۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۹۴۵۰۵
Untitled-1

وبینار تخصصی مدیریت ریسک در گردشگری و راهکارهای مقابله با بحران ناشی از شیوع ویروس کووید-19 در ایران با حضور جمعی از صاحب نظران گردشگری ایران برگزار می شود.


به گزارش عطنا، بر اساس اعلام دکتر محمود ضیایی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبائی و دبیر این نشست بحران ناشی از شیوع کووید-19 در ابعاد غیرمنتظره‌ای همه ابعاد زندگی بشری را تحت تاثیر قرار داده است. تجربه های دهه های اخیر موید آن است که دهکده جهانی بیش از هر زمان دیگر در معرض تنش های مختلف قرار گرفته است و در یک محیط پر از آشوب به سر می بریم. در چنین محیط تنش‌زایی بروز انواع بحران های اجتماعی، طبیعی، سیاسی و امنیتی یک اصل و ثبات استثنا به شمار می رود.


بر این اساس، گردشگری به عنوان یک پدیده اقتصادی، اجتماعی پویا و پیش‌ران بخش جدایی ناپذیری از برنامه های توسعه هر کشور از جمله ایران است. این بخش نیز به مانند سایر فعالیت های اقتصادی، اجتماعی از شیوع این ویروس به اشکال و در ابعاد مختلف متاثر شده است. لذا مدیریت اثرات این بحران جهانی بر گردشگری ایران به دلیل ماهیت منحصر به فرد و به سرعت در حال تغییر بحران یکی از چالش‌های جدی مدیریت کشور به شمار می آید. متاسفانه در نتیجه شیوع ویروس کرونا، با افول غیرمنتظره بازار گردشگری خارجی و داخلی مواجه بوده ایم.


خروج از رکود اقتصادی، تحرک‌بخشی و احیای بخش گردشگری مستلزم اتخاذ تمهیدات و ارائه برنامه و رهنمودهایی کاربردی است. امیدواریم بتوانیم به پشتوانه دانش نظری و تجربی خبرگان شرکت کننده در این نشست گامی موثر در این راستا برداریم.


گفتنی است، مدیریت ریسک در گردشگری، آسیب شناسی بحران ناشی از شیوع کرونا در گردشگری ایران و جهان، محک‌زنی و شناسایی تجارب موفق جهانی در مقابله با بحران کووید-19، سناریو نویسی و آینده‌نگاری پساکرونا در بخش گردشگری ایران و مسئولیت اجتماعی دولت و کسب و کارهای گردشگری در مقابله با بحران کووید 19 از جمله محورهای این وبینار است.


بر اساس دبیر این نشست، ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مرتضی دهقان، معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشور، علی رحیم‌پور، مدیر عامل شرکت هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی، جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران کشور، مرتضی قربانی، دبیر انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران و حسن تقی‌زاده انصاری، رئیس جامعۀ گردشگری الکترونیک ایران از جمله مهمانان این نشست خواهند بود.


نشست اول، روز سه شنبه 16 اردیبهشت ماه، ساعت 17-15 در لینک atu-thesis.iranlms.org/public برگزار می شود که کد ورود به آن 122335 است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار