۲۲ تير ۱۳۹۸ ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۸۲۳۶۸
IMG_1372

هیئتی متشکل از رئیس و معاونان دانشگاه دولتی چلیابینسک روسیه از دانشگاه علامه طباطبائی بازدید و با رئیس این دانشگاه دو قرارداد علمی امضا کردند.


به گزارش عطنا، صبح امروز، هیئت روسی از مسجد امام علی(ع)، موزه و کتابخانۀ مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی بازدید کردند و پس از دیدار با حسین سلیمی، رئیس این دانشگاه، قرارداد علمی امضا کردند.


در ابتدای نشست این هیئت روسی، سلیمی، رئیس دانشگاه در سخنانی گفت: بسیار خوشحالیم که امروز میزبان شما در دانشگاه علامه طباطبائی هستیم. این دانشگاه تنها دانشگاه تخصصی دولتی در حوزۀ علوم انسانی و اجتماعی در ایران است.


او ادامه داد: امروز در ایران بسیاری از شخصیت های سیاسی کشور از فارغ التحصیلان و یا اعضای هیئت علمی این دانشگاه هستند. این دانشگاه در زمینۀ نظریه پردازی، رتبۀ اول کشور را دارد و خود به تنهایی در تولید نظریه های علمی، به اندازۀ تمام دانشگاه های کشور نظریۀ علمی داشته است.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی افزود: در حال حاضر، دولت از این دانشگاه خواسته است که در زمینۀ مسائل اقتصادی بانکی و مسائل مربوط به رسانه و فضای مجازی به آنها کمک و مشاوره بدهیم.


وی اظهار کرد: این دانشگاه حدود 16 هزار دانشجو دارد که بیش از 60درصد آن دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند. همچنین ما 11 دانشکده و 10 پژوهشکده داریم.


سلیمی در ادامه گفت که این دانشگاه دارای بزرگترین کتابخانه دیجیتالی کشور است و قراردادهای پژوهشی با دستگاه های اجرایی هم در حال جریان است.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بین دانشگاه های ایرانی، دانشگاه علامه طباطبائی بیشترین رابطه را با دانشگاه های روسیه دارد.


وی در پایان ابراز امیدواری کرد که حضور این هیئت روسی باعث گسترش همکاری های علمی و پژوهشی طرفین شود.


در ادامه این نشست، خانم دیانا سیرینگ، رئیس دانشگاه دولتی چلیابینسک در سخنانی گفت: دانشگاه ما، دانشگاه تقریباً جوانی است. این دانشگاه در سال 1976 تاسیس شده است.


وی تصریح کرد: این دانشگاه حدود 20 هزار دانشجو دارد. حدود 20 دانشکده هم در این دانشگاه در حال فعالیت است.


خانم سیرینگ در ادامه اضافه کرد: ما دارای سه شعبه هستیم که یکی از شعبه های دانشگاه در قزاقستان واقع شده است.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: در دانشگاه ما، حوزۀ علوم انسانی بسیار فعال است و مکتب های قدرتمندی در آن فعالیت می کنند.


رئیس دانشگاه دولتی چلیابینسک یادآور شد: هم دانشگاه علامه طباطبائی و هم دانشگاه چلیابینسک استادان بزرگ و سرشناسی دارد که این باعث می شود روابط علمی و پژوهشی ما گسترش یابد.


او ادامه داد: در دانشگاه ما دانشجویانی هستند که بسیار مایلند با زبان و فرهنگ ایرانی آشنا شوند و ما در این زمینه اعلام آمادگی می کنیم.


خانم سیرینگ در ادامه افزود: در چند سال اخیر شاهد گسترش روابط میان ایران و کشور روسیه هستیم و به تبع آن، دانشگاه ها هم می توانند روابط خود را گسترش دهند. در روسیه ایران را به عنوان یک شریک استراتژیک می شناسند.


وی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم همکاری مشترک و مثبتی داشته باشیم.


گفتنی است در پایان این نشست دو قرارداد تبادل استاد و تبادل دانشجو میان این دو دانشگاه به امضا رسید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار