۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۰۲:۱۰
کد خبر: ۲۹۴۱۵۹
احمدوند در معارفه گروه علمی علوم سیاسی برای دانشجویان نو ورودی دانشگاه علامه

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی با تأکید بر اینکه نحوه برگزاری آزمون‌های مجازی این دانشگاه تا پایان هفته آینده اعلام خواهد شد، گفت: این آزمون‌ها از ۴ تیرماه آغاز می‌شود و تا ۱۸ این ماه ادامه دارد.




به گزارش عطنا و به نقل از ایسنا، شجاع احمدوند ضمن بیان این مطلب به آخرین تصمیمات دانشگاه علامه طباطبائی در خصوص نحوه برگزاری آزمون‌ پایان ترم‌جاری این دانشگاه اشاره و اظهار کرد: ما در خصوص نحوه برگزاری آزمون‌های پایان ترم جاری دانشجویان دو جلسه با مدیران آموزشی دانشگاه برگزار کردیم و درخت اولیه تحت عنوان دستورالعمل اجرایی امتحانات پایان نیم‌سال را آماده کردیم. در این دستورالعمل به دو گزینه برگزاری آزمون‌ها اشاره کردیم که یکی از این گزینه‌ها این است که اگر بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط کشور عادی شد، امتحانات ما به شکل حضوری برگزار خواهد شد؛ اما اگر هم این شرایط عادی نشد، برای هر سه مقطع تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پیشنهادهایی را مطرح می‌کنیم که این پیشنهادات چون هنوز قطعی نشده‌اند، نمی‌توان آن را اعلام کرد.


وی در ادامه تصریح کرد: دستورالعمل فوق فعلاً در جلسه مدیران معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی مطرح شده است. بعد از جمع‌بندی نظرات مدیران این دستورالعمل به دانشکده‌ها و گروه‌ها ارسال خواهد شد و به آن‌ها مهلت خواهیم داد تا نظرات خود را در این زمینه مطرح کنند تا در نهایت به تصمیم جامعی در این زمینه دست پیدا کنیم.


معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی همچنین تأکید کرد: ممکن است ما تصمیم بگیریم امتحان پایان ترم جاری را به دو بخش مستمر و پایانی برای دانشجویان کارشناسی در نظر بگیریم و ۶۰ درصد نمره را آزمون در نظر بگیریم و مابقی ارزیابی مستمر باشد که این آزمون می‌تواند یک بررسی ترجمه‌ای از متن یا هر روش دیگری برای ارزیابی دانشجو از سوی استاد باشد و آن ۶۰ درصد دیگر به شکل یک آزمون مجازی تستی برگزار شود. اگرچه آزمون تشریحی نیز می‌تواند برگزار شود، اما به دلیل اینکه در آزمون‌ تشریحی به صورت مجازی خطر مداخلات بیرونی یا تقلب در آن زیادتر است، بنابراین روش تستی گزینه بهتری خواهد بود. بنابراین یکی از گزینه‌های آزمون ما این است و برای آزمون دکتری نیز دیدگاه ما این است که استاد می‌تواند آزمون شفاهی بگیرد و دانشجویان در برابر سامانه به صورت مجازی به سوال اساتید پاسخ بدهند و یا اینکه از دانشجویان دکتری امتحان "اپن ‌بوک" بگیرند.


احمدوند همچنین خاطر نشان کرد: ما در دانشگاه علامه طباطبائی در قالب دستورالعملی خطوطی برای نحوه ارزیابی و امتحان دانشجویان ارائه می‌دهیم. در واقع یکی از مسائل ما در دانشگاه این است که باید مستنداتی داشته باشیم که مشخص شود استاد بر اساس چه روندی این نمره را به دانشجو داده است و این مستندات باید در سامانه ثبت شود یا در آزمون "اپن بوک" دانشجو باید تصویر مقاله خود را برای استاد بفرستد تا ما بتوانیم مانند سایر روندهای آزمونی این مستندات را ثبت کنیم تا اعتراضی از سوی دانشجویان صورت نگیرد که اساتید بدون حساب و کتاب نمره داده‌اند.


معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی خاطر نشان کرد: تصمیم نهایی این دانشگاه در خصوص نحوه برگزاری آزمون‌های ترم جاری دانشگاه علامه تا پایان هفته جاری اعلام خواهد شد.


وی از تأخیر سه هفته‌ای امتحان‌های امسال دانشگاه علامه طباطبائی خبر داد و گفت: قبل از ایجاد شرایط فعلی آزمون‌های این دانشگاه از ۱۷ خردادماه آغاز می‌شد، اما در این شرایط این زمان با تأخیری سه هفته‌ای برگزار خواهد شد. در واقع امتحانات دانشگاه از هفتم تیرماه آغاز می‌شود و تا ۱۸ تیرماه ادامه دارد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار