۱۹ آبان ۱۳۹۸ ۱۰:۲۰
کد خبر: ۲۸۷۴۳۶
سیدجلال‌ دهقانی‌فیروزآبادی، استاد تمام روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبائی
طی حکی از سوی دکتر حسین سیلمی رئیس دانشگاه، دکتر جلال دهقانی فیروزآبادی به سمت معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی منصوب شد.

به گزارش عطنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه با حضور در جلسه شورای پژوهشی دانشگاه، ضمن تقدیر از خدمات و تلاش های دکتر امیر زند مقدم در مدت سرپرستی معاونت پژوهشی، دکتر جلال دهقانی فیروزآبادی را به سمت معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی معرفی کرد.


رئیس دانشگاه در سخنانی با اشاره به فعالیت های انجام شده در دوره مدیریت خود در دانشگاه گفت: در این مدت دستاوردها و توفیقاتی را در حوزه نیروی انسانی داشته ایم که بخشی برنامه ریزی شده و بخش دیگر با برنامه قبلی نبوده است.


او در این خصوص افزود: در این سال ها ۲۱۵ عضو هیئت علمی به دانشگاه اضافه شده است که بسیاری از آن ها از ارکان مدیریتی دانشگاه هستند. همچنین تعداد اعضای هیئت علمی خانم از ۲۰ نفر به ۱۰۷ نفر افزایش داشته است که به لحاظ جایگاه آموزشی و معرفتی جایگاه رفیعی در دانشگاه دارند.



بدنه دانشگاه دریافته است که یک سرمایه انسانی، اجرایی و علمی جدید دارد

دکتر سلیمی با بیان اینکه آن چیزی که برجسته است پیدا کردن شخصیت های علمی و اجرایی جوان است که شاید در دوره گذشته مدیریتی، خیلی در وسعت کلان دانشگاه مطرح نشده بودند، گفت: امروز بدنه دانشگاه دریافته است که یک سرمایه انسانی، اجرایی و علمی جدید دارد و برای انتخای مدیران خود با آن بحران همیشگی مواجه نیست.


او در این خصوص افزود: شخصیت های جوان و توانمندی هستند که سرمایه های جدید در بدنه دانشگاه هستند و از هر امکانات مادی برای ما ارزشمندتر هستند و معتقدم همچون جواهراتی هستند که آینده دانشگاه را تامین خواهند کرد.


او اضافه کرد: دکتر زند مقدم یکی از این مصادیق و ذخیره های دانشگاه است که طی این دوره با مسئولیت های اجرایی درحوزه معاونت پژوهشی چه در بخش همکاری با امور بین الملل، مسئولیت در بخش انتشارات و در مدت تصدی سرپرستی معاونت پژوهشی این ادعا را ثابت نمود.


دکتر سلیمی ضمن تقدیر از قبول مسئولیت دکتر زند مقدم در دوره گذار برای انتخاب معاون پژوهشی بیان داشت: پذیرش مسئولیت ایشان حاکی از توانایی های اجرایی، درک شرایط دانشگاه در کنار شخصیت علمی برجسته ایشان دارد و اثبات کرد که ایشان هرگونه همکاری را برای تامین منافع دانشگاه خواهند داشت.


او تصریح کرد: دکتر زند مقدم بی گمان یکی از ارکان معاونت پژوهشی دانشگاه و معتمدان دانشگاه هستند و لازم است از زحمات و تلاش های ایشان تقدیر نمایم.


در ادامه، رئیس دانشگاه با معرفی دکتر جلال دهقانی فیروز آبادی به عنوان معاون پژوهشی دانشگاه گفت: دغدغه ام یافتن فردی بود که در کنار جایگاه علمی، مقبولیت اجتماعی، شناخت دقیق از مسائل پژوهشی دانشگاه، جامعه و دستگاه های اجرایی داشته باشد و انگیزه و توانایی لازم را نیز در کنار این ویژگی ها داشته باشد.


او گفت: دکتر دهقانی استاد تمام گروه آموزشی روابط بین الملل، جزو اولین استادانی است که نظریه ثبت شده دارد، کتاب های مختلف در حوزه تخصصی خود دارد که نه تنها به عنوان مرجع برای این حوزه بلکه برای سایر رشته ها نیز محل رجوع است، همچنین عضویت در شورای یونسکو، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای تحول علوم انسانی، عضویت در هیئت ممیزه دانشگاه و سوابق مختلف علمی و مدیریتی از دیگر موارد کارنامه موفق کاری ایشان است و خوشبختانه به حوزه مباحث و مسائل حوزه پژوهشی نیز اشراف کامل دارند.


او ضمن تشکر از قبول مسئولیت دکتر دهقانی فیروزآبادی گفت: امیدوارم با بینش و تجربه اجرایی ایشان شاهد ارتقای شاخص های پژوهشی دانشگاه باشیم و شرایطی را ایجاد نماییم که جایگاه علوم انسانی در کشور را ارتقا دهیم.


در ادامه دکتر امیر زند مقدم نیز در سخنانی با تشکر از حسن اعتماد رئیس دانشگاه به ایشان در ایفای مسئولیت سرپرستی معاونت پژوهشی گفت: خود را شایسته این همه تقدیر رئیس دانشگاه نمی دانم و امیدوارم که در ادامه مسیر نیز بتوانم در خدمت به دانشگاه و در رسیدن به اهداف از پیش ترسیم شده مثمر ثمر واقع گردم. او از اعضای هیئت علمی، اعضای شورای پژوهشی، مدیران و کارکنان حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه و حمایت ها و همراهی آنان طی مدت مسئولیتش تشکر و تقدیر کرد.



دکتر دهقانی فیروز آبادی: دانشگاه علامه طباطبائی هویت ما است و ما قبل از هر چیزی به دانشگاه تعلق داریم

در ادامه این نشست، دکتر دهقانی فیروزآبادی با تشکر از حسن ظن و اعتماد رئیس دانشگاه گفت: خوشحالم که بعد از سال ها، مجدداً توفیق خدمت به دانشگاه خود را دارم.


او ادامه داد: معتقدم که دانشگاه علامه طباطبائی هویت ما است و ما قبل از هر چیزی به دانشگاه تعلق داریم.


وی گفت: ان‌شاءالله با استفاده از نظرات و دیدگاه های استادان ارجمند چه در شورای پژوهشی و چه در سطح دانشکده ها از طرح ها، ایده ها و برنامه های آنان به نحو احسن استفاده نماییم.


او در ادامه با اشاره به اهمیت حوزه پژوهش در دانشگاه بیان داشت: پژوهش بخشی از تابلوی بیرونی دانشگاه و حلقه وصل دانشگاه با حوزه اجرا و اجتماع و مسائل کشور است.


او در پایان تصریح کرد: به امید اینکه بتوانیم با حفظ دستاوردها و تلاش معاونان قبلی و با نیروهای کارآمد در حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه، بتوانیم به حل مسائل پژوهشی دانشگاه و در نهایت مسائل و معضلات کشور در حوزه علوم انسانی و اجتماعی کمک نماییم و مطالبات مورد نظر رئیس دانشگاه و نیز مطالبات عمومی را برآورده نماییم.


دکتر سلیمی در پایان با اهدای لوح تقدیر از تلاش‌ها و خدمات دکتر زند مقدم تقدیر کرد و حکم مسئولیت دکتر دهقانی فیروزآبادی را به ایشان ابلاغ کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار