۱۵ دی ۱۳۹۸ ۱۵:۵۳
کد خبر: ۲۹۰۲۵۰
دکتر سید جلال دهقانی فیروزآبادی

مراسم گرامیداشت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در مسجد امام علی(ع) دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، دکتر سید جلال دهقانی فیروزآبادی، عضو هیئت علمی گروه روابط بین الملل و معاون پژوهشی این دانشگاه در این مراسم در سخنانی گفت: میراث گرانبهایی که سردار سلیمانی برای اسلام و ایران باقی گذاشت، قوت قلبی برای عزم جزم ادامه راه این شهید بزرگوار است.


وی ادامه داد: سردار سلیمانی، پاسدار اسلام و انقلاب و حافظ امنیت و اقتدار ایران بود.


دهقانی فیروزآبادی افزود: سردار سلیمانی مظهر شرف، شكوه و عزت ایرانیان است که نام او لرزه بر اندام دشمنان ایران می انداخت.


این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: او یک «گفتمان» بود و یک شخص یا فرد تنها نبود.


معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: مكتب و گفتمان سردار سلیمانی در هر روز و ساعت در ایران و جهان بازتولید می شود.


دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد که ما وظیفه داریم به ترویج این گفتمان بالنده كمک كنیم.


او ادامه داد: گفتمان سردار سلیمانی «انسانیت»، «ایرانیت» و «انقلابی‌گری» بود.


این استاد دانشگاه تصریح کرد: بر اساس این مولفه ها، در ایران، منطقه و سراسر جهان او را گرامی می دارند.


معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: حتی دشمنان ایران هم صراحتاً عظمت و قدرت ایران اسلامی را که در سردار سلیمانی تجلی یافته بود را تحسین می کنند.


دهقانی فیروزآبادی در ادامه افزود: او مظهر اقتدار، شكوه و عظمت ایران و اسلام بود. گرچه او از میان ما رفته است ولی مادران ایران‌زمین سرداران بسیاری را پرورانده اند و سلیمانی‌های دیگری را پرورش خواهند داد كه راه او را ادامه دهند.


این استاد روابط بین الملل بیان کرد: شهید سلیمانی انسانی دارای ابعاد شخصیتی مختلف بود و نمونه بارز شخصیت امام(ره) بود.


او تصریح کرد: رافت و عطوفت اسلامی سردار، چنان بود که مردمیترین سردار جهان شده بود.


دهقانی فیروزآبادی در ادامه افزود: خشم و غضب انقلابی او چنین بود كه دشمن از او می ترسید. سردار تنها كسی بود كه حضور او در جبهه باعث شكست سپاه سیاه‌روی داعش شده بود.


او همچنین با اشاره به نقش دانشگاهیان در ترویج اندیشه های این سردار شهید گفت: دانشگاهیان و دانشجویان باید گفتمان شهید سلیمانی را ترویج دهند.


این استاد دانشگاه اذعان کرد: بر اساس دانش فطری و علم لدنی، سردار سلیمانی بزرگترین ژنرال استراتژیست اسلام بود.


وی تاکید کرد: به عنوان بزرگترین دانشگاه حوزه علوم انسانی، باید دانش شهید سلیمانی و سایر ابعاد وجودی او را ترویج دهیم.


او اظهار کرد: ما باید بیش از تاكید بر وجه احساسی و عاطفی، باید بر وجه عقلانی و منطقی این شخصیت مهم توجه داشته باشیم.


وی با اشاره به اینکه این حق ایران است که انتقام مناسب و درخوری از آمریکا بگیرد، اظهار کرد: انتظار این است كه انتقام او را به طور درخوری بگیریم. رژیم جنایتكار آمریكا که سابقه پلیدی در نزد ایرانیان داشت با به شهادت رساندن سردار بزرگ اسلام، برگ منحوسی دیگری بر سوابق خود افزود.


او تاکید کرد: این رژیم، امروز ننگ شهادت سردار ملی ایرانیان را در پرونده خود دارد.


این استاد روابط بین الملل بیان کرد: ما بیش از هر زمانی نیاز داریم که قدرت ایران را تقویت کنیم تا بتوانیم حق خود را از متجاوزان بگیریم.


دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: علیرغم اصول و موازین بین الملل، آمریكا نشان داد كه در روابط بین الملل تنها با قدرت و قلدری می توان حق خود را گرفت و برای گرفتن حق خود باید قدرت داشته باشیم.


وی در ادامه با بیان اینکه قدرت و دیپلماسی دو روی یک سكه هستند، افزود: جمهوری اسلامی در این شرایط برای گرفتن حق خود، نیاز دارد که هر دو روی این سکه را به كار بگیرد.


او در ادامه خاطرنشان کرد: آمریكا بداند با فشار حداكثری و شهادت شهید سلیمانی به هدفش نخواهد رسید.


دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: سردار سلیمانی عامل وحدت و انسجام ایرانیان بود. شهادت او نیز سرمایه اجتماعی و اعتبار بین المللی برای ایران است.


او در ادامه با بیان اینکه در دانشگاه موضوعات مهمی برای مباحثه در این زمینه وجود دارد، گفت: باید اقدام آمریكا را بر اساس حقوق بین الملل و روابط بین الملل پیگیری کرد.


این استاد روابط بین الملل تاکید کرد: به نظر من، سردار سلیمانی به عنوان یک شخصیت نظامی دارای ویژگی هایی است كه بسیار حائز اهمیت است. او یک استراتژیست بود و استراتژیک فكر می كرد. در روابط بین الملل یكی از مهمترین اندیشه هایی كه داریم استراتژیك فکر كردن است.


وی با بیان اینکه سردار سلیمانی قدرت و دیپلماسی را در هم آمیخته بود، گفت: شهید سلیمانی مظهر «مدیریت جهادی» است. او وارث حكمت ایرانیان و تعقل اسلامی است.


دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: او یک آرمانگرای واقعی بود. به صورت دقیق و واقع‌بینانه عمل می‌كرد. هم آرمان‌ها و اهداف بلندی داشت و هم مانند یك استراتژیست عمل می كرد.


این استاد روابط بین الملل خاطرنشان کرد: یكی از مهمترین ویژگی‌های او تحقق بخشیدن به آرمان های انقلاب اسلامی بود.


او با اشاره به دستاوردهای سردار سلیمانی اظهار کرد: تولید قدرت و امنیت ملی از جمله دستاوردهای این سردار شهید است. مجاهدت های او قدرت ایران را افزایش داده است.


وی دستاورد دیگر این سردار شهید را ارتقای سرمایه اجتماعی ایران در داخل و خارج عنوان کرد و اظهار کرد: اعتبار و وجهه بین المللی ایران را شهید سلیمانی ارتقا داده بود.


دهقانی فیروزآبادی در ادامه تاکید کرد: كسانی كه نسبت به ایران علاقه دارند، او و اقدامات وی را تحسین می كنند. ارتقای قدرت چانه‌زنی ایران در مذاکرات، سرمایه‌ای برای دیپلمات‌های ما بود.


او به دستاورد دیگر سردار سلیمانی یعنی ارتقای قدرت بازدارندگی ایران اشاره کرد و گفت: این سردار بزرگ، «عمق استراتژیك» برای ایران درست كرده بود. در نظام ایران قدرت وسیله ای برای رسیدن به آرمان های اسلام است. قدرت بازدارندگی ایران مانع جنایت های آمریکا و رژیم صهیونیستی شده بود.


دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه ایجاد عمق استراتژیک بسیار مهم است، اظهار کرد: ما باید از این امر دفاع کنیم. اکنون ایران یك قدرت بین المللی است و ایران در منطقه اهمیت و نقش فراوانی دارد. بدون ایران بحرانی قابل حل نیست و صلحی برقرار نیست.


معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: اگر مجاهدان ایران اسلام عرصه را برای دشمنان ایران تنگ كرده اند، حاصل زحمات این سردار شهید است. ایران دنبال جنگ نیست، ولی حق دارد از خود دفاع كند.


این استاد دانشگاه بیان کرد: آمریکا دولتی متجاوز است، اما ایرانیان مدافع و مقاوم هستند و این میراث سردار سلیمانی است. ما باید در راه ایران و اسلام و انقلاب بكوشیم.


او خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی، بهترین موقعیت برای نشان دادن قدرت اسلامی ایران است. امیدواریم با درایت، شجاعت و مصلحت در این راستا اقدام شود.


دهقانی فیروزآبادی در پایان سخنانش با اشاره به انتقامی که ایران باید بگیرد، گفت: انتقام باید استراتژیک و برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد تا بتوانیم انتقام درخور و مناسبی بگیریم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار