۲۸ آبان ۱۳۹۸ ۱۲:۲۳
کد خبر: ۲۸۷۸۶۵
دکتر محمدرضا اصغری اسکوئی

اولین همایش ملی «هوش مصنوعی و محاسبات نرم در علوم انسانی» ۲۹ آبان ماه در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود.
به گزارش عطنا، محمدرضا اصغری اسکوئی دبیر علمی این همایش در این خصوص گفت: این همایش ملی با حضور استادان و متخصصان و پژوهشگران این حوزه در تاریخ ۲۹ و ۳۰ آبان ماه جاری به مدت دو روز محل دانشکده اقتصاد برگزار می‌شود.


وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: دنیای امروز شاهد رشد قابل‌توجه کاربرد سامانه‌های هوشمند و رویکردهای محاسباتی در حوزه‌های مختلف علوم انسانی است ولی با وجود پیشرفت‌های چشمگیر، هنوز شاهد گسست و ابهاماتی در جایگاه و آینده محصولات فناوری نوین در علوم انسانی می‌باشیم.
دبیر علمی این همایش با اشاره به اهتمام دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان یکی از دانشگاه‌های سطح اول کشور و شاخص در حوزه علوم انسانی برای برگزاری این همایش گفت: با برگزاری اولین همایش هوش مصنوعی و محاسبات نرم در علوم انسانی درصدد ایجاد محور تماس و تعامل علمی برای علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه علوم انسانی با متخصصان و پژوهشگران هوش مصنوعی و محاسبات نرم هستیم.
وی افزود: این همایش فرصتی است تا اساتید، پژوهشگران و دانشجویان که پژوهش نظری یا کاربردی در زمینه هوش مصنوعی و علوم انسانی دارند، با مشارکت ارزشمند خود امکان ترقی در این موضوع مهم را فراهم نمایند.
اصغری اسکوئی در خصوص زمینه‌های کاربرد هوش مصنوعی و محاسبات نرم در زمینه علوم انسانی و محورهای مورد بررسی در این همایش افزود: «هوش مصنوعی در کارآفرینی و ایده‌های نوین کسب‌وکار، اثرات متقابل علوم انسانی و هوش مصنوعی و جهت‌گیری آینده، حقوق و حکمرانی، مدیریت و حسابداری، علوم اجتماعی و ارتباطات، آموزش و تکنولوژی آموزشی، منطق و فلسفه، علم اطلاعات و دانش شناسی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، زبان، ادبیات و زبان‌شناسی، روانشناسی و علوم تربیتی» ازجمله محورهای این همایش دو روزه است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار