۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۰۲:۲۰
کد خبر: ۲۹۴۳۹۳
شجاع احمدوند، استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی

معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی گفت: هفته آینده، فرم‌های نظرسنجی در اختیار دانشجویان و استادان قرار می گیرد تا ضمن دانستن نظر دانشجویان و استادان در رابطه با آموزش مجازی به تمام مشکلات موجود آگاه شویم و بتوانیم برای حل آنها چاره اندیشی کنیم.


به گزارش عطنا، شجاع احمدوند در گفت و گوی اختصاصی با عطنا ضمن اشاره به سالروز شهادت آیت الله مطهری در 12 اردیبهشت ماه و نام گذاری این روز به عنوان روز معلم، گفت: در سال های گذشته هفتۀ منتهی به این روز به عنوان هفتۀ سرآمدی آموزش یاد می شد. امسال با وجود شیووع کووید-19 این سنت فراموش نشد و از 11 اردیبهشت تا 17 اردیبهشت ماه به عنوان هفته «سرآمدی آموزش» نامگذاری شده است و همۀ برنامه های این هفته به صورت مجازی برگزار می شود.


وی با بیان اینکه بخش های مختلفی برای این هفته در نظر گرفته شده است و تقدیر از کارکنان و فعالان اموزشی یکی از این بخش هاست، افزود: واحد آموزش یکی از پرکارترین و پر زحمت‌ترین واحدها در دانشگاه است. به طور مثال در همین روزهایی که همه فعالیت ها در جامعه به حالت تعطیل و یا نیمه تعطیل درآمده بودند، واحد آموزشی دانشگاه هم به صورت دورکاری و هم به شکل حضوری نهایت تلاش خود را برای راه اندازی سامانه آموزش مجازی به کار بردند و تمام مدت در حال فعالیت بودند تا مشکلات کلاس های آنلاین را به حداقل برسانند و این همه کوشش قابل تقدیر و تشویق است.


احمدوند ادامه داد: نشست مجازی با معاونان آموزشی دانشکده ها، مدیران گروه ها و کارکنان مجموعه آموزش بخش دیگری از هفته سرآمدی آموزش است. در جلسه‌هایی که با معاونان و مدیران گروه برگزار می شود، سیاست های آموزشی سال آینده تبیین می شود تا با توجه به تحول نظام آموزشی و راه افتادن سامانه مجازی، این آمادگی را داشته باشیم در صورت لزوم در آینده نیز از این سیستم آموزشی بدون مشکل استفاده کنیم.


معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی به برگزاری مراسم بزرگداشت «مقام استاد» به عنوان بخش دیگری از هفته سرآمدی آموزش اشاره کرد و گفت: معمولاً در این مراسم از استادان نمونه سال گذشته، معاونان و کارکنان نمونه و دانشجویانی که در المپیادهای مختلف حائز رتبه برتر شده اند تقدیر می شود.


وی در خصوص شاخص های عمومی انتخاب کارکنان و معاونان نمونه، بیان کرد: نظم، آگاهی نسبت به قوانین و مقررات، پاسخگویی مناسب به دانشجو، تعامل خوب با استادان و در کل شاخص های اداری، اجرایی و ارتباطی از مهمترین ویژگی های انتخاب کارکنان نمونه است. برای استادان به جز موارد گفته شده شاخص های دیگری نیز همچون ارزشیابی و رضایت دانشجو، ارزشیابی مدیر گروه، ارزشیابی رئیس دانشکده و کارهای پژوهشی و علمی که استاد در طول سال انجام داده است ملاک انتخاب استاد نمونه قرار می گیرد.


احمدوند با اعلام اینکه شعار هفته سرآمدی آموزش «همنوایی با آموزش مجازی» است، اظهار کرد: برگزاری مجموعه ای از کارگاه ها با محوریت آموزش مجازی برای اعضای هیئت علمی یکی دیگر از بخش های این هفته است. این کارگاه ها با هدف دانش افزایی و توانمندسازی هیئت های علمی دانشکده ها و آشنایی آنها با اصول، ابزارها و روش های آموزش مجازی برگزار می شود.


وی با اشاره به مشکلاتی که در برگزاری کلاس های آنلاین وجود دارد، گفت: بخشی از این اشکالات، زیرساختی است ولی با این حال ما منکر مشکلات نیستیم و از همه دانشجویان و استادان عذرخواهی می کنیم. دانشجویان و استادان بدانند تلاش شبانه‌روزی انجام شد تا مشکلات به کمترین میزان خود برسد و اکنون با خرید و ارتقای سرورها این مشکلات به حداقل رسیده است. در مجموع دانشگاه علامه طباطبائی جزو دانشگاه های موفق در زمینه آموزش مجازی است. هفته آینده نیز فرم های نظرسنجی در اختیار دانشجویان و استادان قرار می گیرد تا ضمن دانستن نظر دانشجویان و استادان در رابطه با آموزش مجازی به تمام مشکلات موجود آگاه شویم و بتوانیم برای حل آنها چاره اندیشی کنیم.


معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی همچنین به طرح شناخت دانشجویانی که در کلاس ها شرکت نکرده اند اشاره کرد و افزود: با تک تک دانشجویان تماس گرفته و مشکلات آنها شناسایی می شود تا بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مشکلات را برطرف کنیم و این دسته از دانشجویان نیز بتوانند از آموزش مجازی بهره مند شوند.


وی در ادامه با تاکید بر استفاده رایگان دانشجویان از اینترنت برای حضور در کلاس های مجازی، گفت: برخی از دانشجویان امکان استفاده از اینترنت رایگان برای شرکت در کلاس های آنلاین را نداشتند که با رایزنی های انجام شده با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این مشکل برطرف شد و از هفته آینده حضور در تمامی کلاس های آنلاین رایگان است.


احمدوند در پایان از تشکیل کمیته ای برای آموزش و کمک به استادان در برگزاری هر چه بهتر کلاس های آنلاین خبر داد و تصریح کرد: از هزار و 200 استاد دانشگاه، هزار و 160 نفر از آنها وارد سامانه آموزش مجازی شده اند و در حال برگزاری کلاس های خود هستند. استادانی هم که تا به حال نتوانسته اند کلاس های خود را برگزار کنند یا جایگزین می شوند و یا زیر نظر اعضای کمیته اقدام به راه اندازی سیستم و برگزاری کلاس های خود می کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار