۱۸ آبان ۱۳۹۸ ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۸۷۳۶۵
نشست تقدیر رئیس دانشگاه علامه طباطبائی از نشریه های برتر دانشجویی

نشست تقدیر از نشریه های برتر دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با حضور حسین سلیمی، رئیس دانشگاه، وحید شالچی، معاون فرهنگی و اجتماعی و جمعی از مدیران این معاونت، مدیر مسئولان و سردبیران نشریه های دانشجویی برگزار شد.


به گزارش عطنا، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این نشست در سخنانی گفت: در سال‌های گذشته حدود 35 نشریه مجوزدار داشتیم که منتشر نمی‌شدند و در حال حاضر حدود 80 نشریه فعال داریم؛ این باعث افتخار است و به این معنی است که در بین دانشجویان «امید» وجود دارد.


او ادامه داد: نشریه بستری برای تجربۀ کار علمی، تشکیلاتی و مطبوعاتی است. ما به نسبت دانشگاه های دیگر شرایط خوبی از این نظر داریم.


سلیمی در ادامه افزود: در مورد داشتن دفتری مستقل برای نشریات دانشجویی حق با فعالان نشریات است و من از مسئولان دست اندر کار می‌خواهم مکانی را برای فعالیت‌های نشریات در دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی و پردیس مرکزی فراهم آوردند.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: ما در «طرح جامع دانشگاه» مدنظر داریم مکانی با عنوان «مرکز فعالیت های فرهنگی دانشجویان» را در یک‌سال آینده فراهم کنیم که تمام انجمن ها، کانون ها و نشریات در آنجا باشند. اما قبل از اینکه این فضا ایجاد شود باید این مشکل در شورای دانشگاه مطرح شود تا فعالان دانشجویی نشریات بتوانند از اتاق های جلسات موجود در دانشگاه استفاده کنند.


در ادامه سلیمی ضمن پاسخگویی در مورد بودجه دانشگاه در زمینه فعالیت‌های دانشجویی گفت: یکی از هدف های ما این است که دانشجو راه را «پیدا و کشف» کند؛ کیفیت فی الحال نشریات نشان دهندۀ این است که دانشجویان کار خود را بلد هستند.


محمد امیرپناهی، مدیر فرهنگی دانشگاه هم در این نشست در سخنانی گفت: امسال در جشنواره تیتر 11، نشریات دانشگاه علامه طباطبائی 14 رتبه کسب کردند که به لحاظ فراوانی در این چند سال، حائز اهمیت بوده است. برخی از نشریات دانشجویی مانند «نشریه نویسا» و «نشریه دولت یار» هم بیش از یک رتبه کسب کردند.


او ادامه داد: در بخش نشریات تخصصی علوم انسانی، هر سه رتبه متعلق به دانشگاه علامه بود که این سه نشریه مربوط به انجمن های علمی-دانشجویی است که این نشان می‌دهد این انجمن ها در تراز خوبی قرار گرفته اند.


امیرپناهی تصریح کرد: این موفقیت ها از یک طرف محصول تلاش و استعداد دانشجویان و از طرف دیگر محصول فعالیت معاونت فرهنگی و اجتماعی در این حوزه است.


مدیر فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه گفت: از جمله اقداماتی که منجر به افتخار آفرینی در جشنواره تیتر 11 شده است می توان به برگزاری دوره های آموزشی، حمایت مالی از نشریات، توانمندسازی دانشجویان برای انجام امور فنی مربوط به نشریه از جمله طراحی، برگزاری جلسه تخصصی نقد نشریات و برگزاری جلسات انتقال تجربه با حضور فعالان موفق نشریات، اشاره کرد.


او یادآور شد: دانشگاه علامه طباطبائی حدود 118 نشریه دارای مجوز دارد که بالغ بر 80 نشریه آن فعال است و منتشر می‌شود.


وی اظهار کرد: از این تعداد، 41 نشریه در حوزه علمی و 37 نشریه در موضوعات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هستند.


امیرپناهی در ادامه افزود: بیشترین تعداد نشریات دانشجویی بر حسب دانشکده ها، مربوط به دانشکده ارتباطات با 22 نشریه و بعد از آن دانشکده حقوق و علوم سیاسی با 21 نشریه است.


این عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: در مورد صاحب امتیازی نشریات، تعداد 54 نشریه به صورت حقیقی، 38 نشریه برای انجمن های علمی، 14 نشریه برای کانون های فرهنگی و 12 نشریه مربوط به تشکل های سیاسی دانشگاه است.


در ادامه این نشست چندی از دانشجویان فعال در زمینه نشریات دانشجویی دربارۀ مشکلات و دغدغه های خود در این زمینه گفت و گو کردند.


لزوم اختصاص دفتر به نشریات دانشجویی، افزایش تیراژ نشریات، ارائه نشریات در خارج از دانشگاه، برگزاری جشنواره درون دانشگاهی برای نشریات، لزوم اهمیت دادن به تک فروشی نشریات، فروش الکترونیکی نشریات و مصاحبه مسئولان دانشگاه با نشریات دانشجویی اشاره کرد.


گفتنی است، در پایان این نشست با اهدای لوح از نشریات برتر که در جشنواره تیتر 11 موفقیت هایی را کسب کرده بودند، تقدیر شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار