۰۴ دی ۱۳۹۸ ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۸۹۹۲۵
Untitled-1

دبیرکل سازمان اکو گفت: افزایش تعداد اعضای هیئت علمی، زبان آموزشی انگلیسی و فضای گسترده جدید نشانگر استعداد بالای موسسه آموزش عالی بیمه اکو برای گسترش جایگاه منطقه ای و بین المللی است.


به گزارش عطنا، نشست «هم اندیشی دبیر کل اکو و اعضای هیئت علمی موسسه آموزش عالی بیمه» با حضور هادی سلیمان پور، دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی (اکو)، ابوالقاسم طهماسبی، رئیس اداره امور اکو وزارت امور خارجه و سایر اعضای هیئت علمی در موسسه آموزش عالی بیمه اکو برگزار شد.


طی این هم اندیشی، از بخش های مختلف موسسه آموزش عالی بیمه اکو از قبیل کتابخانه اختصاصی، کلاس های درس، سایر فضاهای آموزشی و سالن اجتماعات بازدید کردند.


طهماسبی، ضمن تقدیر از دست اندرکاران کتابخانه تخصصی، گفت: دبیرخانه اکو آمادگی همکاری در زمینه مستندسازی کتابهای ارزشمند دانشکده از طریق تهیه نسخ پی.دی.اف دارد.


سلیمان پور درباره موسسه آموزش عالی بیمه اکو گفت: افزایش تعداد اعضای هیئت علمی، زبان آموزشی انگلیسی و فضای گسترده جدید نشانگر استعداد بالای موسسه آموزش عالی بیمه اکو برای گسترش جایگاه منطقه ای و بین المللی است.


وی افزود: دبیرخانه اکو از هیچ کوششی در جهت ارتقای جایگاه و سطح کمی و کیفی این موسسه آموزش عالی فروگذاری نمی کند و از ایده هایی که در این راستا باشد استقبال می کند.


دبیرکل سازمان اکو با اشاره به اینکه دانشکده باید در جهت افزایش کمّی رشته های متناسب با نیازهای منطقه اکو گام بردارد، بیان کرد: راه اندازی و تأسیس رشته هایی مانند بانک، بیمه، گمرک، تجارت و حمل و نقل که از بحث های مورد علاقه منطقه اکو است را در دستور کار قرار می دهیم.


طهماسبی در خصوص پیشبرد اهداف کلان موسسه آموزش عالی بیمه اکو گفت: باید یک نگاه فراملی داشته باشیم و وزارت امورخارجه در چهارچوب وظایف و مأموریت های دیپلماتیک خود، برای هر گونه همکاری و یاری رسانی برای پیشبرد این اهداف آمادگی دارد.


در ادامه آتوسا گودرزی، رئیس موسسه آموزش عالی بیمه اکو، ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان، حضور دبیرکل محترم اکو در موسسه را فرصت مناسبی برای توسعه همکاری های علمی و پژوهشی و استفاده از امکانات و موقعیت دبیرخانه اکو برای ارتقای جایگاه منطقه ای و فرامنطقه ای موسسه دانست.


گودرزی با اشاره به ظرفیت بورسیه کردن دانشجویان مستعد منطقه اکو گفت: خواهان همکاری دبیرخانه اکو و دیگر سازمان های وابسته به آن برای تبلیغ موسسه در جهت جذب دانشجویان غیر ایرانی هستیم.


وی درباره منحصر به فرد بودن رشته های تحصیلی موسسه بیان کرد: دوره کارشناسی ارشد علوم اکچوئری که در سطح کشورهای حوزه اکو، رشته ای کاربردی و یگانه است که در دانشگاه های اندکی تدریس می شود؛ همچنین برنامه دکتری بیمه می تواند به عنوان یک رشته مورد علاقه صنعت بیمه به متقاضیان کشورهای عضو اکو معرفی شود.


در ادامه دکتر سرزعیم، عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی بیمه اکو درباره گسترش رشته های تحصیلی موسسه  گفت: خواهان افزوده شدن دپارتمان تربیت حکمرانی (School of Governance) به مجموعه حاضر هستیم؛ این رشته تحصیلی از رشته های مورد نیاز دنیای کنونی و به ویژه در سطح کشورهای منطقه اکو است و در صورت اجرای این رشته تحصیلی امکان تأمین استادان توانمند این رشته وجود دارد.


در پایان، مرتضی اعلاباف، عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی بیمه اکو در ادامه درباره جایگاه بین المللی و منطقه ای اکو مطالبی را بیان کرد؛ وی به مورد حمایت علمی بودن موسسه آموزش عالی بیمه اکو توسط موسسه بیمه چارتر لندن اشاره کرد که در گذشته فارغ التحصیلان موسسه آموزش عالی بیمه اکو برای دریافت گواهینامه کارآمدی برتر بیمه از سوی موسسه چارتر، از شرکت در 60درصد آزمون ها معاف بودند.


اعلاباف همچنین از جامعه بین المللی اکچوئران (SOA) و جامعه کژوال اکچوئری کانادا نام بردند که این دانشکده مورد حمایت علمی آن مراکز نیز قرار دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار