۱۱ تير ۱۳۹۸ ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۸۱۸۸۶
1562065070-whatsapp-image-2019-07-02-at-15.15.40
نشست روسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری با موضوع «هم‌اندیشی دانشگاه و دولت در شرایط تحریم» و با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، وزیران علوم، تحقیقات و فناوری، کشور، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت دوشنبه آینده ( ۱۷تیرماه) در دانشگاه الزهرا (س) برگزار می‌شود.


به گزارش عطنا و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، این نشست یک‌روزه باهدف «تبیین وضعیت و چالش‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور در شرایط تحریم» و «چگونگی بهره‌برداری از ظرفیت‌های علمی و تخصصی جامعه دانشگاهی در مواجه با چالش‌های احتمالی» برگزار خواهد شد.


این نشست شامل یک بخش افتتاحیه و دو هم‌اندیشی با محورهای «سیاست‌های تولید ملی و اشتغال» و «تحلیل وضعیت اجتماعی، فرهنگی و ارتباط آن با تحریم» است.


در بخش افتتاحیه، ابتدا خانم دکتر مهناز ملانظری، رئیس دانشگاه الزهرا (س) صحبت و سپس دکتر اسحاق جهانگیری و وزیر علوم سخنرانی می‌کنند.


در هم‌اندیشی «سیاست‌های تولید ملی و اشتغال»، پیرامون سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در توسعه تولید ملی و اشتغال، نقش توسعه فناوری در ایجاد اشتغال و کارآفرینی، جلب مشارکت بخش غیردولتی و توسعه سرمایه‌گذاری، نقش مؤسسات آموزش عالی و پژوهش و فناوری در پشتیبانی از سیاست‌های اشتغال و کارآفرینی دولت، نحوه تأمین مواد اولیه، قطعات، تجهیزات و فناوری‌های مورد نیاز صنعت و سایر بخش‌های صنعتی و اجرایی، پشتیبانی از مراکز تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی و ارتقا کیفیت کالای ایرانی و نقش دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهش و فناوری در پشتیبانی از سیاست‌های تولید ملی و اشتغال گفت‌وگو و تبادل‌نظر خواهد شد.


در هم‌اندیشی دوم نیز با عنوان «تحلیل وضعیت اجتماعی، فرهنگی و ارتباط آن با تحریم»، شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و التهاب‌آفرین، دغدغه‌ها و حساسیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، ضرورت و نقش سرمایه‌های اجتماعی و نمادین در کمک به رفع چالش‌های ملی و تقویت همبستگی ملی، سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در کمک به کاهش نقاط آسیب‌پذیر و التهاب‌آفرین و نقش مؤسسات آموزش عالی و پژوهش و فناوری در کمک به ایجاد فضای نشاط و امید در جامعه، محورهای مورد گفت‌وگو و تبادل‌نظر خواهند بود.


در این نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهش و فناوری، رؤسای مراکز آموزش عالی غیردولتی بزرگ کشور، رؤسای مؤسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، اعضای اصلی اتاق بازرگانی ایران، معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌های بزرگ، رؤسای کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات، فرهنگی، صنایع و معادن، اقتصادی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، تعدادی از رؤسای انجمن‌های علمی مرتبط با موضوع نشست و تعدادی از صاحبان صنایع بزرگ کشور نیز حضور دارند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار