۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ۰۴:۳۷
کد خبر: ۲۸۳۴۲۸
نشست «نازنین غزنین» با سخنرانی میرجلال‌الدین کزازی

میرجلال الدین کزازی، استاد دانشگاه علامه طباطبائی، شاهنامه پژوه و  پژوهشگر ادبی در خصوص انتشار کتاب جدیدش گفت: کتابم با نام «در سایه آفتاب» چند هفته پیش از چاپ درآمد. این کتاب جنگی از جستارها و نوشته های دیگری است که دو، سه سال پیش به صورت پراکنده چاپ شده است و هم اکنون با تلاش نشر گویا به طور یک‌جا به چاپ رسیده اند.


وی افزود: هنوز کتابی در دست نگارش ندارم؛ اما چند کتاب است که به زیر چاپ رفته اما بیرون نیامده؛ یکی کتابی با نام «دمی با جادوی زیر و بم» که درباره خنیا و موسیقی در ایران است. این اثر درباره پیشینه خنیاگری و ساختار این هنر است. در این کتاب هنر خنیا را با دیگر هنرها سنجیده‌ام. این کتاب را نشر یحیی به زیر چاپ برده است و می بایست سال پیش منتشر می شد، اما به  بهانه های گوناگون هنوز چاپ نشده است.


این شاهنامه پژوه با اشاره به کتاب دیگری که به زیر چاپ رفته است و «نهاد نامه داد» نام دارد، بیان کرد: «نهاد نامه داد» ۱۰ گفتاری را که در دوره نخستین شاهنامه شناسی به زبان آورده ام، دربرگرفته است. این دوره چند ماه پیش در دانشکده زبان و ادب پارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی آغاز و انجام گرفت. نشر گویا این کتاب را به زیر چاپ برده است. گفته اند تا چند روز دیگر از چاپ بیرون خواهد آمد. همین نشر دوره دوم شاهنامه شناسی را که همچنان در ۱۰ گفتار انجام گرفته است، با نام «خردنامه خرمی» چاپ خواهد کرد.


این پژوهشگر ادبی گفت: دفتری از سروده هایم با نام «آستان آسمان»، سروده‌های سال ۹۷ من است. کتاب دیگرم را هم که نشر برسان زیر چاپ برده است، «در این خم چرخ» نام دارد. این کتاب دفتری است از سروده‌هایی که سال ۱۳۹۶ به هم پیوسته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار