۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ۱۷:۲۹
کد خبر: ۲۹۲۳۸۴
دکتر هدی غفاری، مدیر نظارت و ازیابی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی
هدی غفاری گفت: تعداد آثار دریافتی در رویداد رویش چهارم نسبت به دورۀ قبل 11 برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش عطنا، هدی غفاری، مدیر دفتر نظارت و ارزیابی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی و دبیر جشنواره رویش در گفت‌وگو با عطنا، از برگزاری چهارمین رویداد جشنواره دانشگاهی برای اولین بار به شکل یک رویداد از چهارم تا سیزدهم اسفند ماه خبر داد.


وی نهادینه سازی هویت کانون‌های فرهنگی، هنری- ادبی، اجتماعی و مذهبی دانشگاه ها، شناسایی و معرفی استعدادهای شاخص و ناب دانشجویی در حوزه کانون ها، تشویق و ترغیب جامعه دانشگاهی به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و ترویج فعالیت گروهی و داوطلبانه در دانشگاه را از مهمترین اهداف این رویداد برشمرد و گفت: در داوری آثار برای اولین بار از داوران خارج از دانشگاه و مطرح هر حوزه و در برخی از بخش ها مثل نقاشی، چهره برتر، مقدماتی شعر و طرح و ایده از برگزیدگان سال گذشته رویش استفاده شده است.



دبیر این جشنواره با اعلام اینکه 798 اثر به دبیرخانه رویداد رویش چهارم ارسال شده است، افزود: این تعداد نسبت به آثار جشنواره رویش سوم 11 برابر شده است. همچنین تعداد اعضای مجمع عمومی کانون ها نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش چشم گیری داشته است.


وی با بیان اینکه این رویداد در دو حوزه فردی و گروهی برگزار می شود، ادامه داد: بر این اساس، آثار و دستاوردهای فردی شامل عکس، نمایشنامه نویسی، فیلمنامه نویسی، فیلم کوتاه و مستند، پوستر، مصنوعات(چوبی، فلزی، سفالی، پارچه ای و حجم)، شعر کلاسیک، شعر نو و سپید، داستان، متن ادبی(نثر ادبی)، ترانه، خوشنویسی، نقاشی، آواز، تک نوازی ساز ایرانی و جهانی، ایده و طرح و چهره برتر و آثار و دستاوردهای گروهی شامل موسیقی مذهبی، موسیقی ملی و آئینی و موسیقی سنتی به رقابت می پردازند.


مدیر دفتر نظارت و ارزیابی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، کانون‌­ها را از پرمخاطب­‌ترین، فعال‌­ترین و یکی از مهم­ترین رکن های فعالیت‌­های دانشجویی در دانشگاه‌­ها عنوان کرد و گفت: 15 کانون در بخش داوری شرکت کرده اند که از بین آنها چهار کانون به عنوان کانون های برتر به مرحله نهایی راه پیدا کردند و در پایان یک کانون به عنوان کانون برگزیده، معرفی می شود.



وی با اشاره به اینکه رویداد رویش چهارم به غیر از پردیس مرکزی دانشگاه در دانشکده ادبیات فارسی و زبان ای خارجی و اقتصاد نیز برگزار می شود، تصریح کرد: کارگاه های نشست انتقال تجربه، عکاسی مستند، گزارش نویسی، برپایی نمایشگاه دستاوردها و آثار برگزیده دانشجویان، معرفی چهره برتر، برگزاری مسابقات ورزشی و تقدیر از برگزیدگان از دیگر برنامه های این رویداد است.


غفاری در پایان گفت: نمایشگاه آثار برگزیده در روزهای 4 و 5 اسفند ماه در پردیس مرکزی دانشگاه، 10 و 11 اسفند ماه در دانشکده اقتصاد و 12 اسفند ماه در دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی برگزار می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار