۲۹ مهر ۱۳۹۸ ۲۰:۱۱
کد خبر: ۲۸۶۸۸۸
دکتر حمیدرضا علومی یزدی، دبیر علمی همایش و معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم

کنفرانس بین المللی یکجانبه گرایی و حقوق بین الملل با حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، سید محمود علوی، وزیر اطلاعات، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و جمعی از استادان و صاحب نظران این حوزه در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، دکتر حمیدرضا علومی یزدی، دبیر علمی همایش و معاون حقوقی و پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این همایش ضمن خیر مقدم به مهمانان داخلی و خارجی به ویژه وزرای امور خارجه و اطلاعات گفت: هسته های پژوهشی و علمی برای تدوین ابعاد یکجانبه گرایی در مقابل چندجانبه گرایی طراحی شده است که این همایش نیز به منظور بررسی های تحقیقاتی و مطالعاتی برگزار شد.


وی ادامه داد: این همایش با فراخوان دریافت مقالات از سراسر کشور که به زبان های فارسی و خارجی اعم از عربی، فرانسه و انگلیسی در سایت ها و نشریه های بین المللی معتبر و تعداد بسیاری چکیده به دبیرخانه همایش برگزار می شود.


علومی یزدی اضافه کرد: در این همایش مقالاتی قابل ارائه هستند که هشت نفر از استادان برجسته از کشورهای مختلف از جمله هند، روسیه، ازبکستان، مقدونیه، لهستان، فنلاند و قطر هم ارائه مقاله خواهند داشت.


او درباره علت اصلی برگزاری همایش افزود: این همایش به دلیل حساسیت موضوع آن به سرعت اهمیت خود را در میان محققان و استادان این حوزه پیدا کرد.


علومی یزدی در ادامه ضمن تشکر از موسسه ابرار معاصر تهران و دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این کنفرانس در قالب چهار پنل تخصصی با موضوع های توسعه حقوق بین الملل و چندجانبه‌گرایی و سرنوشت صلح و امنیت بین‌الملل با دبیری دکتر توکل حبیب زاده، پنل یکجانبه گرایی و حقوق بین الملل اقتصادی با دبیری دکتر پوریا عسکری، پنل توسعه حقوق بین المللی و چندجانبه گرایی با دبیری دکتر امیر ساعد وکیل و پنل چندجانبه گرایی و آینده نظم بین الملل با دبیری دکتر چگینی زاده برگزار می شود.


او در پایان از عوامل و دست اندرکاران برگزاری این همایش بین المللی تشکر و قدردانی کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار