۱۴ آبان ۱۳۹۸ ۱۰:۳۵
کد خبر: ۲۸۷۲۹۶
photo_2019-11-04_22-29-15

سارقی که با حضور در مراکز دانشگاهی اقدام به سرقت لپ تاپ و دوربین عکاسی از چند دانشجو کرده بود، دستگیر شد.


به گزارش عطنا، سارقی که با حضور در مراکز دانشگاهی اقدام به سرقت لپ تاپ و دوربین عکاسی از چند دانشجو کرده بود، دستگیر شد.


حوالی ساعت ۱۰ صبح روز ۲۱ مهرماه مردی جوان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و اعلام کرد کوله پشتی‌اش که حامل لپ‌تاپ و دوربین عکاسی‌ بود به سرقت رفته است که در همین راستا ماموران کلانتری ۱۴۸ انقلاب رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با احذ اطلاعات اولیه و تشکیل پرونده رسیدگی به موضوع را به کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ واگذار کردند.


با آغاز رسیدگی به این پرونده در پلیس آگاهی، شاکی نزد ماموران رفت و گفت: دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی هستم و در روز سرقت برای مطالعه به کتابخانه رفته و در حال کار با لپ‌تاپم بودم که برای انجام کاری آن‌را رها کرده و بعد از حدود پنج دقیقه که دوباره به طرف میز برگشتم متوجه شدم که کوله پشتی‌ام حاوی دوربین عکاسی و لپ تاپم به سرقت رفته است.


کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی به محل سرقت رفته و در تحقیقات میدانی، چهره سارقان را که دو جوان حدوداً ۲۵ ساله بودند، شناسایی کردند. تحقیقات برای دستگیری این افراد ادامه داشت تا اینکه پرونده دیگری به همین شیوه و شگرد به اداره بیستم واصل شد که در بررسی های بیشتر مشخص شد سرقت توسط همان دو مرد جوان انجام شده است.


در ادامه تحقیقات کارآگاهان با به دست آمدن این اطلاعات موفق به شناسایی هویت یکی از سارقان به نام رامین شده و با هماهنگی مقام قضایی این فرد را در تاریخ یکم آبان ماه در یک عملیات پلیسی در مخفیگاهش در محدوده شرق تهران دستگیر کردند.این فرد پس از انتقال به مقر پلیس تحت بازجویی قرار گرفت که در تحقیقات صورت گرفته از سارق، وی ضمن اعتراف صریح به سرقت، گفت: حدود شش ماه است با همدستی یکی از دوستانم به نام سعید اقدام به سرقت اموال دانشجویان در دانشگاه‌های علامه طباطبائی و تربیت مدرس کرده‌ایم و پس از سرقت اموال را به مغازه داری در محدوده چهارراه ولیعصر می‌فروختیم. همدستم سعید نیز در یکی از سرقتها با من بود و پس از سرقت لپ تاپ آن را به قیمت هفت میلیون تومان فروختیم.


کارآگاهان در ادامه رسیدگی به این پرونده متوجه شدند سعید به یکی از شهرهای غربی کشور متواری شده است که اقدامات برای دستگیری وی در حال انجام است. همچنین کارآگاهان با مراجعه به مخفیگاه مالخر این افراد ۹ دستگاه لپ‌تاپ و دو عدد دوربین عکاسی سرقت شده از دانشجویان را کشف کردند که این اقلام به همراه مالخر دستگیر شده به اداره بیستم منتقل شد.


مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر اعلام کرد با توجه به دستگیری سارق و اعتراف به بیش از ده ها فقره سرقت لپ تاپ و دوربین عکاسی از دانشجویان و شناسایی مالکان اموال سرقتی، متهم با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی برای انجام تحقیقات تکمیلی و دستگیری همدست متواری وی در اختیار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی قرار دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار