۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۹۴۲۸۵

کارگاه جهادی تولید ماسک بهداشتی با ظرفیت تولید متوسط روزانه هزار ماسک با همکاری معاونت دانشجویی، معاونت فرهنگی و اجتماعی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مسجد امام علی(ع) دانشگاه علامه طباطبائی راه اندازی شد.


به گزارش عطنا، غلامرضا لطیفی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی رد همین زمینه گفت: در روزهای ابتدایی امسال با توجه به شیوع ویروس کووید-19 و نیاز مراکز درمانی و جامعه به ماسک بهداشتی، کارگاه جهادی تولید ماسک با همکاری معاونت دانشجویی، معاونت فرهنگی و اجتماعی و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و همچنین با نظارت کارشناسان بهداشت و درمان در مسجد امام علی(ع) دانشگاه راه اندازی شد.


وی تاکید کرد: این کارگاه در ایام ماه مبارک رمضان به صورت 24 ساعته و با مجوزهای بهداشتی به تولید ماسک مشغول است و تا زمانی که نیاز جامعه به ماسک برطرف شود به فعالیت خود ادامه می دهد.


لطیفی همچنین از گرفتن تست اولیه سلامت در دانشگاه علامه طباطبائی خبر داد و افزود: با همکاری مرکز بهداشت و درمان دانشگاه تست اولیه روی کارکنان و دانشجویان این دانشگاه انجام می شود تا افرادی که مبتلا و یا ناقل ویروس کووید-19 هستند، شناسایی و برای اقدامات درمانی به بیمارستان های مربوطه ارجاع داده شوند.



وحید شالچی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه نیز هدف از راه اندازی این کارگاه را، ایفای مسئولیت اجتماعی دانشگاه در بحران کنونی و تامین بخشی از نیازهای بهداشتی جامعه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: روزانه هزار تا هزار و 200 ماسک در این کارگاه با محوریت مسجد امام علی(ع)  تولید می شود.


وی ادامه داد: ماسک های تولید شده توسط واحد بهداشت و درمان بیمارستان ها و دانشگاه، استریل و جهت رفع نیاز دو بخش مصرف می شود. یک قسمت در اختیار کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران و بیمارستان بقیه الله قرار می گیرد و بخش دوم پاسخگوی نیاز کارکنان دانشگاه و خانواده های آنهاست.


شالچی با بیان اینکه پارچه مورد نیاز برای تولید ماسک بیمارستان ها توسط خود آنها تامین می شود، افزود: نیروهای جهادی دانشگاه دوخت ماسک ها را انجام می دهند و این ماسک ها پس از استریل توسط بیمارستان ها به چرخه مصرف وارد می شوند.



حجت الاسلام صادق اکبری اقدم، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علامه طبائی با اشاره به اینکه این دانشگاه در تمامی بحران های به وجود آمده همیشه پای ثابت کار جهادی بوده است، گفت: با توجه به ضرورت فعلی کشور، کارکنان و دانشجویان دانشگاه برای مقابله با ویروس کووید-19، کارگاه تولید ماسک را برای کمک به هموطنان راه اندازی کرده اند.


وی ادامه داد: وضعیت کنونی ما فرقی با زمان جنگ تحمیلی ندارد و همه باید با همدلی کنار هم تلاش کنیم تا به موفقیت که همان شکست ویروس منحوس کووید-19 است دست پیدا کنیم.


اکبری اقدم همچنین از طرح آماده سازی و توزیع سبدهای ارزاق بین اقشار کم بضاعت خبر داد و افزود: استادان، کارکنان و دانشجویان از طرح «رزمایش همدلی» استقبال ویژه ای کرده اند و کمک های نقدی جمع آوری شده در این طرح برای تهیه و توزیع بسته های مواد غذایی و بهداشتی در میان نیازمندان هزینه می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار