۱۱ آبان ۱۳۹۸ ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۸۷۱۶۰
IMG_1319

مدرسۀ 3 کلاسۀ کانون فرهنگی خیریه دانشگاه علامه طباطبائی با حضور حسین سلیمی، رئیس این دانشگاه در منطقۀ دشت‌یاری سیستان و بلوچستان افتتاح شد.


به گزارش عطنا، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه در سفری دو روزه به منطقۀ دشت‌یاری استان سیستان و بلوچستان مدرسۀ 3 کلاسۀ این منطقه را افتتاح کردند.


این منطقه، بزرگترین و محرومترین منطقۀ آموزشی ایران است که این مدرسه به همت کانون خیریه دانشگاه علامه طباطبائی و موسسه خیریه دانشجویی «دست یاری به دشتیاری» و در راستای فعالیت های محرومیت زدایی آموزشی احداث شده است.


گفتنی است، بیشتر هزینۀ ساخت مدرسۀ 3 کلاسۀ دخترانۀ متوسطۀ اول روستای کلسکان از محل بازارچه های کانون فرهنگی خیریه دانشگاه علامه‌طباطبائی برای 40 دانش آموز دختر این روستا تامین شده است.


در آئین افتتاح این مدرسه، حسین سلیمی در یادداشتی برای دانش آموزان این منطقه نوشت: «فرزندان عزیز، ایران ما منتظر است که شما هرچه زودتر به مقام رشد و اعتلا برسید. ما در دانشگاه های بزرگ کشور منتظر شما هستیم. شما امید آیندۀ سیستان و بلوچستان و همۀ ما هستید.»



بنا بر این گزارش، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی طی این سفر از روند فعالیت‌های آموزشی موسسۀ «دست یاری به دشتیاری» شامل مدارس در دست ساخت و توسعۀ کیفیت آموزش در مقاطع ابتدایی تا پیش دانشگاهی بازدید کرد و کلنگ ساخت دبستان 12 کلاسه روستای پیرسهراب برای 245 دانش آموز پیش دبستانی و ابتدایی هم به زمین زده شد.


در روز نخست سفر رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علامه طباطبائی به این منطقه در دیداری با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، توافقاتی هم جهت مشارکت دانشگاه علامه‌طباطبائی در بهبود وضعیت آموزشی در حوزه آموزش و پرورش و همچنین آموزش عالی صورت گرفت که به زودی این توافق‌ها وارد فاز عملیاتی خواهد شد.



رحمدل بامری، معاون استاندار سیستان و بلوچستان وفرماندار شهرستان ویژه چابهار هم در این زمینه از اقدامات دانشگاه علامه طباطبائی تقدیر و تشکر کرد.


او در ادامه افزود: سرانۀ فضای آموزشی در شهرستان چابهار کمتر از ۲ مترمربع است که در صورت ساخت ۲ تا 3 هزار کلاس درس جدید این سرانه به استاندارد هشت مترمربعی کشور می‌رسد.


بامری ابراز امیدواری کرد که با کلنگ زنی مدرسه ۱۲ کلاسه روستای پیرسهراب و با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، بخشی از مشکلات کمبود فضای آموزشی در این منطقه محروم مرتفع شود.


لازم به ذکر است، موسسۀ خیریۀ دانشجویی "دست یاری به دشت‌یاری" از سال 1394 توسط دانشجویان عضو کانون فرهنگی خیریه دانشگاه علامه طباطبائی بنیان‌گذاری شده است و در سال 1396 به عنوان جوانترین موسسۀ خیریه در زمینه محرومیت زدایی آموزشی به ثبت رسمی رسید. این موسسه در پنج زمینه مدرسه‌سازی (بازسازی یا ساخت مدارس)، مدرسه‌داری (حفظ و نگه‌داری مدارس ساخته شده)، مدرسه‌یاری (توسعه کیفیت آموزشی مدارس از ابتدایی تا پیش دانشگاهی)، اشتغال‌زایی مبتنی بر مدارس و توانمند سازی روستایی فعالیت می‌کند و تاکنون 5 مدرسه با 26 کلاس درس برای 780 دانش آموز ساخته و تحویل داده است. این موسسه در حال حاضر 16 مدرسه با 118 کلاس درس برای 3هزار و 500 دانش آموز در دست ساخت دارد که 94 کلاس درس آن در قالب 15 مدرسه تا پایان سال 98 تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار