۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۹۱۲۶۰
دکتر کورش صفوی

شب فرهنگ و هنر پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران در تالار مولوی پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران و با حضور  دانشجویان، استادان و سایر دوست‌داران فرهنگ و هنر جزیره‌ی کیش برگزار شد.


به گزارش عطنا و به نقل از روابط عمومی پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران، در این آیین، دکتر کوروش صفوی استاد زبان‌شناسی و ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبائی به بررسی تجربۀ بین‌المللی زبان فارسی پرداخت.


وی با تعریفی جامع از زبان معیار و تحلیل وضعیت کنونی زبان فارسی در قلم‌رو ملی و سرزمینی فارسی‌زبانان به مقایسۀ زبان فارسی با زبان‌های زندۀ جهان پرداخت. فرهنگ، توسعۀ فرهنگی و الزام سرشارسازی زبان از مفاهیم فرهنگی در توسعۀ قلمرو زبان، بخش دیگری از سخنرانی دکتر صفوی در شب فرهنگ و هنر پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران بود.


او در این بخش از سخنان‌ خود، از استعمار فرهنگی به استعمار کلان یاد کرد و افزود: این شیوۀ استعمار به‌طور نامحسوس و با پوشش زبان علم، هنر، فناوری، سیاست و ظرفیت‌هایی از این دست به قلمرو ملی فرهنگ‌ نفوذ می‌کند و آن‌ را زیر سلطۀ خود در می‌آورد. فرهنگ‌ها ناگزیر از ایمن‌سازی و توانمندسازی خود در برابر این هجوم بی‌امان هستند.


در بخش پایانی این آیین، دکتر صفوی به پرسش‌های حاضران پاسخ داد.


گفتنی است، در پایان این مراسم، دکتر مجید علی‌زاده رئیس پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران از حضور دکتر کوروش صفوی در این آیین علمی، فرهنگی قدردانی کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار