۲۳ بهمن ۱۳۹۴ ۰۸:۰۹
کد خبر: ۲۸۶۶۱

دکتر مرتضی نورمحمدی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار عطنا، افزود: این ستاد در زمینه امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشجویان شاهد و ایثارگر و برای ارتقای تحصیلی آنها برنامه‌ریزی می‌کند. normohammadi


وی به اجرای طرح استاد مشاور که با نظر مساعد رئیس دانشگاه علامه طباطبائی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر این دانشگاه اجرا می‌شود اشاره کرد و گفت: این اساتید برای هر دانشجو به صورت منظم جلساتی را برگزار و وظیفه هدایت تحصیلی آنها را بر عهده دارند.


نورمحمدی اضافه کرد: در سال جاری یک سری هسته‌های علمی از میان خود دانشجویان شاهد و ایثارگر که از نظر تحصیلی ممتاز هستند تشکل که در جهت تقویت علمی و آموزشی دانشجویان ضعیف‌تر فعالیت می‌کنند.


وی با اشاره به اینکه به منظور تروج فرهنگ ایثار و شهادت دیدار هیئت رئیسه با دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی را آغاز کرده‌ایم، گفت: از جمله اهداف این برنامه هویت‌سازی و عزت‌مندی برای آرمان شهادت و ایثار در سطح دانشگاه است.


مدیر گروه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: از جمله دیگر اقدامات این ستاد راه‌اندازی و تأسیس کانون علمی و فرهنگی ایثار در خردادماه امسال با مشارکت دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه بوده است.


وی با اشاره به اینکه این کانون بستری مناسب برای فعالیت دانشجویان شاهد و ایثارگر در بخش‌های مختلف است، گفت: به رغم برخی از مشکلات درآبانماه سال جاری انتخابات این کانون برگزار و اعضای آن مشخص شد. ضمن‌آنکه کانون ایثاگر در نمایشگاه دهه فجر امسال نیز دارای غرفه بود و دست‌آوردهای هر چند کوتاه مدت خود را به نمایش گذاشت.


نورمحمدی با بیان اینکه مهمترین برنامه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه علامه طباطبائی توانمند‌سازی این دانشجویان در بخش‌های مختلف تحصیلی و درسی بوده است، افزود: این ستاد هزینه کلاس‌های علمی دانشجویان شاهد و ایثاگر در خارج از دانشگاه را بر اساس میزان اخذ نمره تا 70 درصد پرداخت می‌کند.


وی از دیگر برنامه اجرا شده برای دانشجویان شاهد و ایثارگر را برگزاری اردوهای فرهنگی، مذهبی و تفریحی در طول سال عنوان کرد و بیان داشت: در دانشگاه علامه طباطبائی یک هزار و 100 دانشجوی شاهد و ایثارگر در رشته‌های مختلف تحصیل می‌کنند.


مدیر گروه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه علامه طباطبائی گفت: از این تعداد 500 نفر در مقطع کارشناسی، 370 نفر در مقع کارشناسی ارشد و 180 نفر نیز در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستند.


وی با بیان اینکه هر ساله از کارمندان و اعضای هئیت علمی شاهد و ایثارگر دانشگاه تقدیر می‌کنیم، افزود: امسال برای اولین بار از دانشجویان جانباز نیز تقدیر شد. ضمن‌آنکه حضور متناوب در دانشکده‌ها و برگزاری جلسات مشورتی با حضور دانشجویان شاهد و ایثارگر از دیگر برنامه‌های این ستاد است.


نورمحمدی در ادامه از برگزاری چهارمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر منطقه یک کشور در دانشگاه علامه طباطبائی خبر داد و اظهار داشت: در این مسابقات 13 دانشگاه تهران با 360 ورزشکار در رشته‌های مختلف حضور دارند.


وی یادآور شد: در این المپیاد ورزشی برای آقایان رشته فوتسال و برای بانوان رشته والیبال در نظر گرفته شده و در سایر رشته‌ها که شامل شطرنج، دومیدانی، شنا و تنیس‌روی میز است برای هر دو گروه برگزار می‌شود.


نورمحمدی با اشاره به اینکه افتتاحیه این المپیاد در 11 اسفندماه برگزار می‌شود، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، حجت‌الاسلام شهیدی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در این مراسم حضور خواهد داشت.


وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه این المپیاد نیز 18 اسفندماه برگزار می‌شود، افزود: با حمایت رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و مدیریت تربیت بدنی دانشگاه هماهنگی‌های لازم از جمله تدارکات و همکاری فدراسیون‌های مربوطه ورزشی به خصوص بخش داوران انجام شده است.


نورمحمدی آمادگی دانشگاه علامه طباطبائی برای برگزاری چهارمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر منطقه یک کشور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برای اولین‌بار یک شعار در قالب لوگو برای این مسابقات در حال طراحی است که مراحل پایانی را سپری کرده و مولفه‌هایی چون فرهنگ ایثارگر و شهادت و دانشگاه علامه در آن در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار