۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ۱۱:۱۳
کد خبر: ۲۹۱۵۱۷
نسرین محمدپور

فیلم «زحل» به کارگردانی نسرین محمدپور، دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات زنان دانشگاه علامه طباطبائی در جشنواره فیلم کوتاه آتن «پازیتولی دیفرنت» به جمع آثار نهایی راه یافت.


به گزارش عطنا، این جشنواره 13 و 14 فوریه 2020 در شهر آتن برگزار می‌شود که اثر محمدپور از بین 3 هزار و 86 اثر ارسالی به جمع 45 اثر نهایی راه پیدا کرده است.


جشنواره پازیتولی دیفرنت در دو روز و با حضور 112 کشور برگزار می شود و فیلم‌ها در بخش‌های گوناگون برای کسب جوایز «بهترین فیلم» و «بهترین فیلم از نگاه مخاطبان» با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.


فیلم زحل در روز دوم جشنواره و در بخشی با عنوان «تجربه ستم» به نمایش گذاشته می‌شود و با فیلم‌هایی از کشورهای بلژیک، ایتالیا، انگلستان، آلمان، رومانی، آمریکا، آفریقای جنوبی و مجارستان به رقابت می‌پردازد.


زحل روایت‌گر زندگی دختر بچه‌ای افغان است که در معرض ازدواج زودهنگام قرار گرفته است و این فیلم روایت‌کوتاهی از زندگی این دختر بچه است که زندگی او را به تصویر می‌کشد.


گفتنی است این نویسنده و دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی، پیش‌تر با این فیلم، منتخب و نامزد بهترین کارگردانی سومین جشنواره فیلم سلامت، منتخب و تقدیر بهترین کارگردانی از چهل و هشتمین جشنواره فیلم رشد، نامزد بهترین کارگردانی و بهترین تصویربرداری از هشتمین جشنوارۀ فرهنگی، هنری فیلم کوتاه و عکس دانشجویان سراسر کشور، منتخب و دریافت بهترین فیلم‌نامه از شصت و دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان ایران(شبدیز)، منتخب جشنواره فیلم کودک آنلاین، منتخب و نامزد بهترین صدابرداری و صداگذاری جشنواره فیلم دانشجویی «نهال» و منتخب جشنواره «حسنات» در بخش فیلم‌نامه شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار