان هایی که می خواهند تصویر دانشگاه را خدشه دار کنند، مقابله کند.


او تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر و با تغییر وضعیت گذشته، بسیاری از برگزیدگان کنکورهای سراسری، نخبگان، سرآمدان علوم انسانی و چهره های مطرح کشوری، دانشگاه ما را برای ادامه تحصیل و یا تدریس انتخاب می کنند. این نتیجه همان تغییر تصویری است که روابط عمومی دانشگاه انجام داده است.


رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در ادامه بیان کرد: دانشگاه به پویایی خاصی رسیده است. البته نباید انتقادات را هم نادیده بگیریم. روابط عمومی همواره باید پذیرای انتقادات باشد و در صورت لزوم با جواب های منطقی و قانع کننده پاسخگو باشد.


سلیمی در ادامه اظهار کرد: از همکاران روابط عمومی و همچنین پایگاه خبری دانشگاه (عطنا) تشکر می کنم که در مواقع حساس وارد عمل می شوند تا نتیجۀ کار استادان و دانشجویان فرهیخته دانشگاه ضایع نشود و مورد خدشه قرار نگیرد.


او در ادامه با گسترش رسانه های اجتماعی در دنیای کنونی تصریح کرد: با گسترش این نوع از رسانه ها و شیوه های مختلف ارتباطات، تاثیرگذاری در حوزۀ رسانه ای و عمومی کشور دشوار شده است. حتی این امر شاید از جراحی مغز و یک خط تولید تکنولوژی نوین هم سخت تر باشد.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: با این وجود و به رغم امکانات محدود روابط عمومی دانشگاه، همکاران توانسته اند به خوبی از عهدۀ این مهم برآیند. البته کاستی ها و مشکلاتی هم وجود دارد که باید برطرف شود، اما در کل عملکرد این مجموعه مثبت و قابل تقدیر است.


سلیمی در ادامه با اشاره به عملکرد روابط عمومی دانشگاه در بحران کرونا اظهار کرد: همکاران این بخش، با ایجاد تصویری مناسب از فعالیت های معاونت آموزشی و سامانه های آموزش مجازی دانشگاه علامه طباطبائی در این زمینه به عنوان دانشگاهی موفق و سرآمد شناخته شد.


وی در ادامه از زحمات دکتر فائز دین پرست، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی، دکتر قدسی بیات، سرپرست روابط عمومی دانشگاه، دکتر غلامرضا حداد، مدیر سابق حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه، کارکنان روابط عمومی و حوزه ریاست دانشگاه تشکر و قدردانی کرد.


در آغاز این نشست، دکتر فائز دین پرست، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه، گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در زمینه های مختلف واحد روابط عمومی از جمله میزان انتشار اخبار دانشگاه در رسانه های مختلف، پایگاه خبری دانشگاه(عطنا)، حوزه های گرافیکی و محیطی و... ارائه داد.


وی ابراز امیدواری کرد روابط عمومی دانشگاه بتواند با فعال‌سازی ظرفیت دانشجویان دانشگاه به ویژه دانشکده علوم ارتباطات در بازنمایی تصویر واقعی دانشگاه و برقراری رابطه دوسویه دانشگاه با ذی‌نغعان عمومی گام های بلندتری بردارد.


در ادامه این نشست، دکتر قدسی بیات، سرپرست روابط عمومی دانشگاه طی سخنانی گفت: قطعاً در حوزه روابط عمومی دانشگاه خلاءهایی وجود دارد که باید در مسیر بالندگی به این خلاءها هم توجه شود. دانشجویان و استادان دانشگاه همواره موفقیت‌های ملی و بین‌المللی بسیاری داشته‌اند که احساس می کنم بازنمایی آنها در رسانه‌ها کم بوده و باید در این زمینه تمرکز لازم را داشته باشیم.


وی در ادامه با اشاره به لزوم توجه به فضای مجازی و رسانه های اجتماعی گفت: در این زمینه باید سرمایه گذاری های لازم انجام شود.


بیات در پایان با اشاره به لزوم افزایش تولیدات چند رسانه ای و برندسازی برای دانشگاه تصریح کرد: با تمرکز بر نیروهای درونی دانشگاه باید تولیدات و محتواهای چندرسانه ای را هم افزایش دهیم و توجه ویژه ای هم به بحث برندسازی دانشگاه داشته باشیم.


گفتنی است، در پایان این نشست، کارشناسان روابط عمومی دانشگاه به بیان نظرات، پیشنهادات و دغدغه های خود در زمینه های مختلف حوزه تخصصی خود پرداختند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار