۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ۱۰:۴۲
کد خبر: ۲۹۱۲۶۸
مراسم تودیع و معارفه مدیر تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه

مراسم تودیع مدیر سابق و معارفۀ مدیر جدید تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، در این مراسم که با حضور جمعی از معاونان، مدیران و کارشناسان برگزار شد از زحمات دکتر غفوری، مدیر سابق تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه قدردانی و احسان زارعیان به عنوان مدیر جدید این حوزه معرفی و منصوب شد.


در این جلسه غلامرضا لطیفی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی از خدمات بی‌شائبه دکتر غفوری در سالیان اخیر قدردانی و تجلیل کرد و برای دکتر زارعیان آرزوی موفقیت و سرافرازی کرد.


او طی سخنانی مبسوط به اهداف بلندمدت حوزه معاونت دانشجویی و به‌ویژه حوزه تربیت‌بدنی و فوق برنامه دانشگاه پرداخت.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: تغییرات مدیریتی ضرورت استفاده از توانمندی‌های نهفته در بین اعضای هیئت علمی دانشگاه است.

دکتر لطیفی سپس به بخشی از اهداف این حوزه مبنی بر رشد فعالیت‌های ورزش همگانی و نیز برنامه‌ریزی برای رشد ورزش قهرمانی پرداخت و افزود: با توجه به جذب دانشجویان کارشناسی از ترم آینده این مهم هم به انجام خواهد رسید.


وی با تاکید بر کارگروه مشورتی تربیت‌بدنی که با حضور جمعی از استادان مرتبط در این زمینه به انجام می رسد، اظهار کرد: با توجه به درصد بالای دانشجویان دختر در این دانشگاه، مدیریت جدید دانشجویی اهتمام بیشتری به این امر خواهد داشت. با توجه به شرایط اقتصادی کشور، دانشگاه در حوزه ورزش هیچگونه امساکی انجام نمی دهد و پیوسته رئیس دانشگاه هم بر رشد فعالیت‌های ورزشی تاکید داشته و دارند.


وی در ادامه تاکید کرد: دکتر غفوری در مدت سه سال و نیم گذشته زحمات زیادی کشیده‌اند که باید مدیر جدید این حوزه با جدیت بیشتری به گسترش کمی و کیفی آن بپردازند؛ به‌ویژه رابطه تنگاتنک با وزارت ورزش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز فدراسیون‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط داشته باشند.


معاون دانشجویی دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: مدیر جدید این حوزه از ظرفیت بالقوه در دانشگاه و بیرون دانشگاه استفاده کند. دکتر زارعیان از استادان جوان، فهیم و پر انرژی دانشگاه هستند که از ایزد منان برایشان آرزوی موفقیت و سرافرازی را مسئلت می کنم.


در ابتدای این نشست، دکتر غفوری، به ارائۀ گزارش عملکرد این مجموعه در چند سال اخیر پرداخت و گفت: یکی از اقدامات مهمی که در این سال ها صورت گرفت و رئیس محترم دانشگاه هم بر آن تاکید بسیاری داشتند، فراگیری برگزاری جشنواره ها و لیگ های مختلف و پراکندگی برگزاری آن ها در طول سال بوده است. علاوه بر آن شکل گیری انجمن های دانشجویی و کارمندی یکی دیگر از فعالیت های مهم در چند سال اخیر بوده است.


غفوری ادامه داد: انجمن هایی که وظیفه راهبری، برنامه ریزی، انتخاب مربی، بازیکن و... بر عهده خودشان بود. همچنین در این سال ها لیگ های مختلف خواهران و برادران را تشکیل دادیم، به طوری که در حال حاضر، پنج لیگ در بخش خانم ها و چهار لیگ در بخش آقایان داریم.


این عضو هیئت علمی دانشگاه در ادامه گزارش عملکرد خود اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات دوران مدیریت بنده، تعیین شرح وظایف ریز و دقیق است. تا قبل آن، شرح وظایف کارمندان کلیشه ای بود اما ما تلاش کردیم تا بتوانیم شرح وظایفی کاربردی تهیه کنیم که کارمندان در هنگام بروز مشکل یا طرح هر سوالی به آن مراجعه کنند.


او با اشاره به آمارها گفت: با توجه به دشواری تشکیل تیم‌های قهرمانی، در حال حاضر 23 تیم داریم که برای المپیاد سال 99 آماده هستند. با مقایسه آمارها از سال 95 تا به امروز می توان گفت امکانات ورزشی و تجهیزات از 30 مورد به 78 مورد رسیده است. متراژ فضاهای ورزشی از یک هزار و 464 مترمربع در سال 95 به 2هزار و 723 متر مربع در سال 98 رسیده و به استثنای سال 97، در سال‌های 96 و 98 افتخارات ورزشی خوبی را کسب کرده ایم.


وی در ادامه اذعان کرد: جمعیت دانشجویان تحت پوشش پایش سلامت از 800 نفر به 3 هزار و 600 نفر در سال 98 رسیده و دانشگاه توانسته هم در برگزاری پایش سلامت و هم در برگزاری کارگاه های آموزشی برای مقابله و درمان ناهنجاری ها رتبه برتر را کسب کند.


در ادامۀ این نشست، احسان زارعیان، مدیر جدید تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه در سخنانی با بیان مختصری از فعالیت‌های ورزشی خود گفت: بنده در المپیادهای زیادی شرکت کرده ام و مقام‌های بسیاری هم کسب کرده‌ام. هشت سال در سطح اجرایی شهرداری در زمینه ورزش فعالیت داشته‌ام. هشت سال سابقه فعالیت های مطبوعاتی در ورزش را دارم و تلاش می کنم با کمک همکاران بتوانیم در پایان دوره مدیریت روسفید باشیم.


او با اشاره به فعالیت های ارزنده دکتر غفوری در سال های گذشته افزود: دکتر غفوری با دقت و پشتکار بسیار توانستند مجموعه تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه را مدیریت کنند. امیدوارم همانند ایشان موفق باشم.


زارعیان با اشاره به رئوس فعایت هایی که به ایشان محول شده، بیان کرد: بر اساس رئوس مطالبی که ذکر شده، به کمک رئیس محترم دانشگاه و معاونت دانشجویی تلاش خواهیم کرد که فعالیت های ورزشی در خوابگاه ها استمرار یابد و تاکید بر ورزش همگانی است تا بتوانیم از پتانسیل دانشجویان در جاهای مثبتی بهره ببریم. در این راه از تجربیات دکتر غفوری بهره می بریم و با کمک همکاران و مساعدت‌های دکتر لطیفی، معاون محترم دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی به پیش خواهیم رفت.


وی با اشاره به فعالیت هایی که باید در دستور کار قرار بگیرد، اذعان کرد: یکی از بخش های مهم، بخش بانوان است. میزان خدمات و امکانات ورزشی و تفریحی دانشگاه متناسب با میزان دانشجویان پذیرفته شده زن دانشگاه علامه طباطبائی نیست و ما تلاش خواهیم کرد که این نسبت برقرار شود.


در ادامه این نشست، دکتر کارگر، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه در سخنانی گفت: حُسن عضو هیئت علمی بودن در این است که زمانی که به تربیت دانشجویان می پردازیم با حضور در مناصب مدیریتی می توان ایده‌های خود را به منصۀ ظهور برسانیم.


وی با اظهار خرسندی از برگزاری چنین جلساتی گفت: این جلسات برای ما کلاس درس است. وقتی افرادی مانند دکتر غفوری را می بینیم که با خوشرویی و سعۀ صدر جایگاه خود را به دیگران می دهند و به ارائۀ گزارش می پردازند، درس می گیریم که هر جایگاهی ماندنی نیست و ما باید بکوشیم در جایگاه خود بهترین خدمات را ارائه دهیم.


معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه با بیان اینکه ورزش، تعطیل‌شدنی نیست، اظهار کرد: علاوه بر دانشجویان و اعضای هیئت علمی، کارکنان هم نقش مهمی در فعالیت‌های ورزشی دارند. چرا که آنها، خانواده اصلی دانشگاه هستند و اقدامات و فعالیت های دانشگاه را راهبری می کنند.


در ادامه این جلسه، دکتر حبیب هنری ، رئیس دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی ضمن تشکر از رئیس دانشگاه و معاونت دانشجویی گفت: از دکتر غفوری بسیار تشکر می کنم و خوشحال هستم که می توانیم از حضورشان در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی بهره بیشتری ببریم. دکتر غفوری فردی جدی، دارای چارچوب های خوب و پسندیده و دارای مناعت طبع هستند. دکتر زارعیان نیز فردی فعال، کوشا و اهل مشاوره هستند که آرزومندم موفق و سرافراز باشند.


هنری در پایان سخنانش با بیان توصیه هایی گفت: قرار نیست که ما دانشجویان را ورزشکار بار بیاوریم، همین که دانشجو به نگرشی جدید دست یابد که ورزش را جزئی از زندگی روزمره‌اش قرار دهد، کافی است. برنامه‌های تفریحی و ورزشی برای ایجاد همین نگرش استفاده می شود. برای تغییر نگرش باید به سمت ورزش‌های گروهی برویم تا دانشجویان کار گروهی را بیاموزند.


وی در ادامه تاکید کرد: در مقابل برای کسب رتبه در مسابقات، به دلیل پراکندگی دانشکده ها و بخش های مختلف دانشگاه، ورزش های انفرادی برای موفقیت بهتر است. در نهایت امکانات برای ورزش ضروری است و در صورت وجود امکانات مناسب دانشجویان به ورزش جذب می شوند.


گفتنی است، در پایان این جلسه، دکتر لطیفی، معاون دانشجویی از زحمات دکتر غفوری تشکر و به ایشان لوح یادبودی اهدا کردند.


همچنین در ادامه از جمعی از کارشناسان حوزه تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه با اهدای لوح یادبود تقدیر شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار