۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ۲۱:۱۵
کد خبر: ۲۸۴۶۶۱
حجت الاسلام و المسلمین رستمی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه با عوامل مخل اخلاق و معنویت در دانشگاه‌ها باید ستیز معقولانه شود، گفت: ما نمی‌توانیم نسبت به این افراد بی‌تفاوت باشیم.


به گزارش عطنا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در نشست سراسری رؤسای دانشگاه‌ها، موسسه ها و مراکز پژوهشی کشور که امروز در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد با بیان اینکه علیرغم نگرانی‌هایی که درباره انحراف مؤلفه‌های ارزشمند عزاداری وجود داشت، شور، شوق و علاقه مردم به صورت مخلصانه به امام حسین (ع) پیش از سال‌های گذشته بود، گفت: بی‌تردید امسال دانشگاه‌های ما از عالی‌ترین مراکز توجه به امام حسین (ع) بودند.


وی در ادامه به دو نشست گذشته رؤسای دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: واقعیت آن است که با محدودیت بودجه مواجه هستیم و این محدودیت بودجه و معیشتی در بخش‌های مختلف کشور به دلیل دشمنی نظام سلطه به وجود آمده است.


رستمی با بیان اینکه کسری بودجه در دانشگاه ها جدی است، اظهار کرد: این کسری بودجه و محدودیت در بخش‌های مختلف که به بودجه دولتی وابسته است، دیده می‌شود.


وی ادامه داد: بی‌تردید دشمن به دنبال خسته کردن مردم و کاهش سرمایه اجتماعی نظام است اما آنچه که در صحنه رخ می‌دهد، غیر از این است. پس از سقوط پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی، نظمی که مردم ما در منطقه مطالبه می‌کردند، حاکم شد و ما شاهد تغییر رویکرد کشورهای عربی به ویژه امارات بعد از این جریان‌ها بودیم که این نشان از اقتدار ماست. تغییر روش جمهوری اسلامی در برجام، آنها را وارد فاز انفعال کرده است.


وی تاکید کرد: انتظار می‌رود که فضای دانشگاهی ما، فضایی پرشور و هیجان باشد و نشاط سیاسی و فرهنگی در فضای دانشگاهی حاکم باشد که این‌گونه است اما دیگران انتظار داشتند که از این فضا، محصول آشوب و فتنه درو کنند که خوشبختانه دانشگاه‌ها و دانشجویان برخلاف این عمل کردند. جای سپاس دارد و البته باید از این موضوع نیز مراقبت کرد چون ما در حال عبور از بحران هستیم.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه به پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه هزینه سفر در این ماه کم بوده و روادید لغو شده، مطمئناً فعالیت‌های زیادی در دانشگاه‌ها برای حضور در پیاده‌روی اربعین انجام می‌شود که باید این فضا مدیریت شود و این شکافی است که دشمن به دنبال آن است و دانشگاه‌ها می‌توانند این موضوع را تدبیر کنند.


رستمی افزود: اساتید باید وقت بیشتری را برای دانشجویان اختصاص داده و شکارچی ایده خلاقانه دانشجویان با گفتگوهای به ظاهر عادی باشند.


رستمی همچنین به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و اظهار کرد: بیشتر مخاطب این بیانیه، جوانان هستند. چقدر به این موضوع در دانشگاه‌ها توجه شده است؟ حتماً باید به این موضوع بیش از گذشته توجه شود. در این بیانیه علم و پژوهش مقدم بر توصیه‌ها به جوانان شده است.


رستمی همچنین تاکید کرد: راهبرد بعدی این بیانیه، راهبرد اخلاق و معنویت است. همچنین در بخش دیگر این بیانیه به حمایت از گروه‌های خودجوش دانشجویی تاکید شده است و باید از این دانشجویان حمایت ویژه شود.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: همچنین باید در محیط‌های دانشگاهی با عوامل مخل اخلاق و معنویت، ستیز معقولانه داشت. نمی‌توانیم نسبت به این افراد بی‌تفاوت باشیم. باید به بحث فضاهای مجازی و مروجان فرهنگ لاابالی‌گری و دین‌زدایی که در فضاهای عمومی کشور، موضوعی جدی به شمار می‌روند، توجه ویژه شود چرا که بی‌توجهی به این مسائل، آسیب‌زا خواهد بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار