۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ۱۹:۱۸
کد خبر: ۲۹۳۲۲۱
کلاس آنلاین

معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی با صدور اطلاعیه شماره چهار، ضمن تاکید بر ضرورت حضور دانشجویان در کلاس های آنلاین از تاریخ ۱۶ فروردین ماه سال جاری، شرایط برگزاری کلاس ها و پیشبرد روند امور پایان نامه ها و رساله ها را اعلام کرد.


به گزارش عطنا، در این اطلاعیه ضمن تشکر و قدردانی از استادان و دانشجویان به منظور همراهی در برگزاری کلاس های آموزشی به صورت آنلاین، بر ضرورت تدوام این همکاری ها با حمایت حوزه معاونت های آموزشی دانشکده ها دانشگاه تاکید شده است. متن این اطلاعیه به این شرح است:


با تبریک فرا رسیدن نوروز و اعیاد شعبانیه و آرزوی سلامتی برای یکایک استادان، دانشجویان و کارکنان آموزشی دانشگاه، نظر به اینکه شرایط اضطراری کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا همچنان تداوم دارد و با توجه به اهمیت برقراری فعالیت های علمی و آموزشی، اطلاعیه شماره ۴ دانشگاه در خصوص برگزاری کلاس ها و پیشبرد روند امور پایان نامه ها و رساله ها به شرح ذیل صادر می‌شود. لازم به ذکر است در طول این مدت با توجه به اینکه سیستم مجازی دانشگاه ظرف مدت زمان بسیار محدودی راه اندازی شده است، سعی بر آن بود تا چالش ها و مسائل پیش رو در حداقل زمان ممکن مرتفع شوند که با پاسخگویی روزانه بالغ بر ۵۰۰ تماس از سوی استادان و دانشجویان و شناسایی خلاءهای پیش رو و همچنین همکاری مجدانه معاونت محترم توسعه و مدیریت منابع در تامین سرور های لازم برای رفع مشکلات گذشته، هم اکنون سیستم با کارآمدی بهتری برای فعالیت علمی و آموزشی همکاران مهیا شده است. لازم به ذکر است نیم‌سال دوم ۹۹-۹۸ به هیچ عنوان حذف نشده و از طریق برگزاری کلاس‌ها بصورت مجازی ادامه خواهد داشت و اساتید محترم کلاس‌ها را بصورت مجازی برگزار نموده و دانشجویان نیز موظف به شرکت در کلاس‌های آنلاین هستند. استفاده از آموزش مجازی این فرصت را برای اساتید و دانشجویان گرامی فراهم نموده که بدون دغدغه فعالیت‌های علمی و آموزشی خود را پیگیری نمایند. در همین راستا:


الف) ضمن تشکر و همراهی توصیف ناپذیر استادان گرامی در برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی در هفته‌های منتهی به سال جدید و حتی ایام تعطیلات، لازم است کلیه همکاران گرامی نسبت به برگزاری کلاس‌های دانشگاه از مورخ ۱۳۹۹/۱/۱۶ به صورت مجازی اقدام‌ نمایند. خواهشمند است پیش از برگزاری کلاس‌ها حتما فایل های راهنما را مطالعه نمایند. همکاران خدوم معاونت آموزشی همانند گذشته و با برنامه ریزی جدید پاسخگوی سوالات شما استادان و دانشجویان عزیز هستند که میتوانند از طریق شماره تماسهای اعلام شده در انتهای این اطلاعیه با کارشناس هر دانشکده تماس حاصل نمایند . لذا امید است براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نسبت به برگزاری و حضور در کلاس از طریق سامانهwww.atu.iranlms.org  اهتمام ورزند. لازم به تاکید است چنانچه امکان هماهنگی از سوی استاد محترم درس با دانشجویان برای برگزاری در ساعتی غیر از ساعت مشخص شده در برنامه هفتگی وجود داشته باشد برگزاری کلاس در ساعت مورد نظر از طریق سیستم  آموزشی امکان پذیر است. بدیهی است حضور دانشجویان و شروع کلاس مشروط به حضور استاد درس می‌باشد.


ب) روسای محترم دانشکده‌ها مسئولیت نظارت بر برگزاری کلاس‌ها را عهده دار خواهند بود که طبق سازوکارهای ابلاغ شده کارشناس هر دانشکده موظف است روزانه گزارش برگزاری کلاس‌ها را به رئیس یا معاون محترم آموزشی دانشکده گزارش نمایند و پیگیری های لازم از سوی مسئولان محترم برای برگزاری شایسته کلاس‌ها به عمل آید.


ج) کلاس‌هایی که جنبه عملی دارند در صورت امکان ادامه کار با سازوکارهای فراهم شده، همانند سایر کلاس‌های آموزشی برگزار شوند و در غیر این صورت می توانند به زمان دیگر یا ترم های آتی موکول شوند.


د) باتوجه به اینکه امکان برگزاری کلیه جلسات سمینارهای پیشرفت رساله ها، پیش دفاع و دفاع از پایان نامه ها و رساله های دانشجویی از طریق سامانه atu-thesis.iranlms.org فراهم شده است دانشجویان و اساتید محترم نسبت به انجام این امور وفق فرآیند تعیین شده در اطلاعیه شماره ۲ دانشگاه اقدام نمایند.


ه) باتوجه به اینکه امکان برگزاری امتحانات و آزمون‌ها در سامانه آموزش مجازی دانشگاه فراهم است، استادان گرامی می‌توانند نسبت به برگزاری آزمون های میان ترم یا کلاسی اقدام نمایند. که لازم است حتما به فایل راهنمای مربوط مراجعه کنند. لازم به ذکر است در صورت تداوم شرایط اضطراری موجود امکان برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت مجازی نیز میسر است که طی اطلاعیه های آتی اعلام می‌شود. چنانچه استاد درس تشخیص دهد که امکان برگزاری امتحان به صورت مجازی با توجه به ماهیت درس امکانپذیر نیست، پیش بینی برگزاری امتحان حضوری این دسته از دروس پس از برقراری شرایط عادی شده است.


و) چنانچه دانشجویی امکان بهره مندی از فرصت کلاس‌های مجازی را نداشته باشد و یا پاسخگوی نیازهای علمی وی نباشد، می تواند با ارائه درخواست مکتوب تقاضای حذف ترم بدون احتساب در سنوات آموزشی نماید.


ی) مدیران محترم گروه‌های آموزشی بر اساس اطلاعیه شماره ۳ معاونت آموزشی دانشگاه وفق برنامه های قبلی گروه در ساعت مقرر نسبت به برگزاری جلسات گروه اقدام و در خصوص امور مختلف علمی، آموزشی و دانشجویی همانند گذشته تصمیم گیری نمایند. تاکید می‌شود گزارش جلسات و تصمیمات اتخاذ شده می‌بایست توسط مدیر محترم گروه تنظیم و از طریق سامانه اتوماسیون اداری(erp) به رئیس محترم دانشکده ارسال شود.


ز) روسای محترم و معاونین آموزشی دانشگاه نیز وفق اطلاعیه شماره ۳ نسبت به برگزاری جلسات شورای دانشکده اقدام نمایند تا امور مختلف آموزشی دانشجویان و استادان در اسرع وقت ساماندهی و اتخاذ تصمیم شود. همچنین  مدیریت‌های سه گانه تحصیلات تکمیلی، خدمات آموزشی، برنامه ریزی و نظارت و ارزشیابی و دبیرخانه جذب دانشگاه  نسبت به برگزاری جلسات شوراهای مختلف برای حصول تصمیم اقدام نمایند.


ط) چنانچه گروه های آموزشی در راستای فعالیت های بین المللی آموزشی تصمیم به برگزاری کلاس یا سخنرانی توسط استادان یا محققین خارج از کشور را دارند پس از مکاتبه با معاونت آموزشی دانشگاه از طریق روسای محترم دانشکده امکان تعریف جلسه در قالب سامانه دفاع رساله ها فراهم است.


چند نکته مهم جهت اطلاع استادان و دانشجویان گرامی


-دقت نمایند که استفاده از سامانه آموزش مجازی دانشگاه با اینترنت‌های ADSLخانگی و اینترنت موبایل قابل استفاده بوده و جای نگرانی نیست. البته قابل توجه است که چنانچه کلاس آنلاین در حال برگزاری باشد و کاربر در ارتباط خود با کلاس آنلاین دچار اختلال شود مشکل مربوط به اینترنت کاربر بوده و به سامانه آموزش مجازی مربوط نیست.


-لطفا قبل از ورود به سامانه، فایل‌های تصویری راهنما را مشاهده نموده و نیز فایل pdf راهنما را مطالعه نمایید.


-لطفا قبل از شروع کلاس امکانات خود از قبیل اینترنت، وسیله مورد استفاده(لب تاپ، PC، گوشی هوشمند و...)، هدست(جهت بهبود کیفیت صدای ارسالی و دریافتی) و فایل های مورد استفاده خود را بررسی نمایید.


-هنگام وارد کردن نام کاربری و پسورد(اساتید: هردو کد استادی و دانشجویان: هردو شماره دانشجویی) صفحه کلید شما انگلیسی باشد.


-اساتید گرامی دقت نمایند فایل‌هایی که برای ارائه در کلاس آماده می نمایید به فرمت pdfتبدیل شود(اگر تعدا صفحات زیاد است آن را به چند فایل تقسیم کنید).


-دقت نمایید تا استاد ابتدا وارد کلاس نشود دانشجویان به کلاس دسترسی ندارند.


-اساتید گرامی حتما هنگام خروج از کلاس بروی گزینه end meetingکلیک نمایند در غیر اینصورت ضبط کلاس همچنان ادامه پیدا می کند.


-دقت نمایید تمامی کلاس‌ها بصورت خودکار ضبط شده و فایل ضبط شده کلاس به مرور در دسترس قرار می گیرد.


-استاد می تواند فایل ضبط شده‌ای را که مناسب نیست و یا آزمایشی است بعد از اینکه فایل در بخش موارد ضبط شده قرار گرفت، حذف نماید.


لازم به ذکر است اساتید و دانشجویان گرامی در صورت داشتن هر گونه سوال و مشکل در مورد سامانه آموزش مجازی دانشگاه با کارشناس مربوطه هر دانشکده که شماره آنان در ذیل ذکر شده است تماس حاصل فرمایند.


اسامی کارشناسان دانشکده‌ها


 روان شناسی و علوم تربیتی:  آقای نورمحمد خادمی فر ۰۹۲۲۳۱۴۳۲۴۹


حقوق و علوم سیاسی: آقای عباس نوروزی ۰۹۱۹۱۵۸۵۲۳۰


مدیریت و حسابداری: آقای یوسف احمدی ۰۹۱۸۹۵۰۲۵۴۱


ادبیات و زبان‌های خارجی: آقای مهرداد بیگ ۰۹۱۲۲۹۷۶۶۵۶


علوم اجتماعی: آقای عباس رجب زاده ۰۹۱۲۷۱۸۸۴۹۶


علوم ارتباطات: خانم پاکروان ۰۹۰۱۱۸۳۸۸۵۴


الهیات و معارف اسلامی: خانم دکتر موسی وند ۰۹۱۲۵۳۰۱۴۷۹


اقتصاد: آقای یاسر دلبری ۰۹۳۵۴۰۹۳۲۲۲


ریاضی و علوم رایانه: خانم سلیمی ۰۹۳۰۸۵۹۹۱۰۰


بیمه اکو: خانم نیک مراد ۰۹۳۶۲۰۰۲۳۵۴


تربیت بدنی: آقای میلاد غفوری ۰۹۱۲۳۷۹۶۶۳۱

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
نظرات بینندگان
حیات
-
12/08/1399 - 20:35
0
0
لعنت به اساتید تو خالی که این روزا خودشونو خوب نشون دادن با روخوانی از کتاب و انداختن تدریس گردن دانشجوها اونم با پاورپینت و .. ! استاد دانشگاه علامه که خلاقیتش تو تدریس این باشه با پاورپینت درس بده ‌.. وای به حال ما که مجبوریم برای گرفتن یه مدرک جلوی این جماعت تعظیم کنیم.
اعظم ده صوفیانی
-
17/09/1399 - 11:59
ای وای
پر بازدیدها
آخرین اخبار