۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ۱۰:۵۶
کد خبر: ۲۸۴۸۴

به گزارش عطنا به نقل از فارس، محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گردهمایی 3 هزار نفر از مسئولان بسیج دانشجویی کشور در مصلای امام خمینی(ره) تهران گفت: امروز در دانشگاه‌های ما حدود 3 هزار مجموعه بسیج دانشجویی باصلابت و اقتدار مشغول فعالیت‌های دینی، سیاسی و فرهنگی هستند و بدون هیچ تردیدی، بزرگترین خیمه فرهنگی و سیاسی در دانشگاه‌ها از سوی عزیزان بسیجی برپا شده است که از آرمان‌های بلند امام(ره) و ملت بزرگ ایران پاسداری می‌کنند.


81905106-70419825وی افزود: در تعریف بسیج و بسیجی یک کلید واژه وجود دارد که در محیط‌های دانشگاهی به این کلید واژه بیشتر احساس نیاز می‌کنیم، آن هم کلید واژه پیشرو و پیشگام بودن است.
به گفته محمدیان، انتظاری که از بسیجیان می‌رود، انتظار پیشرو و پیشگام بودن است، زیرا این امتیاز بسیج است که در تشخیص فرصت‌ها و تهدیدها، قدرت‌ها و ضعف‌ها، راهبردهای اساسی و برنامه‌های عملیاتی پیشرو است و در نتیجه می‌تواند مسئولیت‌ها را در ورود به میدان‌های عمل با جسارت و شهامت درست تشخیص دهد.
محمدیان اظهار داشت: افراد شاخص بسیج جزو پیشگامان بودند و اهداف بسیج، اقتضای این پیشرو بودن است.
به گفته وی، امام خمینی(ره) به عنوان احیاگر بزرگ تمدن اسلامی در عصر جدید، به نکاتی ویژه‌ای توجه کردند که امروز برای پیشرو بودن اهمیت ویژه‌ای دارد. امام(ره) به عنوان پدر معنوی بسیج، برای احیای تمدن اسلامی اقداماتی را آغاز کردند که امروز هم نیاز داریم برای ادامه کارهای امام(ره)، فعال باشیم.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: کلیدواژه‌ای که از امام خمینی(ره) وجود دارد کلیدواژه اسلام ناب محمدی(ص) است و نقطه مقابل آن، اسلام آمریکایی است. کلمه اسلام آمریکایی از ابداعات امام(ره) بود و ایشان اصرار داشتند که تفاوت این دو را به خصوص برای نسل جوان مشخص کنند.
وی عنوان کرد: در اسلام آمریکایی می‌شود به خدا ایمان داشت و با طاغوت‌ها نیز همراهی و زندگی کرد، یعنی هم خدا را پذیرفت و هم خرما را؛ که این روزها خرما تبدیل به کدخدا شده است؛ یعنی هم می‌شود با خدا و هم با کدخدا زندگی کرد.
محمدیان گفت: اسلام ناب محمدی(ص) نخستین گامی که مطرح می‌کند، قبل از ایمان به خدا، کفر به طاغوت است. امام خمینی(ره) فرمودند؛ مگر مسلمانان نمی‌بینند که امروز مراکز وهابیت در جهان به کانون‌های فتنه تبدیل شده است و از یک طرف، اسلام ملاهای کثیف درباری و مقدس‌نماها، اسلام ذلت و فریب و سازش را ترویج می‌کنند و از طرف دیگر، سر بر آستان سرورشان آمریکای جهانخوار می‌گذارند.
محمدیان با بیان اینکه راه مقابله با اسلام آمریکایی‌ از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است، گفت: مقام معظم رهبری در دو سه سال اخیر، در صحبت‌هایشان با کلیدواژه بزک کردن آمریکا توجه جوانان انقلابی و نیروهای دلبسته نظام را به این مسئله معطوف کردند و فرمودند؛ خردمندانه نیست که انسان دشمن را نبیند و وجود او را عدم فرض کند. اگر ما چشم خود را بر دشمن‌ها ببندیم، آنها از بین نمی‌روند.
محمدیان گفت: امروز برجام بهانه‌ای شده که عده‌ای در بوق و کرنا بدمند و مردم ما را به سازش و تسلیم در برابر نظام سلطه و استکبار دعوت کنند. البته امیدواریم برجام، دستاوردهایی برای ملت داشته باشد، ولی فراموش نکنیم که هزینه‌های سنگینی برای مذاکرات پرداختیم.
وی اضافه کرد:‌اگر موفقیت در برجام بود، مرهون قدرت ملت ایران هستیم. گاهی می‌گویند مذاکرات سایه جنگ را از سر ملت دور کرد، که خیلی بی‌انصافی است، زیرا اگر سایه جنگ دور شده است به خاطر ایستادگی ملت است.
وی اظهار داشت: کسانی که به دنبال برجام داخلی هستند و می‌خواهند از برجام الگوسازی کنند، نگرانی این است که آنها به دنبال بازگرداندن اصحاب فتنه و هموار کردن راه دوستی با آمریکا هستند تا به آزادیخواهان دنیا ثابت کنند که ایستادگی در برابر آمریکا تأثیری ندارد.
وی اضافه کرد: شیفتگان آمریکا در داخل قصد دارند به بهانه برجام، نیروهای انقلابی را افراطی و خودسر معرفی کنند و منشأ همه مشکلات کشور را در تندروی‌ها برشمرند و با فضاسازی‌های نامردانه، نیروهای انقلابی را از صحنه خارج کرده و فرش قرمز برای دشمن پهن کنند تا شاید رضای کدخدا نصیب آنها شود.
محمدیان گفت: امروز اهمیت حاشیه‌های برجام از خود برجام بیشتر شده و کسانی که می‌خواهند از الگوی برجام برای بقیه مشکلاتی که در 37 سال با آمریکا داشتیم استفاده کنند، باید بگویند می‌خواهند چه چیزی از ملت ما به آمریکا بدهند و در مقابل چه چیزی بگیرند؟
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: امسال در روز 22 بهمن می‌بینیم که ملت ایران پس از 37 سال چگونه با عزمی راسخ به میدان می‌آیند و اراده خود را برای ادامه راه نورانی امام(ره) و ایستادگی در زیر پرچم هدایت‌های رهبری اعلام می‌کنند.
وی افزود: چند روز پس از انتخابات، رسانه‌هایی که تمام وجودشان به سمت غرب و آمریکا است، به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویا در این کشور هیچ کس 22 بهمن شعار نداد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار