۱۶ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۲۳
کد خبر: ۲۸۸۴۸۵
Untitled-1

گردهمایی مترجمان اسپانیایی کشور روز دوشنبه ۱۸ آذر در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود.
نجمه شبیری مترجم و مدرس زبان اسپانیایی گفت: نشست و گردهمایی مترجمان اسپانیایی کشور که بسیاری از آن‌ها شاگردان و دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی هستند، روز دوشنبه هفته آینده ۱۸ آذر در سالن شهید مطهری دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود.


وی افزود: طی سال‌های گذشته مترجمان زبان اسپانیایی در ایران، رشد و پیشرفت زیادی داشته‌اند و کتاب‌هایی زیادی را از این‌زبان به فارسی ترجمه کرده‌اند. اما فعالیت‌هایشان تا حدودی مغفول واقع شده است. به‌همین دلیل تصمیم گرفتم این‌مترجمان را از سراسر کشور دعوت کنم تا در یک گردهمایی شرکت کنند و دستاوردهایشان را مرور کنند.


این استاد دانشگاه در ادامه گفت: به‌این‌ترتیب در نشستی که در انجمن علمی دانشجویی زبان و ادبیات اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبائی ترتیب داده‌ایم، این‌مترجمان را خواهیم داشت: شمس‌الدین برقعی، سحر یوسفی، سعید متین، الناز غلامی، الهام عبدالعلی‌زاده، وحید خدادادی و مونا محمدپور که کتاب‌های ترجمه‌شده‌شان هم در این‌نشست معرفی می‌شوند.


شبیری گفت: این‌برنامه روز دوشنبه ۱۸ آذر از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۳ در سالن شهید مطهری دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی واقع در بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت، خیابان علامه طباطبایی جنوبی، دانشکده ادبیات برگزار می‌شود و بناست از سفیر و مسئولان فرهنگی سفارت اسپانیا هم برای حضور در آن دعوت کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار