۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ۲۰:۴۷
کد خبر: ۲۸۴۲۰۳
شصت و چهارمین همایش معاونان دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی
در بیانیه پایانی شصت و چهارمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور که به مدت دو روز در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد بر تداوم رشد علمی کشور، توجه هدفمند مسئولان اقتصادی به حوزه دانشجویی، تطابق انتظارات دانشجویی با امکانات موجود، تشکیل رستوران های مکمل در دانشگاه ها، تعامل با شوراهای صنفی دانشجویی و ارتقای نقش کانون های دانشجویی همیار سلامت تاکید شد.



به گزارش عطنا و به نقل از سازمان امور دانشجویان، متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:
شصت و چهارمین نشست سراسری معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در آستانه ماه محرم و عاشورای حسینی در حالی آغاز شد که دانشگاهیان کشور همپای ملت مسلمان ایران آن قیام حماسه ساز را به سوگ نشسته و با الهام از ویژگی‌های بارز آن همچون صبر، استقامت و پایداری در مقابل یزیدیان جهان به سرکردگی آمریکا با عزمی راسخ ایستاده و مدافع آرمانهای انقلاب اسلامی، پیرومنویات رهنمودهای مقام معظم رهبری می‌باشیم.
ما معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها از ملت بزرگ ایران و به ویژه دانشجویان عزیز و شجاع می‌خواهیم تا پیروزی کامل جبهه مقاومت در مقابل استکبار جهانی استقامت و پایداری خود را تداوم بخشند.
در این نشست پس از بحث و بررسی در خصوص مسائل حوزه دانشجویی موارد ذیل را قابل طرح می‌داند:
۱- سال تحصیلی جدید علیرغم همه مشکلات و تنگناهای مالی که به دلیل تحریم و تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران اسلامی ایجاد شده باید حرکت علمی دانشگاه‌ها به عنوان اصلی ترین رکن توسعه همه جانبه کشور همچنان تداوم یابد و معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها آمادگی خود را در این راستا اعلام می‌نمایند.
۲- از آنجائیکه تحریم‌های جنایتکارانه آمریکا مشکلاتی را برای اقتصاد کشور و تشدید تورم ایجاد کرده، از مسؤلان حوزه اقتصاد کشور به ویژه سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها درخواست می‌کنیم تا با برنامه ریزی دقیق و منسجم کمک‌های هدفمند و مؤثری به حوزه دانشجویی کشور نموده تا از وارد شدن هرگونه خللی به حرکت علمی کشور جلوگیری شود و آینده سازان فردای ایران اسلامی بتوانند جهاد علمی همه جانبه خود را در مسیر توسعه را تداوم بخشند.
۳- از دانشجویان عزیز و پیشران‌های علمی کشور انتظار داریم با درک شرایط حساس و ویژه ای که کشور اسلامی ما در آن قرار دارد و نیز با هوشیاری و صبر انقلابی مطالبات صنفی خود را منطبق با این شرایط تنظیم نموده و با واقع نگری نسبت به امکانات دانشگاه‌ها مدیران حوزه دانشجویی کشور را در اداره هرچه بهتر دانشگاه‌ها یاری رسانند.
۴- از رؤسای دانشگاه‌ها و مدیران کلان دانشگاهی می‌خواهیم که به عنوان یک ایده واقع بینانه و مدبرانه ایجاد رستوران‌های مکمل را در دستور کار خود قرار داده و با تکیه بر کوشش و تلاش خود هرچه سریع‌تر نسبت به گشایش آنها اقدام نمایند. در همین جا باید از رؤسا و معاونان دانشجویی دانشگاه‌هایی که به این مهم اقدام نموده‌اند تشکر و قدردانی نماییم.
۵- در سالی که گذشت با تصمیم سازمان امور دانشجویان و به کمک صندوق رفاه دانشجویی طرح‌های زود بازده نظیر ایجاد زمین‌های چمن مصنوعی آغاز و با موفقیت در بخشی از دانشگاه‌های هدف به انجام رسید؛ که با به ثمر رسیدن پروژه‌های سال جاری منجر به افزایش بیش از صد هزار متر مربع فضای ورزشی در دانشگاه‌ها می‌گردد؛ ما معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها ضمن تبریک به دست اندرکاران اجرای این طرح، انتظار داریم که این اقدام موفق در سال جاری نیز تداوم داشته و شامل سایر دانشگاه‌های کشور و به ویژه دانشگاه‌های کم برخوردار گردد.
۶- در بخش شوراهای صنفی معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها افتخار دارند که اعلام نمایند با تعامل و هم افزایی با دانشجویان و مشارکت جمعی آنان و براساسآئین نامه و شیوه نامه شوراهای صنفی با برگزاری انتخابات سالم و موجه بیش از صد واحد شورای صنفی در دانشگاه‌های کشور تشکیل و براساس قانون فعالیت‌های خود را آغاز کردند؛ در همین راستا ضمن عرض تشکر از تمامی دست اندرکاران این انتخابات و به ویژه دانشجویان عزیز که این موفقیت را رقم زدند، خواستار تداوم این مشارکت مثبت و تعامل و هم افزایی می‌باشیم.

۷- طرح سیمای زندگی دانشجویی که در حوزه زیست دانشجویی کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به شکلی گسترده اجرا شده است خوشبختانه بازتاب روشنی از لایه‌های مختلف این زیست را به دانشگاه‌ها و سایر مراجع ذیربط ارائه داده است؛ در راستای افزایش کیفیت این طرح‌های مداحله ای و ارتقای همه جانبه آنها از رؤسا، مدیران و استادان دانشگاه‌های کشور تقاضا داریم که با همکاری و مشارکت بیشتر هم در حوزه اجرای طرح‌های مذکور و هم کمک به ارتقای نقش کانون‌های دانشجویی همیار سلامت دانشگاه‌ها سهم خود را در بهسازی روانی و سلامت محیط‌های دانشجویی ایفا نمایند.
۸- از آنجائی که شرایط جدید اقتصادی کشور تهیه برخی اقلام اساسی غذایی که به ویژه در تغذیه دانشجویی به شکلی گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد را با مشکل مواجه کرده است، از وزاتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه به ویژه وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی تقاضا می‌کنیم که در راستای کمک به دانشگاه‌ها و دانشجویان تسهیلات لازم را فراهم نمایند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار