۲۳ تير ۱۳۹۸ ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۸۲۴۶۳
WhatsApp Image 2019-07-14 at 12.50.07

دومین مدرسۀ تابستانی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان با حضور دانشجویانی از کشورهای ترکیه، چین، روسیه، قزاقستان و عراق در محل مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه علامه طباطبائی در حال برگزاری است.


به گزارش عطنا، این مدرسه در راستای هدف توسعۀ ارتباطات بین المللی و بینافرهنگی و گسترش زبان فارسی در جهان به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم فرهنگ و تمدن غنی ایران اسلامی برگزار شده است.


در این دوره آموزشی، که به مدت 30روز برگزار می‌شود، فارسی‌آموزان 80 ساعت در کلاس‌های آموزشی زبان فارسی شرکت می‌کنند. در این کلاس‌ها، دانشجویان بر اساس میزان مهارت آنها در زبان فارسی که در آزمون تعیین سطح مشخص شده‌ است در سطوح نوآموز، مقدماتی، میانی و فوق میانی به یادگیری زبان فارسی مشغول شده‌اند.


بنا بر این گزارش، در بخش فوق برنامه، فارسی‌آموزان، در مدت 25 روز، از حدود 15 مکان تاریخی و دیدنی تهران ازجمله کاخ سعدآباد، کاخ گلستان، برج میلاد، پل طبیعت، توچال، بازار تجریش و... بازدید می‌کنند و در انتهای دوره به مدت چهار روز در مسیر جاده ابریشم در شهرهای کاشان، ابیانه، نطنز و اصفهان سفر می‌کنند. در این سفر از خانه‌های تاریخی کاشان (بروجردی‌ها و طباطبائی‌ها)، باغ فین، روستای تاریخی ابیانه و... در کاشان، کاخ چهلستون، عالی‌قاپو، مسجد جامع، سی و سه‌پل، پل خواجو، منارجنبان، میدان نقش‌جهان، مسجد امام و... در اصفهان بازدید می‌کنند.


گفتنی است، در پایان دوره، پس از برگزاری آزمون پایانی و تعیین میزان پیشرفت تحصیلی آنها در یادگیری زبان فارسی، به آنها گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود. همچنین از صنایع دستی شهر لالجین همدان هدیه‌ای به عنوان یادبود با نمادی از دانشگاه علامه طباطبائی به آنها اهدا خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار