۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۹۱۶۳۸
دکتر غلامرضا لطیفی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی

دبیر مشاورۀ منطقۀ یک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیئت همراه از مرکز مشاورۀ دانشگاه علامه طباطبائی بازدید کردند.


به گزارش عطنا، در این بازدید دکتر پیروی، دبیر مشاوره منطقه یک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر یعقوبی، مدیر کل پیشین دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم و عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد و دکتر بیگلری، مدیر مرکز مشاوره دانشگاه امیرکبیر حضور داشتند و پس از آن نشستی در زمینه بررسی عملکرد واحد مشاوره دانشگاه برگزار شد.


غلامرضا لطیفی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در این نشست طی سخنانی گفت: دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی کشور با کمک استادان این دانشگاه و اندیشمندانی از دانشگاه های دیگر توانسته است خدماتی را ارائه دهد که امیدواریم این خدمات بتواند از گسترش کمی و کیفی بیشتری هم برخوردار شود و در درازمدت از آن بهره ببریم.


وی اظهار کرد: حوادث اجتماعی باعث شده هم سطح آگاهی افراد و خانواده ها بالا رود و هم مراجعه به مراکز مشاوره بیشتر شود که این نشان می‌دهد بیماری فقط جسمی نیست و حوزه های دیگر را هم در بر می‌گیرد.


این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به برگزاری درس مهارت های زندگی که برای دانشجویان این دانشگاه در نظر گرفته شده است، گفت: این امر خیلی ضروری به نظر می رسید، چون خیلی از خانواده هایی که آگاهی بیشتری دارند، مایل هستند که فرزندانشان در حوزۀ مناسب ورود کند. مثلاً کشور فنلاند که پویاترین سیستم آموزشی را در دنیا دارد، همین مهارت ها را در دورۀ ابتدایی آموزش می دهد.


معاون دانشجویی دانشگاه در ادامه تصریح کرد: در جامعۀ ما، خانواده ها دچار رقابت های کاذب شده اند. ان شاءالله جامعه به آن سمت برود که کسی ادبیات فارسی یا جغرافیا و یا هر رشتۀ دیگری که خوانده، جایگاه درستی پیدا کند. اگر دانشکده ادبیات فارسی ما هر 100 سال بتواند یک شفیعی کدکنی تحویل دهد، رسالت دانشگاهی ما انجام شده است.


لطیفی افزود: واحد مشاورۀ دانشگاه علامه طباطبائی از ترم گذشته با گروه مددکاری اجتماعی دانشکده علوم اجتماعی همکاری خود را آغاز کرده است تا از پتانسیل هایی که در آنجا وجود دارد، استفاده شود. اکنون حوزۀ مشاورۀ ما در چهار جهت روانشناسی، مددکاری، تربیت بدنی و مذهبی حرکت می کند که مشاورۀ حقوقی هم به زودی به آن اضافه خواهد شد.


او با اشاره به برگزاری طرح پایش سلامت در ابتدای هر سال تحصیلی در این دانشگاه تصریح کرد: در این طرح که هرساله با موفقیت برگزار می شود، از  دانشجویان تحصیلات تکمیلی هم کمک گرفته می شود که نتایج خوبی داشته است. بعد از پایش، بعضی از دانشجویان برای اصلاح حرکتی در رشتۀ فیزیولوژی ورزشی تحت درمان قرار می گیرند که در درازمدت اثربخش است.


گفتنی است، در ادامه این نشست بازدیدی از واحدهای مختلف مرکز مشاوره انجام شد و گزارش عملکرد این مرکز هم توسط کارشناسان این واحد به مسئولان ارائه شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار