۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۸۴۱۱۵
دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه

مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید حراست دانشگاه علامه طباطبائی در سالن شورای حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد.


به گزارش عطنا، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه در این مراسم در سخنانی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین(ع) گفت: نشست های تودیع و معارفه، فرصت بازبینی فلسفی کارها در یک حوزه را فراهم می کنند. این بازبینی در حراست دانشگاه ها در زمینۀ گفتمانی و عملکردی برجسته تر است.


وی در ادامه افزود: حراست، دوره های تاریخی بسیاری را از سر گذرانده است. در برخی دوره ها به عنوان شناسایی گونۀ خاصی از رفتار امنیتی و در دورۀ دیگری به دنبال پایداری و حفظ منافع سازمان ها بوده است.


سلیمی در ادامۀ سخنان خود گفت: نکتۀ دیگری که باید به آن اشاره کنم مداخلۀ حراست به برخی از امور اجرایی مانند مسائل ملکی، فرهنگی و دانشجویی است و حتی در زمان هایی به عنوان نهادی مستقل که فقط در پی ایفای وظایف خود در حوزۀ امنیتی است، نیز عمل کرده است.


او در ادامه بیان کرد: دانشگاه علامه طباطبائی مانند سایر دانشگاه های کشور شاهد سیر تحول نقش گفتمان و عملکرد واحد حراست و مسائل امنیتی خود بوده است.


وی ادامه داد: واحد حراست دانشگاه در کوتاه مدت از نقش حداقلی به نقش حداکثری رسیده است.


سلیمی گفت: واحد حراست در زمان ریاست دکتر صحرایی جایگاهی شایسته و درست را طی کرده است. نقش حراست در این دوران نه نقشی حداقلی و نه حداکثری است؛ در زمان ریاست ایشان شاهد درست ترین و سزاوارترین جایگاه برای حراست هستیم.


او در ادامه خاطرنشان کرد: در واقع حراست در این دوره، «چتری امنیت آفرین» بر سر دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه پهن کرده بود.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اذعان کرد: حراست در دورۀ دکتر صحرایی، نگاه امنیتی نداشته اما «امنیت آفرین» بوده است.


سلیمی افزود: برخورد با فرد متخلف، صحیح و به درستی، بدون افراط و تفریط صورت می گرفت.


او در پایان با اشاره به اینکه واحد حراست در اندیشۀ حفظ و صیانت آبروی متخلفین نیز بوده است، اظهار کرد: آقای دکتر رحیمی، رئیس جدید این واحد هم نه تنها ادامه دهندۀ راه سرشار از موفقیت دکتر صحرایی باشند، بلکه نوآوری هایی در حوزه های سیاسی بویژه گفت و گوهای مستمر با فعالان عرصۀ سیاسی در دانشگاه علامه طباطبائی و افزایش نظارت بر سلامت اخلاقی را مد نظر قرار دهند.



اتفاقات من و همکارانم را مدیریت نکرد، بلکه من و همکارانم اتفاقات را مدیریت کردیم


در ادامه این مراسم، فرامرز صحرایی، رئیس سابق حراست دانشگاه علامه طباطبائی در سخنانی گفت: قطعاً «خِرَد جمعی» پشتوانۀ حراست دانشگاه علامه طباطبائی بوده است.


او اظهار  کرد: در زمان دکتر محسنی، دیدگاه «حراست فرهنگی» بنیان گذاری شد، اما دکتر داریوش سلیمی، رئیس حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تلفیقی از حراست فرهنگی، علمی و حذف حراست امنیتی را در راس اهداف خود مدنظر قرار داده است.


صحرایی خاطرنشان کرد: باید نگاهی نو به حراست دانشگاه علامه طباطبائی داشته باشیم. حراستی که مبتنی بر ارزش های خود، اصل پیشگیری و اصل اشرافیت اطلاعات که محصول آن اعتمادسازی، سالم سازی محیط و تعامل با مسئولان در جهت تحقق اهداف سازمانی است، باشد.


او در پایان گفت: در حراست، مدیریت را بر مبنای اتفاق، بنیان گذاری کردیم و اتفاقات من و همکارانم را مدیریت نکرد، بلکه من و همکارانم با یاری دکتر سلیمی، اتفاقات را مدیریت کردیم.



رحیمی: ریل گذاری های دکتر صحرایی را در راس تحقق اهداف خود قرار می دهیم


در پایان این مراسم، امیر رحیمی، رئیس جدید حراست دانشگاه علامه طباطبائی در سخنانی گفت: قطعاً ریل گذاری های دکتر صحرایی را در راس تحقق اهداف خود قرار می دهیم و ادامه دهندۀ مسیر ایشان خواهیم بود.


او افزود: تا جایی که توان دارم تلاشم را خواهم کرد تا به اندازۀ زحمات ایشان تلاش هایم را عملی کنم.


گفتنی است، در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از زحمات فرامرز صحرائی، رئیس سابق حراست دانشگاه تقدیر شد و امیر رحیمی به عنوان رئیس جدید این واحد معرفی شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار