۰۱ آبان ۱۳۹۸ ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۸۷۰۳۸
نشست معاون آموزشی با مدیران گروه آموزشی
نشست معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی و سرپرست معاونت پژوهشی با مدیران گروه آموزشی در سالن نشست های کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد برگزار شد.

به گزارش عطنا، در این نشست شجاع احمدوند، معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به قرار گرفتن دانشگاه علامه طباطبائی در بین 13 دانشگاه برتر کشور، گفت: دانشگاه علامه طباطبائی در شاخص های آموزشی وضعیت خوبی دارد و به طور حتم با همکاری مدیران گروه آموزشی می توانیم این شاخص ها را ارتقا و در وضعیت عالی تری قرار دهیم.


وی با موفق دانستن سیاست های جذب استادان مجرب توسط دانشگاه، گفت: این دانشگاه از لحاظ نسبت استاد به دانشجو در جایگاه سوم قرار دارد.


او با تاکید بر نقش مدیران گروه در ارتقای شاخص های آموزشی دانشگاه، افزود: اولین نکته ای که باید به آن توجه خاص شود، موضوع «طرح درس» است که باید به یک هنجار غالب در دانشگاه تبدیل شود. چرا که در حال حاضر تمام دانشگاه های مطرح دنیا، طرح درس جزو اساسی برنامه های آنهاست.


احمدوند از برگزاری کارگاه های طرح درس برای هیئت رئیسه، هیئت علمی جوان و استادان مدعو دانشگاه خبر داد و گفت: طبق قوانین جدید از ابتدای سال تحصیلی جدید استادان مدعوی که طرح درس ضمیمه قراردادشان نباشد، قراردادی منعقد نخواهد شد.


وی همچنین با توجه به اهمیت طرح درس در ترفیع استادان،‌ افزود: در صورتی که طرح درس ضمیمه ترفیع نباشد، ترفیع به صورت اتوماتیک برگشت می خورد.


معاون آموزشی دانشگاه در ادامه به بازنگری دروس به ویژه در رشته هایی که 10 سال از تاسیس آنها می گذرد، اخلاق حرفه ای در آموزش، توجه ویژه به مقطع کارشناسی، دقت در انتخاب استادان مدعو، معرفی منابع معتبر، تعامل بیشتر مدیران گروه با دانشجویان، نظارت بر نحوه ارائه دروس و منابع و احیای سنت استاد راهنما تاکید کردند.


وی در پایان گفت: گروه های مختلف آموزشی جذب «هیئت علمی خانم» را در اولویت های خود قرار دهند و به این نکته توجه داشته باشند که بیش از 20درصد از فارغ التحصیلان نمی توانند جذب گروه های آموزشی شوند و طبق قوانین، ترم آینده نیز از دانشجویان دکتری برای تدریس در دانشگاه علامه طباطبائی استفاده نمی شود.


در ادامه جلسه، امیر زندمقدم، سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی به اقدام های انجام شده این معاونت در ارتقای شاخص های پژوهشی اشاره کرد و افزود: پژوهش پشتوانه آموزش و آموزش پشتوانه پژوهش و رابطه بین این دو ناگسستنی است.


وی با عنوان اینکه مهمترین وظیفه معاونت پژوهشی کمک به ارتقای مقالات دانشگاهی است از «راه اندازی شورای هماهنگی امور آموزشی و پژوهشی» در دانشگاه خبر داد.

زند مقدم همچنین به تاسیس کمیته اخلاق دانشگاه علامه طباطبائی در بهمن ماه سال 97 و صدور کد اخلاق اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این دانشگاه از طرف وزرات علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان یکی از پایگاه های صدور کد اخلاق معرفی شده است.

وی در پایان از افتتاح و راه اندازی آزمایشگاه علوم شناختی، اپلیکیشن به‌پژوه، مرکز رشد دانشگاه و تخصیص بسته حمایتی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی خبر داد و افزود: دانشجویان به زودی می توانند از این آزمایشگاه و اپلیکیشن هم استفاده کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار