۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۲۰:۰۳
کد خبر: ۲۹۴۳۴۹
Untitled-1

رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور در خصوص شیوع بیماری کرونا و شرایط ایجاد شده در کشور بیانیه‌ای صادر کردند.


به گزارش عطنا، بیست و هفتمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور با حضور رئیس دانشگاه عضو و معاونان آموزشی و دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با حضور دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی چهارم اردیبهشت ماه جاری به صورت ویدئو کنفرانس و به میزبانی دانشگاه تربیت مدرّس برگزار شد.


حاضران در این اجلاس ضمن ابراز تاسف از شرایطی که بر اثر شیوع ویروس کرونا برای کشور و دنیا پیش آمده و با اعلام همدردی با خانواده های قربانیان این ویروس بویژه استادان، کارمندان و دانشجویان فقید و اعلام سپاسگزاری از کادر درمانی، بهداشتی، خدماتی و پشتیبانی و تمامی مسئولانی که برای مدیریت این بحران در تلاش هستند، بر موارد ذیل تاکید کردند:


۱- دانشگاه‌ها افزون بر انجام وظائف و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی مرسوم سعی کرده‌اند توان علمی، کارشناسی و تجهیزاتی خود را در خدمت مقابله با شرایط پیش‌آمده ناشی از شیوع این ویروس قرار دهند و بدیهی است همچنان آمادگی کامل خود را برای پشتیبانی علمی، فناوری و فکری از دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌دارند. امید است با مدیریت یکپارچه و راهبردی، دانش، تجربیات، دستاوردها و توانائی‌های فناورانه دانشگاه ها به همراه پارک‌های علم و فناوری بیش از گذشته برای غلبه بر این بحران مورد بهره برداری قرار گیرد.


۲- از آنجا که حفظ سلامتی و ایمنی دانشجویان، استادان و کارمندان دانشگاه از هر چیزی اولی است، دانشگاه‌ها همچنان تمام تلاش خود را به کار خواهند بست تا با همفکری و همگرایی، برنامه‌های آموزشی خود را در نیمسال جاری با رعایت مقررات و آئین نامه‌های آموزشی، پژوهشی و اداری و با حفظ کمیت و کیفیت و با لحاظ مصوبات و ابلاغیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا از طریق آموزش مجازی و غیر حضوری به انجام برسانند. در همین جهت اعلام می نماییم که از زمان بروز این مشکل دانشگاه‌ها با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود در سریع‌ترین زمان ممکن برنامه‌ها و زیرساخت‌های لازم را برای تداوم آموزش از طریق سامانه‌های الکترونیکی فراهم ساخته و بی‌درنگ به انجام وظائف و مسئولیت‌های خود و دستیابی به کیفیت‌های مورد نظر مشغول هستند. از اینرو وظیفه خود می‌داند تا از یکایک دانشگاهیانی که ما را در انجام این مهم یاری داده اند، سپاسگزاری نماییم.


۳- دانشگاه‌ها تلاش خواهند کرد تا با توجه به ابلاغیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا برنامه‌ای برای تکمیل دروس عملی با استفاده از فرصت تابستان پیشِ رو ارائه کرده و پیش از آغاز نیم سال اول سال تحصیلی آینده این دروس را تکمیل و شرایط را برای آغاز سال تحصیلی جدید در موعد مقرّر فراهم سازند.


۴- معاونان آموزشی دانشگاه‌های عضو با هماهنگی معاونت محترم آموزش وزارت عتف امتحانات پایان ترم  را با استفاده از روش‌ها، سامانه‌ها و ابزارهای ممکن قبل از آغاز سال تحصیلی جدید برنامه ریزی و اجرائی خواهند کرد. در همین جهت ضرورت دارد تا آئین نامه‌های مربوط و مقررات موجود متناسب با شرایط کنونی بویژه در مورد شیوه برگزاری امتحانات و نمره ‌دهی پس از بررسی دقیق مورد بازبینی قرار گیرند.


۵- اگرچه در شرایط کنونی حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها و سالن‌های غذاخوری و هر گونه تجمع آنان در مکان‌های عمومی دانشگاه به صلاح نبوده و ممکن است سلامتی آنان را در معرض خطر قرار دهد، با اینهمه در صورتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه حضور دانشجویان به طور تدریجی را در دانشگاه‌ها صادر نماید، معاونان دانشجوئی برنامه‌ای برای  حضور و اسکان آنان بر اساس پروتکل های ستاد یادشده و با اولویت حفظ سلامتی دانشجویان در خوابگاه‌ها و تامین غذا تهیه و اعلام خواهند کرد.


۶- ضمن تشکر از اقدامات به موقع و مدبرانه وزارت عتف در مدیریت شرایط پیش آمده و اقدامات لازم برای به حداقل رساندن هزینه‌های اینترنت دانشجویان برای استفاده از برنامه های آموزش الکترونیکی دانشگاه‌ها با مساعدت وزارت محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، انتظار دارد همه دستگاه‌های ذیربط از دستاوردهای موفق دانشگاه‌ها در عرصه آموزش غیر حضوری پشتیبانی نموده و در جهت تامین منابع و توسعه و تجهیز زیرساخت‌های لازم آنان را بیش از پیش مورد حمایت قرار دهد.


۷- معاونان دانشجویی همچون گذشته ضمن تعامل سازنده با نمایندگان دانشجویان و شوراهای صنفی، گفت‌وگو با آنان را برای بهره‌گیری از نظرات و دیدگاه‌های آنها با رعایت عدم دخالت در امور آموزشی و اجرائی و وظایف ذاتی دانشگاه‌ها دنبال خواهند نمود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار