۲۹ تير ۱۳۹۸ ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۸۲۹۲۰
سامان رحمانی، مدیر امور عمومی معاونت دانشجویی

سرپرست اداره خدمات و رفاه دانشجویان دانشگاه دربارۀ عملکرد و خدمات این اداره در نیمسال دوم 98-97 گفت: خدمات ارائه شده در نیم سال گذشته توسط این اداره در پنج دسته خلاصه می شود: یکی از مهمترین خدمات این اداره، ارائه تسهیلات رفاهی به دانشجویان در قالب وام های شهریه تحصیلی، مسکن، تغذیه، تحصیلی ویژه دکتری، ضروری و... است که در نیمسال گذشته بیش از 3هزار وام با اعتبار بیش از 43 میلیارد ریال به دانشجویان اعطا شده است.


به گزارش عطنا، سامان رحمانی اظهار کرد: دومین دسته، ارائه خدمات در قالب کار دانشجویی است که معاونت دانشجویی دانشگاه در راستای افزایش مشارکت دانشجویان در امور دانشگاه و حمایت و ایجاد موقعیت برای کسب تجربه دانشجویان اقدام به ارائه این خدمت می کند. در نیمسال دوم سال 98-97 در مجموع بیش از 380 دانشجو در سطح دانشگاه با اداره رفاه دانشجویان در قالب کار دانشجویی همکاری داشته اند.


رحمانی دسته سوم خدمات که به تازگی از طریق اداره رفاه ارائه می شود را ارائه خدمات کنسولی-رفاهی به دانشجویان غیر ایرانی بیان کرد و اظهار کرد: این اداره با هماهنگی سایر ادارات حوزه مدیریت دانشجویی پیگیر کیفیت خدمات رفاهی ارائه شده به دانشجویان غیر ایرانی است. امور کنسولی این دانشجویان نیز از طریق کارشناسان این اداره و با هماهنگی سازمان امور دانشجویان انجام می گیرد. در نیمسال گذشته حدود 300 دانشجوی غیر‌ ایرانی در دانشگاه مشغول به تحصیل بوده اند. از دیگر خدمات قابل ارائه به دانشجویان غیر ایرانی پیگیری انعقاد قرارداد با سازمان بیمه سلامت است که در نیمسال گذشته تعداد 100 نفر از این دانشجویان با ارائه مدارک، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.


او در ادامه بیان کرد: از آنجا که بیمه دانشجویان غیرایرانی نیز در حوزه خدمات و رفاه دانشجویان مورد پیگیری قرار می گیرد، باید به این نکته اشاره کنم که در خصوص بیمه سلامت دانشجویان غیر ایرانی با توجه به محدودیت 100 نفره برای تحت پوشش قرار دادن دانشجویان، نامه نگاری هایی با مدیر کل محترم دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان پیرامون افزایش این سهمیه به بیش از 200 نفر صورت گرفته است و در شهریور ماه پیگیری ها برای عقد قرارداد صورت خواهد گرفت.


سرپرست اداره خدمات و رفاه دانشجویان دانشگاه افزود: یکی دیگر از فعالیت های مهم و تاثیرگذار اداره رفاه دانشجویان، انجام امور مربوط به تسویه حساب فارغ التحصیلان است که این فرایند  بدین شرح انجام می گیرد: بعد از انجام امور آموزشی و فارغ التحصیل شدن دانشجویان، پرونده دانشجو از لحاظ میزان بدهی، انجام امور تسویه حساب و صدور دفترچه اقساط توسط این اداره مورد بررسی قرار گرفته و از طریق مکاتبات اداری، نتیجه بررسی به مدیریت های خدمات آموزشی یا تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارسال می شود. لازم به ذکر است در نیمسال گذشته بیش از 2هزار و 400 مورد، نامه نگاری در این زمینه انجام شده است.


او تاکید کرد: در نهایت بیمه حوادث دانشجویان، با پیگیری های صورت گرفته توسط معاونت دانشجویی دانشگاه تمامی دانشجویان دانشگاه تحت پوشش بیمه حوادث دانشجویان قرار گرفته اند.


رحمانی اضافه کرد: دانشجویانی که در محیط های دانشگاهی مانند دانشکده ها و خوابگاه ها دچار حادثه می شوند با تکمیل گزارش (فرم الف یا در صورت بستری شدن ارائه گزارش بیمارستان) و ارائه مدارک (تمامی مدارک واریزی، دستور پزشک و مدارک پزشکی) و ارسال آن به اداره رفاه دانشجویان، می توانند هزینه های خود را از شرکت بیمه طرف قرارداد دریافت کنند.


وی دربارۀ مهمترین برنامه های ادارۀ خدمات و رفاه دانشجویان در ابتدای نیمسال آینده، گفت: در چهار حوزه برنامه ریزی کرده ایم. غیر از انجام وظایف جاری و معمول مانند انجام فرایند تسویه حساب دانشجویان فارغ التحصیل، در حوزه تسهیلات رفاهی و وام ها از مهرماه ثبت نام آغاز و پس از بررسی، فهرست دانشجویان جهت پرداخت وام به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال می شود. این نوع وام ها پس از تایید صندوق در طول نیمسال و به مرور زمان پرداخت می شود.


او تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات این اداره در نیمسال آینده، برگزاری گردهمایی سفیران خدمت (تقدیر از برترین های کار دانشجویی در سال تحصیلی 98-97) در دانشگاه است. این گردهمایی که مقدمات آن با حمایت های معاون و مدیر محترم دانشجویی دانشگاه و در راستای انگیزه بخشی و افزایش ارتباطات و کارآیی دانشجویان مشغول به کار دانشجویی شکل گرفته است، در آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.


رحمانی در خصوص طولانی شدن فرایند پرداخت حق الزحمه کار دانشجویی گفت: بعد از اتمام کار و ارسال لیست تاییدیه انجام کار دانشجویی، کارشناسان اداره رفاه، قراردادهای دریافتی را بررسی و پس از تایید،  قراردادهای حوزه های ستادی را به امور مالی معاونت دانشجویی و قراردادهای دانشکده ها را به مسئولین امور دانشجویی دانشکده ارسال می کنند. ضمن پوزش از دانشجویان محترم به اطلاع می رسانیم که در اردیبهشت ماه سال جاری حق الزحمه دانشجویان شاغل در حوزه های ستادی واریز شده ولی متاسفانه حق الزحمه مربوط به دانشکده ها با توجه به پیگیری های صورت گرفته به دلیل مشکلات مالی دانشگاه کماکان به طور کامل پرداخت نشده است.


سرپرست اداره خدمات و رفاه دانشجویان دانشگاه در پایان گفت: مدیریت امور دانشجویی دانشگاه جهت تسریع فرآیند تسویه حساب دانشجویان، از سال 93 اقدام به اسکن پرونده های فیزیکی دانشجویان و الکترونیکی سازی بایگانی کرده است که این مهم با پیگیری مدیران محترم و تلاش همکاران بایگانی اداره رفاه دانشجویان در تابستان امسال به اتمام خواهد رسید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار