۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۰۱:۱۷
کد خبر: ۲۹۴۳۲۴
مقامی، مدیر امور دانشجویی

استاد گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی دربارۀ آموزش‌های مجازی در دوران شیوع کرونا گفت: راه اندازی هر سیستم جدیدی مسائل و مشکلاتی را به همراه دارد ولی به مرور زمان، با شناخت این مشکلات و مرتفع کردن آنها، قدرت سیستم ارتقا پیدا می کند.


به گزارش عطنا، حمیدرضا مقامی گفت: تصور بیشتر افراد بر این است که کلاس ها و آموزش‌های حضوری خیلی بهتر از آموزش های مجازی است در صورتی که اگر فرآیند آموزش های مجازی به درستی انجام شود به ویژه در زمینه تولید و ارائه محتوا، این نوع آموزش می تواند به یکی از بهترین آموزش ها تبدیل شود.


وی بیان کرد: اگر بتوانیم در نحوه ارائه محتوای آموزش های مجازی تغییر ایجاد کنیم، چه بسا این آموزش ها بهتر از آموزش های حضوری باشد؛ به این دلیل که در این آموزش ها یادگیری در حد تسلط اتفاق می افتد و اگر فرد نتوانست متوجه مطلب شود و یا مطالب را به طور کامل ببیند و بشنود، می تواند مطالب ذخیره شده را مجدد مرور کند. همچنین سیستم آموزش های مجازی به گونه ای است که امکان شرکت در بحث های کلاسی و یا صحبت چند نفر به طور همزمان را فراهم می آورد و حتی می توان زمان کلاس را با هماهنگی دانشجویان تغییر داد تا دانشجویان بیشتری بتوانند از مباحث مطرح شده در کلاس استفاده کنند.


مقامی ادامه داد: بحران به وجود آمده نشان داد، دانشگاه از قابلیت های رو به افزایشی بهره‌مند است. طوری که در مدت بسیار کوتاهی توانست سیستم کلاس های آنلاین را راه اندازی کند تا همه بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. راه اندازی هر سیستم جدیدی مسائل و مشکلاتی را به همراه دارد ولی به مرور زمان، با شناخت این مشکلات و مرتفع کردن آنها، قدرت سیستم ارتقا پیدا می کند.


عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی افزود: دانشگاه در حال قویتر کردن سرورها و افزایش کیفیت و سرعت اینترنت است و اگر بتواند هر چه زودتر سرورهای مربوط به خودش را راه اندازی و زیرساخت های فضای مجازی را بیشتر تقویت کند، می توان امیدوار بود که در شرایط عادی هم بعضی از کلاس ها به صورت آنلاین برگزار و حتی فراتر از آن در داشتن رشته های مجازی هم موفقیت هایی حاصل شود.


وی در پایان با اشاره به اینکه دانشگاه از همان سیستمی استفاده می کند که در همه دنیا معمول است، افزود: استفاده از این سیستم بسیار ساده است، به همین دلیل گروه و انجمن تکنولوژی آموزشی آمادگی لازم را دارد، نحوه استفاده و فعالیت سیستم و پروتکل های اجرای آن را به صورت آنلاین آموزش و همچنین سیستم های تولید محتوا را به ساده ترین و کاربردی ترین شکل ممکن توضیح دهد. این گروه می تواند آموزش های لازم را دانشکده به دانشکده، به استادان عزیز ارائه کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار