۱۸ شهريور ۱۳۹۸ ۰۲:۵۳
کد خبر: ۲۸۴۳۵۶
حمیدرضا مقامی، مدیر امور دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی

تعمیرات و بازسازی خوابگاه های دانشگاه علامه طباطبائی رو به اتمام است و خوابگاه ها از 24 شهریور ماه آمادۀ اسکان دانشجویان است.


به گزارش عطنا، حمیدرضا مقامی، مدیر امور دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی دربارۀ اینکه کدام خوابگاه‌ها تعمیر شده‌اند و این تعمیرات شامل چه مواردی بوده است به خبرنگار عطنا گفت: خوابگاه شهید همت بیشترین تعمیرات را داشته است. این خوابگاه، دو بلوک دارد و حدود 750 الی 800 نفر ظرفیت دارد که بیشترین اقدامات ما در این خوابگاه انجام شده است.


او ادامه داد: یکی از بارزترین اقدامات انجام شده، تعویض لوله‌های فاضلاب خوابگاه بود که به علت قدیمی بودن،‌ مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده بود. کل سیستم فاضلاب این خوابگاه تقریباً در تمام قسمت‌ها تعویض شده است.


مقامی در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش بعدی اقدامات، تمام سرویس های بهداشتی و آشپزخانه‌ها به طور کامل بازسازی شده است. یعنی کاشی‌های قدیمی آن‌ها را هم تعویض کرده ایم. تمامی سرویس های بهداشتی را نیز نوسازی کرده ایم. این مورد هم شامل تعویض لوله‌های فاضلاب و هم تعویض لوله کشی آب می‌شود. در بخشی از قسمت‌ها حتی روشویی‌ها نیز عوض شده و تقریباً می‌توان گفت کاملاً نوسازی شده اند.


مدیر امور دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: در بلوک یک، حدود پنج سرویس بهداشتی و 63 چشمه توالت وجود دارد که کاملاً تعویض شده‌اند. چهار آشپزخانه هم به طور کامل بازسازی شده‌اند. در قسمت بلوک دو، حجم کاری ما کمتر بوده است، چون در سال گذشته چندی از آشپزخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی را نوسازی کرده بودیم و امسال کار نوسازی پنج سرویس بهداشتی را انجام دادیم.


وی در ادامه تاکید کرد: در بخش دوم اقدامات که بسیار مهم هم بوده، تمام پنجره‌های هر دو بلوک را به طور PVC (دوجداره) کرده ایم. به این خاطر که هم ضد صدا باشد و هم انرژی را ذخیره کند. با توجه به اینکه، موتورخانه و هم لوله‌ها را هم بهینه‌سازی کرده ایم. در سال‌های گذشته، پرت انرژی داشتیم و امسال شاید بتوانیم صرفه‌جویی انرژی هم در بحث حامل‌های انرژی برق و هم حامل‌های انرژی گاز داشته باشیم.


مقامی در ادامه گفت که تمام پنجره‌ها مجدد فریم‌بندی شده است به این خاطر که استقامت بیشتری داشته باشند.


مدیر امور دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه خاطرنشان کرد: فریم پنجره‌های تمام 200 اتاق خوابگاه به طور کامل تعویض و فلزی شده و روی این فریم‌ها، پنجره‌های PVC نصب شده است و برای این که ماندگاری بالایی داشته باشند از محصولات با کیفیت بازار استفاده کرده ایم.


او گفت: نکته بعدی این است که تمام اتاق‌ها رنگ شده‌اند. شاید حدود چهار و یا پنج سال از آخرین رنگ آمیزی اتاق ها می گذشت بود، اکنون دوباره کل اتاق‌ها را نقاشی کرده ایم و ان شاالله تحویل دانشجوها خواهد شد.


مقامی یادآور شد: نکته بعدی در خوابگاه همت تغییر سیستم روشنایی است. در سال‌های گذشته ما از لامپ‌های مهتابی برای روشنایی استفاده می‌کردیم که چیزی حدود 200 وات برای هر اتاق برق مصرف می شد. ما الان از با کیفیت‌ترین روشنایی ها استفاده می کنیم که برای هر اتاق حدوداً 54 وات برق مصرف می‌شود. نکته قابل توجه این است که ما در خوابگاه‌ها در بحث حامل‌های انرژی، به خصوص در بخش روشنایی پرت انرژی داشتیم و الان با این کار هم تغییر اساسی به شکل ظاهری در اتاق‌ها ایجاد کرده ایم؛ لوکس نوری هر اتاق طراحی شده، این نکته خیلی مهمی است که دانشجویان از شعاع نوری که برایشان طراحی می‌شود بتوانند مطالعه کنند و اتاق روشن‌تری داشته باشند. در نوع جنسی که انتخاب شده، سعی کرده ایم هم مهتابی و هم آفتابی در کنار هم باشد تا چشم‌های دانشجویان اذیت نشود.


وی تاکید کرد: تمام راهروها و سرویس‌های بهداشتی به سنسورهای حرکتی مجهز شده‌اند که اگر احیاناً دانشجویی در راهرو حضور نداشت به خصوص در نیمه‌های شب، چراغ‌ها به طور خودکار خاموش شوند. در مجموع، هم تعویض و نوسازی اتفاق افتاده و هم بهینه‌سازی استفاده از انرژی صورت گرفته است.


مدیر امور دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی بیان داشت: زمین چمن خوابگاه شهید همت تا چند روز آینده آماده می شود و اکنون مراحل آمادگی کار در حال انجام است. زمین چمن در سمت شمالی خوابگاه بین بلوک 1 و 2 احداث خواهد شد و دانشجویان می‌توانند از آن برای بازی‌هایی مثل فوتسال استفاده کنند.


او ادامه داد: نکته مهم دیگر اینکه ما تقریباً گچ‌کاری خیلی از بخش‌های خوابگاه همت را انجام داده‌ایم. بخش‌هایی که لازم بوده به خصوص بخش‌ سرویس‌های بهداشتی، مجدداً ترمیم شده است.


مقامی در ادامه اظهار کرد: نکته بعدی، بحث موتورخانه‌ها است که از اهمیت بیشتری برخوردار است. ما سال گذشته تقریباً با توان کمی داشتیم کار را در موتورخانه‌ها پیش می‌بردیم و انرژی ما بسیار هدر می‌رفت. امسال تمام موتورخانه‌ها با هزینه بسیار بالایی تعمیر شده‌اند. تقریباً هر دو موتورخانه ما به طور کامل آماده بهره‌برداری است و ما دیگر مشکلی در زمینه گرمایش نخواهیم داشت. این شامل شیرهای شوفاژها هم می‌شود؛ برای اینکه دانشجویان بتوانند میزان گرما را کنترل کنند، تمام شیرهای شوفاژها تعویض شده‌اند تا بتوانند در اتاق خودشان میزان دما را تغییر دهند.


وی تصریح کرد: نکته دیگری که وجود دارد این است که اتاق‌های خوابگاه همت قبلاً سنگ آستانه نداشت. اکنون ما برای تمام اتاق‌ها سنگ آستانه نصب کرده ایم. کنار پنجرها سنگ نصب کردیم و هرجا که نیاز بوده ایزوگام کرده ایم.


مدیر امور دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: سال گذشته در خوابگاه حضرت ولیعصر(عج) مشکلاتی در سیستم سرویس‌های بهداشتی و حمام‌ها در بخش راه‌آب آنها وجود داشت که امسال موفق شدیم آن بخش‌ها را مناسب با شرایط و درخواست دانشجویان به طور کامل تغییر دهیم.


مقامی بیان کرد: همه خوابگاه‌های ما به گونه‌ای این اتفاق افتاده که تغییرات بنا به درخواست دانشجویان انجام شده‌ است. مثلاً در خوابگاه گلعذاری هم تعمیرات خُرد داشتیم و هم موتورخانه را به طور کامل تغییر دادیم. خوابگاه سلامت هم همینطور بوده است؛ بخش فاضلاب خوابگاه سلامت که در سال گذشته بسیار مسئله‌ساز شده بود ما امسال موفق شدیم تغییرات اساسی در این قسمت ایجاد کنیم و مسیر فاضلاب خوابگاه را به فاضلاب شهری متصل کنیم تا مشکلات گذشته به وجود نیاید. همچنین تغییرات خُرد دیگری که معمول است انجام شده است از جمله اینکه شیرهای گازی بلوک ۱ و ۲ بخش جنوبی برای حفظ ایمنی دانشجوها به طور کامل تعویض شده است.


او ادامه داد: در خوابگاه شهید رحیمی تعمیرات اساسی تقریباً در سال گذشته انجام شده‌ بود. امسال تمام تخت‌های خوابگاه رحیمی عوض خواهد شد. بخشی از تخت‌های خوابگاه فرهمند نیز تعویض خواهد شد و از تخت‌های نو استفاده خواهیم کرد. در خوابگاه رحیمی الان در حال نصب تخت‌ها هستند. در خوابگاه مطهری دیواره خارجی ساختمان خوابگاه در خیابان به‌آفرید، سال گذشته خطر سقوط سنگ داشت و امسال ما تمام سنگ‌های نما را محکم کرده ایم.


وی اظهار کرد: نکته مهم بعدی در خصوص آشپزخانه خوابگاه همت است که ما این آشپزخانه را به طور کامل تعمیر کردیم و همچنین آشپزخانه دانشکده علوم اجتماعی را به طور کامل تعمیر کردیم و بخشی از دانشکده اقتصاد که نیازهای اساسی داشت را تعمیر کردیم.


مقامی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان ظرفیت اسکان دانشجویان در ترم جاری، گفت: ما محدودیت ظرفیت و مکان داریم. درست است که در حال بازسازی خوابگاه‌ها هستیم ولی نسبت به تعداد دانشجوهای ورودی، ظرفیت محدودی در خوابگاه‌ها داریم. بنا بر اولویت ما، ان شاالله به همه دانشجوها خوابگاه خواهیم داد و خیلی مشکلی در این زمینه نداریم، شاید کمی فضا تنگ‌تر باشد ولی به همه دانشجوها امکان تعلق خوابگاه وجود دارد حتی به دانشجوهای شبانه طبق سال‌های گذشته همچنان خوابگاه ارائه می‌دهیم. در خصوص دانشجوهای ساکن اطراف تهران مانند پردیس،‌ رودهن، ‌شهریار یا ورامین که راه نسبتاً دوری دارند (‌البته این‌ دانشجوها بومی محسوب می‌شوند) ظرفیتی را پس از ثبت نام دانشجوهای غیر بومی به آن‌ها هم اختصاص خواهیم داد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار