۱۵ فروردين ۱۳۹۹ ۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۹۳۳۷۵
سیدجلال‌ دهقانی‌فیروزآبادی، استاد تمام روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبائی

دکتر جلال دهقانی فیروزآبادی، معاون پژوهشی دانشگاه به تشریح اقدامات حوزه پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در ایام شیوع ویروس کرونا و تبیین تداوم اقدامات و برنامه های آن پرداخت.


به گزارش عطنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، معاون پژوهشی دانشگاه با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه پژوهشی بعد از شیوع ویروس کرونا و به تعویق افتادن برخی از برنامه ها از جمله نشست های علمی بین المللی و همایش های پیش بینی شده در اسفند ماه سال گذشته، گفت: با همکاری بخش های مختلف دانشگاه و نیز دانشگاه ها و سازمان های داخلی و خارجی طرف تفاهم، رایزنی برای به تاخیر انداختن برگزاری این برنامه ها انجام شد. او با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بین الملل افزود: در این خصوص هماهنگی براي بازگشت دانشجویان بین المللی به کشورهایشان با وزارت عتف، پلیس مهاجرت، مرکز «آزفا» و معاونت دانشجویی انجام شد.


دهقانی فیروزآبادی با بیان تداوم حضور دانشگاه علامه طباطبائی در عرصه همکاری های بین المللی به امضای دو قرارداد همکاری مشترک با اسپانیا و لهستان در قالب اراسموس پلاس اشاره کرد و افزود: در اسفند ماه گذشته برنامه هاي معرفی دانشجویان براي استفاده از فرصت هاي مطالعاتی بین المللی، به ویژه در دانشگاه مونبلان فرانسه، ساپینزا ایتالیا و گوتینگن آلمان اجرا شدند؛ اگرچه اغلب این سفرها به دلیل شیوع کرونا به تاخیرافتاده است.


او اضافه کرد: هشت پروژه پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در سامانه اتحادیه اروپایی در قالب برنامه ژان مونه ثبت نام شده اند که نتایج آنها درمرداد ماه سال جاری اعلام خواهد شد.


دهقانی فیروزآبادی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مسئولیت اجتماعی در دانشگاه علامه طباطبائی بعد از شیوع کرونا بیان داشت: این دانشگاه با رسالت خطیر خود در زمینه مسئولیت اجتماعی در حوزه اقدامات سیاستی و مشورتی به دولت و دستگاه های اجرایی با تشکیل کارگروه های تخصصی با عنوان «بررسی جوانب مختلف شیوع ویروس کرونا» بسته پژوهشی را در دستور فعالیت های علمی و پژوهشی خود قرار داده است.


او با بیان تشکیل کمیته های تخصصی با مشارکت اعضای هیئت علمی این دانشگاه برای ارائه توصیه ‌های سیاستی به دولت گفت: ارائه توصیه هایی در خوشه های مشورتی از جمله پولی بانکی، ارتباطات و رسانه و همچنین توصیه سیاستی، توسط پژوهشکدۀ  اقتصاد از جمله این موارد است.


معاون پژوهشی دانشگاه اجرای طرح‌ پژوهشی با موضوع کرونا با توجه به زمینه ها و تخصص های علوم انسانی و اجتماعی متنوع در دانشگاه علامه طباطبائی را از دیگر اقدامات در حوزه پژوهشی برشمرد و افزود: خوشبختانه با همت اعضای هیئت علمی ۱۲ طرح پژوهشی به تصویب رسید.


وی اضافه کرد: اختصاص یک شماره از فصلنامه‌های علمی-پژوهشی به مقالات مرتبط با پژوهش‌های کرونا در سال ۹۹ از دیگر اقدامات و مصوبات مربوط به این ایام بود که بر اساس آن سه فصلنامۀ «دولت پژوهی»، «علم زبان» و «پژوهشنامۀ اقتصادی ایران» به صورت اختصاصی به مقالات مرتبط با موضوع کرونا خواهند پرداخت.


او در ادامه بیان کرد: با توجه به اوقات فراغت دانشجویان و اعضای هیئت علمی زمینه های لازم برای امکان دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﮕﺎه ﻫﺎی اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ ﺗﻮﺳﻂ ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ ﻣﺮﮐﺰی و ﻣﺮﮐﺰ اﺳﻨﺎد داﻧﺸﮕﺎه فراهم شد. بر این اساس، اﻣﮑﺎن دﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ  بیش از ۸۰ عنوان پایگاه اطلاعاتی پیوسته، متن کامل بیش از ۵۴ هزار عنوان نشریه تمام متن و یک میلیون و 500 هزار عنوان کتاب الکترونیکی فراهم شد. همچنین اهدای اعتبار رایگان برای خرید کتاب الکترونیکی اعضای دانشگاه و نیز ارائه خدمات کتابخانه ای به صورت مجازی از طریق میز مرجع الکترونیکی کتابخانه مرکزی دانشگاه فراهم شد.


معاون پژوهشی دانشگاه در خصوص انجام کلیه فعالیت های پژوهشی دانشگاه به رغم کاهش فعالیت های اداری در اسفندماه گذشته گفت: علیرغم شرایط اضطراری به وجود آمده همکاران حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه با قبول مسئولیت به صورت حضور در محل کار به صورت شیفتی و دورکاری کلیه امور جاری و ضروری این حوزه در بخش های مختلف و در امور مربوط به پژوهانه اعضای هیئت علمی، کرسی های نظریه پردازی، هسته های پژوهشی، طرح های پژوهشی، ارتباط با صنعت، تفاهم‌نامه‌ها و کلیه امور پژوهشی مربوط به استادان و دانشجویان را به انجام رسانیده اند.


وی با تقدیر از همکاری معاونت دانشجویی دانشگاه افزود: لازم است از همکاری سایر بخش های دانشگاه در انجام این فرایندها به ویژه معاونت دانشجویی براي فراهم آوردن زمینه تداوم حضور شماري از دانشجویان بین المللی که امکان بازگشت به کشور خود را نداشتند، اعلام نمایم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار