۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ۰۳:۰۱
کد خبر: ۲۸۷۸۲

به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، سینا ترابی، اظهار کرد: امسال سطح رقابت‌های آزمون ارشد زبان خوب بود و به جز تغییر ناگهانی منابع که بدون اطلاع قبلی انجام شد، مشکل خاصی وجود نداشت، هر چند بهتر است مسئولان و دست‌اندرکاران آزمون تغییر منابع را به شرکت‌کنندگان در آزمون اطلاع دهند.


وی با اشاره به روند رو به رشد موسسات زبان و آموزشگاه‌های خصوصی فعال در زمینه آموزش این رشته، تصریح کرد: بسیاری از این موسسات برای جلب مخاطب از شیوه‌های نوین و به روز در امر آموزش استفاده می‌کنند، در حالی ‌که هنوز هم بسیاری از دانشگاه‌ها برای آموزش پای‌بند روش‌های سنتی گذشته هستند و ضروری است این مسئله به‌ویژه در سطح کارشناسی رشته زبان مورد بازنگری جدی قرار گیرد.


ترابی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در امر آموزش تخصصی‌تر از موسسات زبان هستند، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها در رشته و گرایش‌های سه‌گانه زبان آموزش‌های تخصصی‌تری ارائه می‌دهند و نمی‌توان سطح آموزش موسسات را با دانشگاه‌ها مقایسه کرد و افراد برای فرا‌گرفتن آموزش‌های تخصصی باید وارد دانشگاه شوند.


این دانشجوی کارشناسی ارشد زبان تاکید کرد: در سطح کارشناسی و در دانشگاه زنجان این رشته تقریبا مورد بی‌مهری قرار گرفته بود و دسترسی به کتاب‌ها و منابع مورد‌نیاز برای مطالعه دانشجویان از طریق کتابخانه دانشگاه به سهولت امکان‌پذیر نبود، در حالی‌که در دانشگاه‌های بزرگتر این امکانات به سادگی در دسترس است.


ترابی با اشاره بر مهارت‌آموزی در حین تحصیل تاکید کرد: دانشجویان رشته زبان‌های خارجی باید در حین تحصیل یاد بگیرند که معلم خوبی باشند زیرا معمولا فارغ‌التحصیلان این رشته وارد حوزه تدریس در بخش‌های مختلف عمومی یا دولتی می‌شوند، لذا برای اینکه بتواند آموخته‌های علمی خود را به منصه ظهور برسانند، اهتمام به این مسئله ضروری است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار