۰۳ آذر ۱۳۹۸ ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۸۷۹۹۲
دکتر شجاع احمدوند

معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی عضو کمیته اجرایی تصمیم‌سازی انجمن بین‌المللی کنفوسیوس شد.


به گزارش عطنا، دکتر شجاع احمدوند، معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی به عضویت کمیته اجرایی تصمیم سازی انجمن بین المللی کنفوسیوس درآمد.


انجمن بین المللی کنفوسیوس (ICA) انجمنی علمی بین‌المللی است که ابتدا توسط گروه‌های علمی و تحقیقی از چند کشور از جمله چین، کره جنوبی، ژاپن، آمریکا، آلمان، سنگاپور و ویتنام به طور رسمی در سال ۱۹۹۴ در پکن تاسیس شد. هدف این انجمن مطالعه، بررسی، تعمیم و کاربردی‌سازی فرهنگ کنفوسیوس و تسهیل رشد اقتصادی و اجتماعی، صلح جهانی و توسعه مشترک همه کشورهاست؛ علاوه بر این توسعه فرهنگ سنتی چین در قالب کنفوسیونیسم، تبادل دانش میان کنفوسیونیسم و تمدن‌های آسیایی و اروپایی است.


بر این اساس، تعداد کشورهای عضو اینک افزایش زیادی داشته به طوری که در ششمین اجلاس این انجمن که از 15 تا 20 نوامبر 2019 در شهر پکن برگزار شد، متفکران و اندیشمندانی از 80 کشور شرکت داشتند. از ایران نیز دکتر شجاع احمدوند و دکتر احمدعلی حیدری در این اجلاس سخنرانی کردند.


گفتنی است، کار ویژه اساسی این نهاد علمی بین‌المللی، برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی، اجرای تحقیقات علمی، همگراسازی داده‌ها و منابع آکادمیک، تبادل اندیشه‌ها و تجارب تمدن‌های جهانی، توسعه فرهنگ و زبان چینی در عرصه دانشگاهی، نشر آثار علمی مرتبط، نشریات و کتاب‌های عمومی، توسعه مبادلات و همکاری‌های دوستانه بین‌المللی است.


بر اساس این گزارش، ساختار سازمانی این انجمن از سه مجموعه بزرگ تشکیل شده است. نخست، مجموعه مستقر که مهمترین رکن آن رئیس، دبیرخانه و معاونت‌های مختلف علمی و بین‌المللی است. دوم، مجموعه تصمیم سازی که مهمترین کمیته این بخش، کمیته اجرایی است که نماینده ایران برای اولین بار در اجلاس ششم به عضویت این کمیته درآمد و در جلسات تصمیم سازی آن شرکت کرد. سوم، مجموعه مشاوران است که بسیاری از مقامات سیاسی، علمی و مدنی بازنشسته و دارای برند عضو این کمیته‌ها هستند.


لازم به ذکر است، حضور نماینده دانشگاه علامه طباطبائی در کمیته اجرایی می‌تواند فرایند برگزاری دوره‌های مشترک، پژوهش‌های مشترک، اعزام استاد و دانشجو را به دانشگاه‌های عضو این انجمن تسهیل سازد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار