۲۳ آبان ۱۳۹۸ ۲۲:۱۹
کد خبر: ۲۸۷۶۱۱
اردوی علمی، تفریحی دانشجویان نو ورودی سال تحصیلی 99-98 رشته مشاوره در پارک چیتگر تهران

اردوی علمی، تفریحی دانشجویان نو ورودی سال تحصیلی 99-98 رشته مشاوره در پارک چیتگر تهران برگزار شد.


به گزارش عطنا، این اردو با همکاری گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی و انجمن علمی، دانشجویی مشاوره و با حمایت و همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد.


در این اردو که برای دانشجویان نو ورودی سال تحصیلی 99-98 در هر سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار شد، همه اعضای گرو مشاوره؛ خانم‌ها دکتر اسمعیلی، دکتر شریعتمدار، دکتر کلانتر هرمزی و دکتر کاظمیان و آقایان؛ دکتر فرحبخش، دکتر نعیمی، دکتر خدادادی، دکتر شفیع‌آبادی و دکتر سلیمی بجستانی حضور داشتند که ضمن معرفی خود به دانشجویان نو ورود، سخنانی را برای دانشجویان ایراد نمودند.


همچنین، دکتر احمد برجعلی، رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی در پارک چیتگر در میان دانشجویان حضور یافتند و ضمن تبریک به آنان، سخنانی را ارائه نمودند.


در این اردوی علمی، تفریحی، علاوه بر ارائه نکات و سخنان انگیزشی و رشدی توسط استادان گروه، برنامه های دیگری از جمله مسابقه مفرح دانشجویی، مسابقه برای استادان، معرفی و صحبت دانشجویان دکتری ورودی 98، معرفی اعضای انجمن علمی دانشجویی و برنامه های این انجمن، شعر و دکلمه نیز به اجرا درآمد.


در این نشست همچنین به دانشجویان فرصت داده شد تا نقدها و پیشنهادهای خود و یا هرگونه صحبتی که در مورد رشته تحصیلی، حرفه و یا عملکرد گروه داشتند را ارائه نمایند. پس از صرف ناهار، گروه های دانشجویی تشکیل شد که در هر گروه، یکی از استادان حضور یافتند و ضمن گپ و گفت صمیمانه استادان با دانشجویان در هر گروه، به سؤالات دانشجویان پاسخ داده شد.


دکتر آتوسا کلانتر هرمزی، مدیر گروه مشاوره در مورد هدف برگزاری این اردوی علمی، تفریحی گفت: این اردو با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان نو ورودی با استادان گروه در فضایی پر نشاط و تلطیف شده، برگزار شده است. کلانتر هرمزی گفت: گاهی دانشجویان به واسطه ناشناخته هایی که در بدو ورود به یک محیط جدید، احتمالاً برایشان وجود دارد، ممکن است دچار نگرانی ها و پیش داوری هایی شوند.


او ادامه داد: از آنجا که رشته مشاوره به لحاظ حرفه ای و تخصصی، رشته ای ایمنی بخش و اعتماد ساز است، بنابراین اعضای گروه مشاوره، این اعتماد سازی و ایمنی بخشی در تعاملات و ارتباطات را عملاً در فضای پر نشاط و صمیمی، هم برای دانشجویان ایجاد و هم الگو بخشی می کنند. چرا که رشته مشاوره، یک رشته رشدی است و تلاش برای ایجاد جوی صمیمی و همدلانه بین استادان و دانشجویان می تواند در ایجاد انگیزه و رشد دانشجویان تصمیم ساز و در جهت بهبودی مسیر آینده آنان مؤثر باشد.


این استاد دانشگاه در ادامه افزود: علاوه بر این، برگزاری چنین اردویی، امکان آشنایی دانشجویان هر سه مقطع تحصیلی با یکدیگر و نیز امکان راهبری دانشجویان دکتری در فعالیت های آموزشی و پژوهشی زیر نظر گروه آموزشی مشاوره، برای دو مقطع دیگر را فراهم می سازد.


مدیر گروه مشاوره در پایان سخنان خود، ضمن تشکر از دکتر برجعلی، رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی به خاطر توجه و حضورشان در جمع دانشجویان نو ورود، از مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، به‌ویژه حمایت و همراهی دکتر شالچی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، تشکر و قدردانی نمود و بیان داشت: همت، تلاش، برنامه‌ریزی و همکاری خوب دانشجویان فعال، خلاق و پرنشاط انجمن علمی دانشجویی، نقطه قوت وفاق و همکاری میان گروه آموزشی مشاوره و این انجمن برای برگزاری این اردو بوده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار