۳۰ دی ۱۳۹۸ ۱۲:۴۶
کد خبر: ۲۹۰۷۹۷
دیدار جمعی از استادان دانشگاه علامه طباطبائی با آیت الله مصباح یزدی در قم

حجت الاسلام اکبری اقدم،‌ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه‌طباطبائی گفت: فراگیری بحث تحول و باور به اینکه در دانشگاه علامه طباطبائی این امکان وجود دارد که بتوانیم به لحاظ بومی‌سازی و اسلامی‌سازی، کارآمدی،‌ اثرگذاری و روزآمدی و هر آنچه جزو سیاست‌های شورای عالی تحول علوم انسانی و منویات مقام معظم رهبری است، بر جامعه تأثیر بگذاریم.


به گزارش عطنا، جمعی از استادان دانشگاه علامه طباطبائی در قالب برنامه معرفت افزایی استادان با عنوان طرح «ضیافت اندیشه» نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علامه طباطبائی با آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) دیدار و گفت و گو کردند.


در این دیدار بیش از ۶۰ نفر از اعضای هیئت علمی گروه‌های مختلف آموزشی-پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی به همراه مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضور داشتند.


حجت الاسلام اکبری اقدم،‌ مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه علامه طباطبائي با اشاره به شرحی از طرح برگزار شده و نیز فعالیت‌های محوری دانشگاه علامه طباطبائی در حوزه علوم انسانی گفت: با توجه به ظرفیت تخصصی دانشگاه علامه طباطبائی در حوزه علوم انسانی مبتنی بر استادان و دانشجویان نخبه، مستعد و فرهیخته، گام‌های موثری در عرصه ارتقای کیفی علوم انسانی و پیگیری دغدغه موجود در حوزه تحول علوم انسانی طی سال‌های اخیر برداشته شده است.



وی ادامه داد: ایجاد و سازماندهی هیئت‌های اندیشه‌ورز مرکب از استادان و دانشجویان دغدغه‌مند در زمینه‌های تخصصی مرتبط با ظرفیت دانشگاه و مسائل موجود کشور در سطوح مختلف، برای بررسی و ارائه راه حل‌های عملی به سیاست‌گذاران و مسئولان ذی‌ربط از منظر علوم انسانی مورد توجه قرار گرفته است.


اکبری اقدم در خصوص برگزاری نشست‌های هم اندیشی استادان و دانشجویان درباره تحول علوم انسانی بیان کرد: فراگیری بحث تحول و باور به اینکه در دانشگاه علامه طباطبائی این امکان وجود دارد که بتوانیم به لحاظ بومی‌سازی و اسلامی‌سازی، کارآمدی،‌ اثرگذاری و روزآمدی و هر آنچه جزو سیاست‌های شورای عالی تحول علوم انسانی و منویات مقام معظم رهبری است، بر جامعه تأثیر بگذاریم.



وی با اشاره به اینکه تقریباً ۳۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در دوره‌های معرفت افزایی نهاد رهبری این دانشگاه شرکت کرده‌اند، گفت: از جمله فعالیت‌های این نهاد در دانشگاه علامه طباطبائی که به لطف الهی منشأ اثر بوده است می‌توان به نقد سند ۲۰۳۰ اشاره کرد که به کمک جمعی از استادان و دانشجویان نخبۀ دانشگاه انجام شد.


وی افزود: بحث دیگر، گام دوم انقلاب اسلامی است؛ گفت وگو‌های خوبی  در این زمینه انجام شده و استادان هم همراه هستند و در قالب هم‌اندیشی‌ها و کارگاه‌ها به بحث و تبادل نظر درباره تحول علوم انسانی و تبیین علمی مسائل کشور می‌پردازند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار