۱۰ مهر ۱۳۹۸ ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۸۵۶۳۶
افتتاح بخش کودک و نوجوان کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی

بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی برای فرزندان اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه با حضور صاحب‌نظران این حوزه افتتاح شد.


به گزارش عطنا، زندمقدم، سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه علامه‌طباطبائی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این بخش در دانشگاه از ویژگی‌های شخصیتی کودکان و نوجوانان و لزوم توجه به نیازهای مطالعاتی آنان سخن گفت.


او ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله بتوان در آینده، منابع تخصصی بیشتری به این مجموعه افزوده شود و زمینه‌های همکاری بیشتری با ناشران کودک و نوجوان فراهم شود.


در ادامۀ این مراسم، طاهری، رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی ضمن خوشامدگویی به حاضران از نخستین فعالیت‌های صورت گرفته در کتابخانه مرکزی به‌منظور ایجاد بخش کودک و نوجوان، بررسی و دقت بالا در تامین منابع و تجهیز آن و همکاری با ناشران کودک صحبت کرد. وی همچنین از برگزاری برنامه‌های متعدد در آینده خبر داد.


دکتر صمیعی، مدیر گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه هم ضمن تقدیر از کتابداران پرتلاش و با انگیزه کتابخانه، به نقش و اهمیت کتابداران کودک و نوجوان در کتابخانه‌ها و برخی از نمونه‌های کتابخانه‌های دانشگاهی خارجی دارای بخش کودک و نوجوان اشاره کرد.


در ادامه برنامه، دکتر زین‌العابدینی، رئیس کتابخانه‌های دانشگاه شهید بهشتی از تجربیات ایجاد بخش کودک و نوجوان در کتابخانه دانشگاه شهید بهشتی در سخنانی گفت: از زمان ایجاد این بخش در کتابخانه، استقبال خوبی از سوی فرزندان اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه صورت گرفته است و برنامه‌های گوناگونی برای آنان برگزار می‌شود.


وی ضمن معرفی کتاب «مهره حیاتی» اثر «ست گادین» و دعوت از حضار برای مطالعه این کتاب، درباره کتابداران و موقعیت‌های کاری آنان سخن گفت.


سخنران بعدی مراسم افتتاحیه، خانم مرتضائی‌فرد، کارمند بازنشسته دانشگاه علامه طباطبائی و عضو محترم هیئت مدیره شورای کتاب کودک بود.


وی ضمن تاکید بر اهمیت انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان از تجربه‌های چندین ساله خود در تدریس ادبیات کودکان و نوجوانان صحبت کرد.


مرتضائی‌فرد با اشاره به فعالیت شورای کتاب کودک در روند 50 ساله در سه بخش سازماندهی شده، بیان کرد: ادبیات کودکان و نوجوانان، تالیف فرهنگنامه کودک و نوجوان و ترویج خواندن از جمله فعالیت های شورای کتاب کودک است.


او ابراز امیدواری کرد که بتوان همکاری مشترک و مناسبی بین شورای کتاب کودک و بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی داشته باشند.


در پایان، خانم دهقانی، کتابدار کودک و متخصص بازی‌های گروهی بر کتابخوان کردن کودکان و نوجوانان با انجام بازی‌های گروهی تاکید کرد.


همچنین وی با حضور کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم، چند بازی گروهی اجرا نمودند. اهدای جوایز مسابقه نقاشی و داستان‌نویسی، بخش پایانی این مراسم بود.


گفتنی است، در راستای افتتاح بخش کودک و نوجوان، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه با همکاری انتتشارات پرتقال، مسابقه داستان‌نویسی و نقاشی در سه گروه سنی 4-8 سال مسابقه نقاشی، 8-12 سال و 12-15 سال مسابقه داستان‌نویسی برای فرزندان اعضای هیئت علمی و کارکنان در روز سه‌شنبه 2 مهرماه برگزار شده بود. اسامی برندگان مسابقه براساس نظرات داوران متخصص حوزه کتاب کودک و نوجوان عبارت از علی‌اصغر اسحاقی، پریا اختری‌زاده و ملینا بکتاش در مسابقه داستان‌نویسی و محمدمهراد نقوی، آیدا زمانی و امیرحسین نیکوجمال در مسابقه نقاشی است.


شایان ذکر است، فرزندان اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه افزون بر امکان دسترسی به منابع کودک و نوجوان در گروه‌های سنی الف، ب، ج و د می‌توانند در برنامه‌های متنوعی همچون داستان‌نویسی، قصه‌گویی، شعرخوانی، نقاشی، کتابخوانی و بازی‌های گروهی شرکت نمایند. کودکان و نوجوانان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه مرکزی، کارت عضویت خود را دریافت نموده، و منابع متنوع مرتبط را به امانت بگیرند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار