۱۴ آبان ۱۳۹۸ ۱۲:۰۶
کد خبر: ۲۸۷۳۲۰
نشست خبری چهارمین رویداد کارآفرینی چکاوک

رئیس مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه علامه طباطبائی از تصویب آیین‌نامه انتخاب دانشجوی کارآفرین برتر در این دانشگاه خبر داد و گفت:‌ بر اساس این آیین‌نامه دانشجویانی که در حوزه کارآفرینی ایده داشته باشند و استارتاپی راه‌اندازی کنند، برگزیده شده و نفر اول به عنوان سفیر دانشگاه در حوزه کارآفرینی معرفی خواهد شد.


به گزارش عطنا و به نقل از ایسنا، دکتر گودرزی در نشست خبری چهارمین دوره "رویداد کارآفرینی چکاوک" که در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد به مهمترین اهداف برگزاری این رویداد اشاره کرد و افزود: هدف اصلی ما این است که با برگزاری این رویداد دانشجویان با مفاهیم صحیح کسب و کار و کارآفرینی آشنا شوند و تلاش داریم در این رویداد دانشجویان با کمک مربیان و اساتید حوزه‌های مختلف با بحث کیفی امر کارآفرینی آشنا شوند، ضمن اینکه بتوانند ایده‌ها و مفاهیم علم در حوزه علوم انسانی،‌ اجتماعی و... را تا مرحله تجاری‌سازی پیش ببرند.


وی در ادامه با تأکید بر اینکه رویداد کارآفرینی چکاوک فقط مختص حوزه علوم انسانی برگزار نمی‌شود، تأکید کرد: در این رویداد تلاش داریم یک هم افزایی اساسی بین همه حوزه‌های علوم ایجاد شود و این همگرایی در بین مشاغل مختلف اتفاق بیفتد. ضمن اینکه گسترش فرهنگ نوآوری و کارآفرینی بین دانشجویان، اساتید و... از دیگر رسالت‌های اجتماعی دانشگاه در توسعه کارآفرینی در کشور است که با این رویداد تا حدودی این امر مهم تحقق می‌یابد.


رئیس مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه علامه طباطبائی خاطر نشان کرد: در رویداد چکاوک تلاش داریم نوعی تیم‌سازی در بین استارتاپ‌ها و علوم مختلف اتفاق بیفتد، چرا که امروزه ما با مشکل تشکیل تیم مواجه هستیم و با اعلام فراخوان بین دانشگاه‌های سطح یک و همچنین شرکت دانشجویان و اساتید در این رویداد می‌شود نوعی تیم‌سازی و همگرایی ایجاد کرد.


به گفته وی در حال حاضر بسیاری از دانشجویان با این مشکل مواجه هستند که نمی‌دانند رشته تحصیلی آن‌ها در چه حوزه‌هایی کاربرد دارد و چه آینده‌ای برای آن‌ها متصور است. در رویداد چکاوک این ارتباط با فعالان اقتصادی ایجاد می‌شود.


دبیر علمی چهارمین دوره رویداد کارآفرینی چکاوک، خاطر نشان کرد: این رویداد ابتدا به صورت سه هفته متوالی به منظور تبدیل ایده‌ها به تجاری‌سازی و همچنین سه ماه بعد از ارائه این ایده‌ها تا بهمن‌ماه برگزار می‌شود. در واقع ما در این رویداد منتظر به ثمر رسیدن ایده‌ها هستیم.


دکتر گودرزی از تدوین آیین‌نامه‌ای تحت عنوان "انتخاب دانشجوی کارآفرین برتر در دانشگاه علامه طباطبائی" خبر داد و گفت: بر اساس این آیین‌نامه دانشجویان اگر شرکت تأسیس کنند یا تیم استارتاپی راه‌اندازی کنند، به عنوان دانشجوی کارآفرین انتخاب می‌شوند و نفر اول علاوه بر دریافت جایزه به عنوان سفیر کارآفرینی دانشگاه و مشاور رئیس دانشگاه در عرصه کارآفرینی معرفی می‌شود که بودجه‌ای سالانه دریافت خواهد کرد تا بتواند بر اساس آن ایده‌ای را در دانشگاه پیاده کند.


وی تأکید کرد: ‌آیین‌نامه فوق هفته جهانی کارآفرینی یعنی هفته سوم آبان‌ماه اجرایی می‌شود و آبان سال آینده نفرات برگزیده را معرفی می‌کنیم.


رئیس مرکز کارآفرینی و هدایت شغلی دانشگاه علامه طباطبائی از راه‌اندازی مدارس تخصصی در حوزه شغلی، کارآفرینی و شتاب‌دهنده در دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد و گفت: مدرسه اشتغال این دانشگاه از آذرماه امسال راه‌اندازی خواهد شد و دانشجویان می‌توانند با پرداخت هزینه ناچیز در این مدارس ثبت‌نام کنند.


حسن طاعی، عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد هم در این نشست در سخنانی گفت: ما معتقد هستیم دانشجو از ابتدای ورود به دانشگاه‌ها باید بتواند آینده خود را ترسیم کند و مسیر شغلی خود را بداند؛ به گونه‌ای که از همان روزی که استاد طرح درس را ارائه می‌دهد، متوجه این باشد که چه آینده‌ای را در حوزه‌ کاری پیش رو خواهد داشت.
وی در ادامه تصریح کرد:‌ انتخاب صحیح مسیر شغلی در آینده برای دانشجویان باید آموزش داده شود، به همین جهت ما در رویداد چکاوک سه هفته متوالی و بعد از آن سه ماه متوالی دانشجویان را با ایده‌ها و اندیشه‌های دنیای کسب و کار آشنا می‌کنیم. در واقع دانشجویان باید بدانند که در دنیای شغلی چهار ویژگی یعنی داده، اطلاعات، دانش و خردمندی از اهمیت بسیاری برخوردار است و این ویژگی‌ها و شاخص‌ها در این رویداد به آنها ارائه می‌شود.
فعال رویداد کارآفرینی چکاوک دانشگاه علامه طباطبایی خاطر نشان کرد:‌ در حال حاضر تلاش ما در دانشگاه علامه این است که به دانشجویان نشان دهیم چه تفاوتی در کسب و کار، کسب و درآمد و ایجاد ثروت در بین مردم وجود دارد و این که چرا برخی افراد در دنیای آینده فرصت‌ها را بهتر می‌شناسند و می‌توانند ایده‌های خود را به ثروت تبدیل کنند؛ به همین جهت آموزش ایده‌پردازی باید یکی از اهداف دانشگاه به دانشجویان باشد.
وی یادآور شد: در دوره کارآفرینی چکاوک که یک دوره یادگیری در دنیای آینده است، می‌خواهیم دانشجویان را اشتغال‌پذیر کنیم و بگوییم با تلاش می‌توانند آینده‌ موفقی داشته باشند.
عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد:‌ مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های زندگی دو مهارتی است که برای ایجاد کسب و کار موفق بسیار تاثیر گذار است، اگر دانشجویان به خودباوری برسند و اعتماد به نفس داشته باشند، می‌توانند در دنیای کسب و کار و اشتغال نیز موفق عمل کنند.
دکتر طاعی با تاکید بر این که 50 درصد ظرفیت شرکت کنندگان در رویداد چکاوک از دانشجویان دانشگاه علامه است، گفت:‌ این دانشجویان با تخفیف ویژه یعنی پرداخت 30 هزار تومان می‌توانند در این رویداد شرکت کنند و 50 درصد شرکت کنندگان نیز از دانشجویان گروه‌های فنی و مهندسی و حتی دانشگاه‌های دیگر هستند.
وی در پایان خاطر نشان کرد:‌ ظرفیت برای شرکت در رویداد چکاوک تعداد 150 نفر است و افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند، گواهی این دوره را نیز دریافت خواهند کرد. ضمن این که بررسی‌ها نشان می‌دهد صد در صد شرکت‌ کنندگان این رویداد در سه دوره قبل اشتغال‌پذیر شدند.


دکتر جواد طاهرپور هم در ادامه اظهار کرد: دانشگاه به عنوان مهمترین بخش جامعه مهمترین نقش را در پرورش نیروی انسانی دارد تا بتواند افرادی موثر در عرصه‌ اقتصادی و کسب و کار را وارد جامعه کند و برنامه چکاوک می‌تواند در این زمینه اثرگذار شود.


وی در ادامه تاکید کرد:‌ در برنامه چکاوک هدف این است که دانشگاه در پروسه تکاملی که می‌خواهد نیروی انسانی از آموزش‌های متوسط خارج شود، بعد از فارغ التحصیلی به عنوان یک فرد خودساخته بتواند کسب و کار و کارآفرینی ایجاد کند.


دبیر تجاری سازی چهارمین دوره کارآفرینی چکاوک دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: متاسفانه وضعیت ما در جامعه به گونه‌ای است که دانشجویان صرفا در بحث آموزش‌های آکادمیک کلاسیک رها می‌شوند و در نهایت بعد از فارغ التحصیلی با انواع چالش‌ها مواجه می‌شوند. به همین جهت ما در چکاوک به دنبال این هستیم با یک شبیه‌سازی بازار کار و جنبه‌های مختلف مالی  و تبلیغاتی یک شبیه سازی ویژه را انجام بدهیم و در فاز اول آن دنبال دنیای حوزه کسب و کار هستیم.


دکتر طاهرپور با تاکید بر این که امروزه در دنیای کسب و کار با تغییر و تحولات اساسی مواجه شدیم، تصریح کرد:‌ تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات نقش موثری را در این زمینه ایفا کرده، به همین جهت ما طی دو دهه اخیر با تغییر و تحولات اساسی در حوزه کسب و کار مواجه شدیم، به گونه‌ای که هم نوع کسب و کار را تغییر داده و هم کسب و کارهای آکادمیک قدیمی را موضوعیت بخشیده است.


استاد دانشگاه علامه طباطبائی در پایان خاطر نشان کرد: با برگزاری رویداد کارآفرینی چکاوک در این دانشگاه تلاش داریم کسب و کارهای جدید در خارج از دانشگاه را با کمک فناوری‌های جدید به دانشجویان  ارائه دهیم تا دانشجویان بتوانند در حوزه‌های مختلف با تغییر و تحولات حوزه کارآفرینی آشنا شوند و هم بتوانند در صورت داشتن ایده آن را به مرحله تجاری‌سازی برسانند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار