۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۹۴۱۹۲
احمدوند در معارفه گروه علمی علوم سیاسی برای دانشجویان نو ورودی دانشگاه علامه

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: حدود هزار و ۱۳۰ نفر از مجموع هزار و ۲۰۰ استاد دانشگاه کلاس‌های خود را به صورت مجازی تشکیل دادند و حدود ۷۰ نفر از استادان هنوز به سامانه کلاس‌های مجازی وارد نشده‌اند.


به گزارش عطنا و به نقل از ایرنا، شجاع احمدوند اظهار داشت: حدود ۹۳ درصد کلاس های نظری دانشگاه به صورت مجازی در حال برگزاری است.


وی ادامه داد: از هزار و ۲۰۰ استاد دانشگاه حدود هزار و ۱۳۰ نفر از اساتید کلاس های خود را به صورت مجازی تشکیل داده اند و حدود ۷۰ نفر از اساتید هنوز به سامانه این کلاس ها وارد نشده اند که در این هفته به دانشکده ها اعلام شده تا در اسرع وقت تمهیدات لازم برای ورود اساتید به این سامانه فراهم شود.


معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: استادانی که موفق به ورود به سامانه مجازی نشده اند، در شبکه های مجازی در حال آموزش هستند، اما تاکید شده که در سامانه آموزش مجازی دانشگاه فعالیت کنند که در این صورت ظرفیت آموزش مجازی به ۱۰۰ درصد می رسد.


احمدوند تصریح کرد: دانشگاه تابع نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا است و در چارچوب سیاست ها فعالیت می کنیم. در حال حاضر کلاس ها با سطح نسبتا خوبی برگزار می شود و اگر کلاس ها به ۱۶ جلسه برسد بخش عمده ترم به پایان می رسد و نیاز به تمدید ترم نیست.


وی افزود: پیش تر مقرر شده بود که امتحانات ۱۷ خرداد ماه برگزار شود، اما به دلیل موضوع کرونا تقویم آموزشی تغییر کرد و امتحانات از هفتم تیر ماه آغاز می شود. اگر ۱۶ جلسه موظف اساتید تا ۴ تیرماه پایان یابد، نیاز به تمدید وجود ندارد؛ در غیر این صورت اساتید می توانند تا ۷ تیر ماه (تاریخ برگزاری امتحانات پایان ترم) کلاس جبرانی برگزار کنند.


احمدوند درباره نحوه برگزاری امتحانات نیمسال دوم تحصیلی ۹۹-۹۸، اظهار داشت: دانشگاه هنوز دستورالعمل نهایی را ابلاغ نکرده است، اما در این باره بخشنامه وزارت علوم را مبنا قرار می دهیم.


وی ادامه داد: اگر شرایط عادی سازی شود امتحانات به صورت حضوری برگزار می شود؛ زیرا کلاس های درس را تا تاریخ ۴ تیر ماه تمدید کرده ایم. در غیر این صورت دستورالعمل اجرایی اولیه را در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری آماده سازی کرده ایم و پیشنهاداتی را مطرح می کنیم که محوریت آن با استاد هر درس است.


معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به برخی پیشنهادها برای برگزاری امتحانات در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، توضیح داد: پیشنهاد شده سوالات کتاب باز، تشریحی و استنباطی در آزمون مطرح شود که خطر مداخلات بیرونی در آن کمتر می شود.


وی ادامه داد: در خصوص مقطع کارشناسی نیز می توان ۶۰ درصد نمره را به فعالیت کلاسی و برنامه های مستمر اساتید اختصاص داد و ۴۰ درصد نیز از طریق یک امتحان مجازی تستی تعیین شود؛ زیرا امتحان تستی به دلیل داشتن زمان محدود امنیت بیشتری دارد.


به گفته احمدوند این دستورالعمل اولیه به دانشکده ها ارسال شده است و در حال حاضر در حال جمع بندی هستیم.


وی عنوان کرد: دانشگاه علامه طباطبائی ماهیت علوم انسانی دارد و به دلیل ارائه رشته های علوم انسانی خدمات آزمایشگاهی محدودتر است و برخی از رشته هایی که حالت آزمایشگاهی دارند نمونه های مورد مطالعه آنها بیرون از دانشگاه است. به عنوان مثال نمونه مورد مطالعه دانشجویان روانشناسی در حوزه آموزش و پرورش، دانش آموزان استثنایی و مهد کودک ها خارج از دانشگاه است که مدارس نیز تعطیل است.


احمدوند ادامه داد: به دلیل تعطیلی مدارس و محدودیت فعالیت های میدانی، اعلام شده که در صورت نیاز سنواتی برای دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد در نظر بگیریم، اما در مجموع هنوز برنامه ای برای بازگشت دانشجویان دکتری با توجه به اینکه خوابگاه ها به اندازه لازم ایمن نیستند، طراحی نشده است.


معاون آموزشی دانشگاه علامه تصریح کرد: برای دفاعیه دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد از پایان نامه ها و رساله های خود شرایطی را ایجاد کرده ایم که استاد راهنما در جلسه به صورت فیزیکی و هیات داروان به صورت مجازی حضور پیدا کنند، این در حالی است که امکان دفاع به صورت مجازی نیز فراهم شده و تا کنون نیز ۶ مورد دفاعیه مجازی برگزار شده است.


احمدوند همچنین گفت: مانع حضور دانشجویان کارشناسی در دانشگاه نیستیم، اما در حال حاضر نیازی به تردد آنها در دانشگاه نیست و تمام دروس را به صورت مجازی اداره می کنیم. خوشبختانه برگزاری کلاس ها به صورت مجازی بسیار موفق بوده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار