۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ۰۳:۴۵
کد خبر: ۲۹۳۹۹۰
حسین سلیمی در مراسم بزرگداشت روز پژوهش و علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبائی
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه هر زمانی که دولت از پتانسیل دانشگاه ها استفاده کرده موفق بوده است، گفت: اکنون نیازمند آن هستیم که موانع توسعه تجارت خارجی برداشته شود.

به گزارش عطنا و به نقل از فارس، حسین سلیمی با تاکید بر اینکه برای تحقق جهش تولید باید علاوه بر سرمایه گذاری از حوزه صنعت و پژوهش حمایت بیشتری انجام شود، گفت: در حال حاضر هدف اصلی کشور جهش تولید در راستای اقتصاد مقاومتی بازار داخلی است اما باید در کشورهای همسایه مقوله جهش تولید اتفاق بیفتد به طوری که اکنون نیازمند آن هستیم که موانع توسعه تجارت خارجی برداشته شود.



 مطالعه در حوزه اقتصاد و رهنمود در بخش سیاستگذاری

وی افزود: دانشگاه ها در سرعت بخشیدن و جهش تولید و اقتصاد مقاومتی نقش کلیدی دارند که باید  دولت و همه صنایع از ظرفیت و پتانسیل نخبگان، دانشمندان و استادان بهرۀ لازم را ببرند، زیرا دانشگاه می تواند با مطالعه در حوزه اقتصاد و رهنمود در بخش سیاستگذاری به اصلاح سیاست های اقتصادی بپردازد.



تشکیل خوشه‌های کمک‌های فکری در دانشگاه‌ها

سلیمی تصریح کرد: در حال حاضر در دانشگاه ها خوشه های کمک های فکری تشکیل شده است که در یک سال گذشته تجربه نشان داده هر زمانی که دولت از پتانسیل دانشگاه ها استفاده کرده، موفق بوده است.



سرمایه‌گذاری بودجه دولت برای جهش تولید 

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: باید بخش زیادی از بودجه دولت به جای هزینه در فعالیت های غیر ضروری به سمت توسعه و جهش تولید سرمایه گذاری برود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار