۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ۰۳:۱۴
کد خبر: ۲۹۳۳۹۸
احمدوند در معارفه گروه علمی علوم سیاسی برای دانشجویان نو ورودی دانشگاه علامه

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی از رفع مشکل ذخیره‌سازی فایل‌های آموزش مجازی تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲ هزار فایل آموزش مجازی داریم که هنوز بارگذاری نشده است که این فایل‌ها یک یا دو هفته آینده در فضای مجازی بارگذاری خواهند شد.


به گزارش عطنا، دکتر شجاع احمدوند ضمن بیان این مطلب به تشریح آخرین تصمیم‌گیری و سیاست دانشگاه علامه طباطبائی در خصوص وضعیت آموزشی این دانشگاه در ترم جاری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تمامی واحدهای دانشگاه اعم از مسئولان، کارکنان و کارشناسان درگیر موضوع کرونا ویروس هستند اما با این وجود فعالیت‌های دانشگاه را نیز پیگیری می‌کنند و مسئولان دانشگاه نیز همدرد با آسیب دیدگان این موضوع هستند.


وی در ادامه گزارشی مختصر از فعالیت‌های آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی ارائه داد و گفت: ما در شرایطی به سمت برگزاری آموزش‌های مجازی حرکت کردیم که این شرایط به هیچ عنوان اختیاری نبود و براساس یک اضطرار این آموزش‌ها را در دانشگاه دایر کردیم که خوشبختانه در کمتر از یک هفته توانستیم زیرساخت‌های لازم را برای شروع این نوع آموزش‌ها فراهم کنیم. به طوری که آموزش‌های غیرحضوری دانشگاه علامه طباطبائی از هفته سوم اسفندماه گذشته آغاز شد.


معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی خاطر نشان کرد: قبل از برگزاری آموزش‌های مجازی ما در دانشگاه با سبک و سیاق آموزش‌های سنتی آشنایی داشتیم اما با شروع آموزش‌های الکترونیکی ملزم به استفاده از تجهیزات کامپیوتری از راه دور دانشجویان بودیم به همین جهت انجام این روند به آموزش‌های اولیه و همچنین داشتن اعتماد به نفس و اعتماد به نفس به منظور تطبیق دادن با شرایط جدید لازم داشت به طوری که در دو هفته پایانی اسفندماه توانستیم با این سیستم و راهکارها آشنا شویم. به طوری که در حال حاضر مشکلی برای این نوع آموزش‌ها وجود ندارد.


دکتر احمدوند خاطر نشان کرد: شرایط شکل‌گیری آموزش‌های مجازی نظیر سرعت اینترنت را در برنامه‌ریزی‌های خود لحاظ کردیم، اما استادان و دانشجویان ما با وجود این مسائل و مشکلات همراهی لازم را برای برگزاری آموزش‌ غیرحضوری عنوان کردند و بخشی از نگرانی‌های آنها به قطع و وصل‌های کلاس‌های مجازی بود که این موضوع بخشی از آن به مسائل کلان کشور و بخشی به آموزش مربوط می‌شد، چرا که هرچقدر اعضای هیات علمی ما با این سامانه کار کنند بیشتر با سازوکارهای آن آشنا خواهند شد.


وی همچنین در دسترس نبودن فایل‌های ضبط شده آموزش‌های مجازی را از دیگر نگرانی‌های دانشجویان در آموزش‌های الکترونیکی دانست و اظهار کرد: این موضوع به علت محدودیت سرورهای دانشگاه اتفاق می‌افتاد که خوشبختانه تلاش کردیم در آغاز سال جدید این سرورها تقویت شود امیدواریم تا دو هفته آینده بتوانیم فایل‌های ضبط شده که نیازمند پردازش هستند را بارگذاری کنیم.


به گفته معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در حال حاضر بالغ بر ۷۸۰ فایل ضبط شده در اختیار دانشجویان قرار گرفته است اما نزدیک به ۲ هزار فایل نیز در صف بارگذاری قرار دارد که امیدواریم که تا یکی دو هفته این فایل‌ها ذخیره شود.


دکتر احمدوند خاطر نشان کرد: تشکیل نشدن برخی از کلاس‌ها یکی دیگر از نگرانی‌های دانشجویان در آموزش‌های مجازی است که من به آنها اطمینان می‌دهم این مشکل رفع خواهد شد چون اسفندماه تصویری از وضعیت بحران نداشتیم تصور ما این بود که کلاس‌های حضوری شکل خواهد گرفت به همین جهت حضور در آموزش‌های مجازی هم در دانشگاه داوطلبانه و برحسب اختیار استادان بود، اما از روز گذشته یعنی ۱۶ فروردین‌ماه تمامی کلاس‌های نظری علامه طباطبایی بر اساس برنامه سابق برگزار شد و حضور دانشجویان نیز اجباری اعلام شد.


به گفته وی کیفیت آموزش‌های مجازی دغدغه دیگر دانشگاه علامه طباطبائی عنوان شد که برخی از دانشجویان چون با آموزش‌های مجازی آشنا نیستند ممکن است تصور کنند این آموزش‌ها کیفیت لازم را ندارد اما من اطمینان می‌دهم اساتید ما در این زمینه تلاش زیادی را به کار خواهند گرفت تا مشکلات در آموزش‌ها نداشته باشند و از فرصت لازم برای تولید محتوا و پاورپوینت‌های لازم کیفیت آموزش را بیشتر از آموزش‌های مجازی پیش خواهند برد. اگرچه این نوع آموزش‌ها نیز اقدامات خاص خود را دارد، اما تلاش ما این است که کیفیت پایین نیاید.


معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی از تصمیم این دانشگاه برای ارزیابی گسترده دوره مجازی دانشگاه بعد از پایان ترم خبر داد و گفت: اگر خلأ و نارسایی در این زمینه باشد حتماً برنامه جبرانی خلاها را برگزار خواهیم کرد، بنابراین دانشجویان نگران این موضوع نباشند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار