۲۹ فروردين ۱۳۹۹ ۲۱:۰۶
کد خبر: ۲۹۳۸۸۴
Untitled-1

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی، کارگاه آموزشی «جريان‌شناسي فكري سياسي» با موضوع «ورود غرب‌گرايي به ايران و چرایی تمایل برخی به غرب‌زدگی» را از طریق ویدئو کنفرانس و به‌صورت برخط «آنلاین» برگزار می‌کند.


به گزارش عطنا، رهبر معظم انقلاب در تاریخ دوم خردادماه 1397 در جمع مسئولان نظام در حسینیه امام خمینی(ره) به مناسبت ماه مبارک رمضان، می‌فرمایند:‌ درست گفته‌اند «من جرّب المجرّب حلّت به النّدامة.» یعنی «اگر از تجربه‌ها درس نگرفتیم، قطعاً ضرر خواهیم کرد. باید تجربه‌ها را در مقابل چشم خودمان بگذاریم، ملاحظه کنیم و از این تجربه‌ها درس بگیریم.» امروز اگر برخی افراد، دچار فراموشی تاریخی شده و تجربه‌های صد سال اخیر این کشور در تعامل با غرب را، فراموش کرده‌اند، حداقل تجربه‌ی چند سال اخیر پیش روی ماست. در سال‌های اخیر، با این تصور که می‌توان با آمریکا نشست و به نتیجه‌ی مطلوب رسید و مشکل کشور یعنی تحریم‌ها را حل کرد، بر سر میز مذاکرات حاضر شدیم. مذاکرات گرچه با نگارش متنی موسوم به «برجام» به انتها رسید، اما نه تنها مشکل تحریم‌ها حل نشد، بلکه تحریم‌های جدیدی هم مشمول ایران شد. تجربه‌ی برجام بار دیگر نشان داد که با نسخه‌های وارداتی، نمی‌توان مشکل کشور را حل کرد و بنابراین «گره زدن حلّ مسائل کشور به برجام و امثال برجام یا به مسائل خارجی، یک خطای بزرگی است. ما نبایستی مسائل کشور را، مسائل اقتصادی کشور و مسائل گوناگون کشور را گره بزنیم به امری که از اختیار ما خارج است، در بیرون کشور تدبیر می‌شود و تصمیم‌گیری می‌شود... نمی‌توانیم ظرفیت کشور را معطّل توافق برجام بگذاریم؛ مدّتی معطّل اجرای برجام، مدّتی معطّل خروج و عدم خروج از برجام؛ آن هم در مقابل دشمنی مثل آمریکا.»


با توجه به صحبت‌های رهبری و در همین راستا، کارگاه آموزشی «جريان‌شناسي فكري سياسي» با موضوع «ورود غرب‌گرايي به ايران و چرایی تمایل برخی به غرب‌زدگی» با حضور حجت‌الاسلام دکتر محمد جعفری، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و حجت‌الاسلام صادق اکبری‌اقدم، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی روز چهارشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه امسال از ساعت 11 تا 13 برگزار می‌شود.


این جلسه برای مسئولان و معاونان دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و استادان دانشگاه علامه طباطبائی نیز می‌توانند بعد از هماهنگی با دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، در این دوره شرکت کنند.


تلفن تماس جهت ثبت‌نام در این دوره آقای بهرامی‌نجات: 09127332264 و آقای صفا‌حسینی: 09124790065 است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار